Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

41 år och försöker bli gravid

Flisan41 skrev 2017-04-21 10:17:56 följande:

Ingen av er som lyckats bli gravida som har en karta Letrozol över och som kan tänka sig att sälja den t mig??Min läkare vill inte skriva ut mer då han menar att jag troligtvis ägglossar på egen hand, men som jag ser det har jag inget att förlora på att prova igen samt att " få en extra skjuts". Känns som att det är nu eller aldrig!

Tyvärr inte...jag gick på Bemfola-sprutor sista gången jag stimulerades (och de vågar jag inte överlåta då det ju är något du inte testat), i stället för Letrozol då jag hade provat det tre gånger utan framgång. 

Nu när jag väl blev gravid körde vi ingenting, tog bara rosenrot fram till ÄL. Det är faktiskt rosenrot som har funkat alla tre gånger jag vart gravid sista året. Kanske något du kan testa om du inte får tag i Letrozol? 

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-21 11:40:18 följande:

Ska man äta det hela tiden eller bara fram till Äl?

Ja bara fram till ÄL, jag brukar sluta ca dagen före ÄL, när jag börjar få stegring men inte har fullt positivt. Med digitalt slutade jag på blinkande gubbe, dagen efter slog den om till fast. 
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-05-13 13:49:16 följande:

Någon som vet ifall man kan få ÄL tidigare när man äter RR? Har gjort ÄL test 3 dagar i rad nu men inget utslag... eftersom jag hade ÄL känning tidigare i veckan börjar jag tro att ÄL kommit tidigare pga rosenroten då kontrollstrecket blivit svagare och svagare sedan jag började testa... I så fall har ÄL kommit dag 8-9 i cykeln?? Brukar ha 13-14 i vanliga fall.

Nej äl har aldrig kommit tidigare för mig iaf med RR.

Tänk på att inte ta RR sen om du börjar med Letrozol, då ska man inte mixtra något på egen hand.
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-05-13 22:48:58 följande:

Nej denna månad äter jag inte Letrozol bara RR! Då kanske jag inte har haft nån ÄL alls..

Menade inför nästa, att du måste skippa RR när du börjar med Letrozol
  • Nykär15
    snoky skrev 2017-06-25 11:00:15 följande:

Hur har det gått? Jag är i samma situation och har ett recept på letrozol liggande men vågar inte ta.

Jag har normala Lh fsh äggreservet och prog men inget händer!

Kan letrozol hjälpa om msn redan har ägglosdning ? Hur?

Mig hjälpte inte Letrozol, men blev gravid när jag slutat med stimulering och bara körde rosenrot
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-06-25 11:46:30 följande:

Jag provade också Rosenrot 2 tabletter om dagen men fick då ÄL redan cd 9 vilket inte kändes ultimat... Men funkar det inte m Letrozol denna månad heller blir det RR igen nästa cykel fast jag kanske testar att börja äta dem dag 3-4 någonting så inte ÄL infaller för tidigt!

Jag tog bara en tablett rr / dag och på kvällen. 

snoky skrev 2017-06-25 21:06:49 följande:

Flisan41 hur tog du letrozol? Måste man kolla med ul så man inte får flera äggblåsor?
    Har du testar prog kräm?
    Man blir ju så sjukt stressad av denna situation och tiden som bara tickar på....

När jag tog så tog jag dag 3-7 och hade inte UL första två omgångarna trots att jag åt dubbeldos, tredje omgången bad jag om UL och fick även Ovitrelle, började med Lutinus ca 1 vecka efter ÄL. 

• Nykär15
    snoky skrev 2017-06-27 14:55:01 följande:

Tack för svar.

Varför inte progtablettetna direkt efter äl? Varför vänta 1v?

För att inte störa äl och kroppen skulle gå över på sin egen produktion först sa kliniken. Nu när jag blev gravid så började jag först vid plus på äl+9
  • Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-22 18:43:27 följande:

Hej alla.ursäkta att jag hoppar in här.blivit gravid nu.fick lite av en chock med tanke på min ålder.men givetvis är jag lycklig har inget barn med min nya man.har 7barn och ett bonusbarn.är 49år och min man 35år.tror jag är i vecka 9 ungefär.har oregelbunden mens.lycka till alla.vill visa att det går fast man är äldre.kramar

Borde inte testen vara starkare om du är i vecka 9? Ser knappt något på bilden.
  • Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-24 13:09:57 följande:

Så här såg testet ut innan det torkat.bättre bild

Ett så svagt test har man oftast innan BIM, så troligennär du inte ens framme på 4+0. Testa med digitalt om nån dag är mitt tips :) men gravid ser du ju iaf ut att vara, grattis!
  • Nykär15
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-26 00:00:57 följande:

Hur lång tid tog det innan du ficki mens? Det är 4 1/2 vecka sen jag tognutnspiralen

Jag fick mens bara några dagar efter och sen äl två veckor efter första mensdagen.
  • Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-24 13:09:57 följande:

Så här såg testet ut innan det torkat.bättre bild

Har du testat något mer och sett en ökning?
  • Nykär15
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 23:26:16 följande:

Hur länge har alla i denna tråd som är över 40 år försökt att bli gravida förresten?

För oss tog det 15 månader, hade under den tiden ett tidigt mf i v 5 och ett MA i v 13...
  • Nykär15
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-31 08:19:11 följande:

Jag undrar hur männen mår med denna stress att leverera på dagen...... min kille är villig men vi har inte jobbat på så länge än, jag hoppas det håller i sig.

Jag håller hur som helst tummarna för er

Min tog det bra, vi har ändå sex dagligen så blev inte nåt jobbigt på det sättet eftersom vi har det för vi gillar det :)
  • Nykär15
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-04 17:56:22 följande:

Hur ligger alla till i den här gruppen just nu?

När var senaste ÄL och är det någon som har gått över BIM?

Några har väl plussat, går allt bra för er, hur mår ni?

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

Jag är i vecka 21+6 idag, känns galet och fantastiskt att ha kommit en bit nu, men helt trygg är jag nog inte förrän jag har en liten levande bäbis i min famn...längtar nåt så galet! Har fortfarande svårt att ta in att vi faktiskt lyckades bli gravida, väntade ju mensen för att stimuleras för ivf...ibland vill livet annorlunda och jag är så tacksam. <3

Hoppas ni alla får uppleva samma lycka snart, ge inte upp!!
  • Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-24 10:03:10 följande:

Kan vara lite tidigare med än 9veckor.är inte riktigt säker.ena testet är kvällsurin väldigt utspädd.och de andra råkade jag doppa över max strecket..

Hur går det för dig? Testat nåt mer och sett ökning?
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-08-07 06:45:52 följande:

Nej. +5 idag.

Men åh, du måste ju testa! Så nyfiken!
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid