Inlägg från: Flisan41 |Visa alla inlägg
  • Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Vad är det bra för? Har aldrig hört talas om förut. Själv ska jag äta Provera dag 15-25. Tror det är nåt gulkroppshormon.

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-24 12:00:52 följande:

Hej. Är ny på sidan men kände att tråden ligger mig nära i mina funderingar

Jag är 40 år och har två barn sen tidigare och har nu en ny kille och vi vill försöka få en bebis ihop.

Jag tog ut min Mirena hormonspiral 26/6 efter ha haft den i 2 år.

Jag har inte fått någon mens ännu och jag tror att jag fick igång ägglossningen samma vecka alternativt om det var hormoner och kroppen som vaknade till efter uttaget av hormonspiralen.

Jag fick samtidigt känningar på vänstra sidan i tjejmagen och vita/slemmiga flytningar och otroligt ömma bröstvårtor. Den 10 juli fick jag en liten ljusrosa flytning men inget mer. Ömheten på vänstra sidan är fortfarande kvar typ konstant, som en molande värk. Hade vita genomskinliga flytningar även dagarna innan den 10 juli.

18 juli tog jag ett Graviditetstest som visade negativt. Har mått lite konstigt senaste tiden men vet inte om jag ska ta ett test till nu när det gått en vecka till eller om jag ska ge mensen en vecka till på att dyka upp. Vågar inte tro att jag är gravid på ett försök i min ålder.

Någon som har erfarenheter att dela med sig? Vet att vi alla är olika men vill veta iallafall ????

Jag har aldrig haft spiral så jag har tyvärr ingen erfarenhet. Men visst skulle det ju kunna vara så att det tagit sig på första ÄL! Ta nytt test om ett tag eller är det ju bara att invänta mens och sen köra på nästa cykel. Lycka till!
  • Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-24 16:29:08 följande:

Jag får ta ett nytt test igen. Kan man ha mensvärksliknande värk (molande, inte "krampont") i 3 veckor utan mens?

Nån som känner igen sig. Har för mig att med värken kom Max ett par dagar innan mesnsen.

Ska tillägga att jag inte hade mens alls under tiden med spiral.

Kan bara utgå ifrån när jag slutade med P-piller och då hade jag också värk i veckor...
  • Flisan41

Jag kommer inte ihåg det tyvärr, det är ca 12 år sedan.., Men det tog ju absolut nån månad kanske mer men inget exceptionellt. Det jag minns är att det drog i "tjejmagen" som träningsvärk i flera veckor plus att jag fick massa finnar! Finnarna försvann efter ca 6 månader och värken efter några veckor.

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 22:31:13 följande:

Ursäkta frågan, förstår att du svarat på den redan men tråden är lång.

Hur länge har du försökt att bli gravid? Har du mens som vanligt? Ser att du börjat med tabletter, tog det lång tid att få tid till det?

Ja det börjar närma sig 2 år som vi försökt nu... Jag har enbart gjort en utredning av mig själv som visar att jag ägglossar på egen hand och inga sänkta hormonvärden som eventuellt skulle tyda på att jag är på väg in i klimakteriet vilket jag trodde då mensen blivit lite oregelbunden och sparsam. Det kan ju såklart vara dålig kvalitet på äggen pga ålder. Eller nåt annat. Tog inte lång tid att få Letrozol utskrivet. Har testat det två cykler utan resultat. Denna cykel äter jag enbart RR och har beräknad ÄL i morgon. Har inte gjort något ÄL test idag men hoppas på glad gubbe då jag har både känningar och sekret.
  • Flisan41

Glad gubbe igår. Då passade vi på. Ikväll blir det inget... Mannen för trött. Är det för sent imorgon tro??

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-04 17:56:22 följande:

Hur ligger alla till i den här gruppen just nu?

När var senaste ÄL och är det någon som har gått över BIM?

Några har väl plussat, går allt bra för er, hur mår ni?

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

Jag hade ÄL 30 juli tror jag och Bim 12 aug. Så nästa lördag alltså. En vecka när man ska försöka tänka på annat mao.. Men jag har inga större förhoppningar med tanke på min ålder och hur länge vi försökt.
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid