Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

41 år och försöker bli gravid

DragonWoman skrev 2017-08-07 06:45:52 följande:

Nej. +5 idag.

Spännande, när ska du testa dig?
    DragonWoman skrev 2017-08-07 16:54:42 följande:

Imorgon. Funderar på om min ägglossning ev varit senare eller uteblivit helt.

Har du testat dig än?
    DragonWoman skrev 2017-08-09 07:00:01 följande:

Negativt igår. Bim+7 idag. Nån som vet hur länge man ska vänta med att kontakta gyn eller nått för att kolla varför?

Jag tycker du kan ringa ändå, oavsett om det inte är något annat än en avvikelse. Skönt att få prata med nån som hanterar dessa saker dagligen :)
    Flisan41 skrev 2017-08-10 11:14:07 följande:

Tror definitivt min är på G också Svullen och känningar i "tjejmagen" tyder på detta. Bim -2 så jag är inställd på detta, känns verkligen inte annorlunda än vanligt.. ställer in mig på mens och testar m dubbel dos Letrozol nästa cykel.

Flisan, vi finns här när du vill skriva av dig!!! <3

Hej tjejer.

Nu börjar ÄL närma sig för mig, jag har kört tempmätning samt kissat på stickor för att verkligen pricka in den. Är ju 2:a försöket sen spiralen åkte ut och 1:a gången som jag kommer att veta mer exakt när jag ska pricka innan ÄL.

Vilka mer har vi här som börjar närma sig ÄL?

Flisan41 skrev 2017-08-10 11:14:07 följande:

Tror definitivt min är på G också Svullen och känningar i "tjejmagen" tyder på detta. Bim -2 så jag är inställd på detta, känns verkligen inte annorlunda än vanligt.. ställer in mig på mens och testar m dubbel dos Letrozol nästa cykel.

Kom din mens?
    Flisan41 skrev 2017-08-20 10:16:56 följande:

Ja som en klocka på dag 27! Dubbel dos Letrozol denna månad. ÄL på fredag. Hoppet är det sista som överger en! Hur går det för dig?

Börjar närma mig ÄL så jag försöker pricka in denn med LH stickor för att verkligen ha koll.

Det blir egentligen första gången som vi medvetet har sex runt ÄL så jag hoppas att den kommer

Fick glad gubbe igår på ÄL-testet. Herregud vad vi sexade till det igår kväll, riktigt bra blev det. Vi är så sugna på att pricka in ÄL att det nästa blev komiskt men båda blev så taggade att det nästan var bästa sexet ever :)

Sov som ett barn inatt båda två så nu får vi hoppas att det tog sig. Får givetvis bli en sväng till ikväll :p

Kör på Flisan!!!!

Dragonwoman: kan du inte testa Clearblues digitala ägglossningstest och se om du får en klarare bild? Den talar ju om väldigt tydligt om du har LH höjning ca 24-36 timmar innan ägglossning. Jag tar även tempen varje dag för att verkligen få koll på kroppen och lägger in i appen NC.

Flisan41 skrev 2017-08-25 13:06:19 följande:

Om man tar ÄL test och får glad gubbe ena dagen och nästa dag negativt, har ägget släppt då?

Väldigt bra fråga! Jag fick glad gubbe i måndags 21/8, så då slutade jag testa vidare med stickorna..Jag mäter ju vidare temperaturen varje dag men kan inte se att jag haft ägglossning än, det har ju gått 4 1/2 dygn sen LH höjning. Kom ägglossningen av sig ? Kan jag ha LH höjning men få utebliven ÄL? Mitt sekret visade också tydliga ÄL tecken men som sagt var tempen har inte visat det....
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid