• Ssarawilhelmsson

Försenad mens 14 dagar, fått negativt test

Hej! Min mens är försenad 14 dagar (skulle haft mens 17 dec) och har inte kommit något än. Vi har haft oskyddat sex för att försöka plussa. Tog test igår men det visade negativt. Är Det för låga halter för att kunna visa något på vanlig sticka? Haft oskyddat 5 gånger sedan den 14 dec.

När kan jag testa och det visar helt säkert att det ligger eller inte ligger ett foster i magen? Har haft

Små symptom, som kommer och går. Idag känner jag ingenting, andra dagar har jag haft stickningar under magen och ont i korsryggen och brösten har känts tunga.

• Svar på tråden Försenad mens 14 dagar, fått negativt test
  • Virrepannan
    V89 skrev 2017-02-03 21:29:35 följande:

Man vet inte riktigt vad man ska tro faktiskt :)

Ingen höjning frpn igår till idag. Borde synas mer för att vara på bim +10 kan jag tycka :)..

Men detta var väl ett vanligt gravtest, eller?
  • V89
    Virrepannan skrev 2017-02-03 21:32:32 följande:

Men detta var väl ett vanligt gravtest, eller?

Clearblue Plus, hette det :)..
  • Virrepannan
    V89 skrev 2017-02-03 21:43:50 följande:

Clearblue Plus, hette det :)..

Ett gravtest, och jag läser det som positivt, så nog har du en liten krigare som skvalpar där inne :)
  • Jilo

Vill inte vara neggo men...ser inte ens med bästa vilja ett plus...Sedan vet jag att i verkligheten syns det bättre, men solklart positivt som en annan skrev...nä...,cb plus kräver ju just ett PLUS i sin ruta för positivt?

Annars är jag i liknande situation dom du ts. Bara gått över två dagar iofs, men har ALDRIG hänt förut. Testade alldeles för tidigt och fick två svaga, men solklara plus, men allt efter det negativt. Även nu när jag gått över tiden. Uppdatera gärna hur det går för dig! Kram

• Virrepannan
    Virrepannan skrev 2017-02-03 22:02:28 följande:

Ett gravtest, och jag läser det som positivt, så nog har du en liten krigare som skvalpar där inne :)

Sorry, jag som missförstod testet..
  • V89

Man får vänta ett par dagar och ta ett nytt test istället :)

Någon skrev i annan grupp att man skulle köpa Predictor Early. Var den inte plus så var det inget plus..? Har ingen erfarenhet av det testet.

Bara så sjukt vad kroppen kan luras annars, mår verkligen pytonilla till och från och tung och varm känsla i brösten.. Är väl skengravid då annars :D...

• Joo3221414
    V89 skrev 2017-02-04 00:20:30 följande:

Man får vänta ett par dagar och ta ett nytt test istället :)

Någon skrev i annan grupp att man skulle köpa Predictor Early. Var den inte plus så var det inget plus..? Har ingen erfarenhet av det testet.

Bara så sjukt vad kroppen kan luras annars, mår verkligen pytonilla till och från och tung och varm känsla i brösten.. Är väl skengravid då annars :D...

Jag ser ett plus, fast svagt. Så jag vågar mig på ett: "Grattis!" :)
  • V89
    Joo3221414 skrev 2017-02-04 00:24:39 följande:

Jag ser ett plus, fast svagt. Så jag vågar mig på ett: "Grattis!" :)

Med mina andra två tjejer här hemma plussade jag i vecka 7 med första och 11 med andra. Man kanske hör till låghormonare annars?

Törs ju inte riktigt skriva "tack" :D hehe.. Får testa igen om ett par dagar.
  • __Fundersam__

Hej, är lite i samma situation fast min mens är bara 3 dagar sen. Är alltså på BIM+3, men negativt test senast idag. Har haft mensvärk från och till i 4 dagar och flera gånger varit 100 på att mensen har kommit men det har bara varit rejäla flytningar + mensvärk. Igår kom det även lite ljusrosa på pappret när jag varit på toa så då trodde jag att mensen startade, men nej.

Någon som varit med om liknande? Brukar bara ha mensvärk någon timme innan mensen kommer.. Har även haft mer huvudvärk och flytningar än vanligt.

Tack på förhand!

• V89
    __Fundersam__ skrev 2017-02-04 08:24:18 följande:

Hej, är lite i samma situation fast min mens är bara 3 dagar sen. Är alltså på BIM+3, men negativt test senast idag. Har haft mensvärk från och till i 4 dagar och flera gånger varit 100 på att mensen har kommit men det har bara varit rejäla flytningar + mensvärk. Igår kom det även lite ljusrosa på pappret när jag varit på toa så då trodde jag att mensen startade, men nej.

Någon som varit med om liknande? Brukar bara ha mensvärk någon timme innan mensen kommer.. Har även haft mer huvudvärk och flytningar än vanligt.

Tack på förhand!

Huvudvärk och flytningar här med. Rosa på pappret kan kanske vara nidblödning? När hade du ägglossning? Den kanske blev försenad så det är en blödning att ägget fäster nu. :)

Håller tummarna! :)
  • __Fundersam__
    V89 skrev 2017-02-04 08:54:27 följande:

Huvudvärk och flytningar här med. Rosa på pappret kan kanske vara nidblödning? När hade du ägglossning? Den kanske blev försenad så det är en blödning att ägget fäster nu. :)

Håller tummarna! :)

Spännande! Hm känns lite sent för att vara en nidblödning. Hade troligtvis ÄL 18/1, men visst ÄL kan ju ha varit senare än jag trott. Vill bara få mensen nu eller ett positivt gravtest så att jag vet. Gjorde förresten ett ÄL-test igår dom var negativt. Har nämligen hört att de kan ge utslag när mensen är på g.

Håller tummarna för dig med :)
  • V89
    __Fundersam__ skrev 2017-02-04 09:02:57 följande:

Spännande! Hm känns lite sent för att vara en nidblödning. Hade troligtvis ÄL 18/1, men visst ÄL kan ju ha varit senare än jag trott. Vill bara få mensen nu eller ett positivt gravtest så att jag vet. Gjorde förresten ett ÄL-test igår dom var negativt. Har nämligen hört att de kan ge utslag när mensen är på g.

Håller tummarna för dig med :)

Jaha kan man få utslag på ägglossningstester när mensen är påväg, måste testa sen! :)

Jag vill med ha mensen eller plus. Frustrerande att inte veta :D
Svar på tråden Försenad mens 14 dagar, fått negativt test