Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

41 år och försöker bli gravid

Flisan41 skrev 2017-02-20 16:13:11 följande:

Vad är det för sprutor du får? Låter ju som superbra förutsättningar ju! Håller tummarna!

Bemfola är sprutor för att mogna äggen, de innehåller även LH vilket är bra för sekretet i livmodern. Så jag hoppas detta ska funka eftersom det inte blev nåt på ¨tre omgångar Letrozol. 

Läs på FASS så ser du lite mer. Är liknande Menopur som även det används vid IVF. Jag får bara 75IE som gör att bara ett ägg ska mogna, gör man IVF kan man ligga på runt 225IE eller mer i dos för då vill man att flera blåsor ska mogna före äggplock. 

Ja snart börjar den långa väntan till BIM. Man får lite förnyat hopp med ny medicin förstås, men blivit besviken så många gånger nu att jag knappt vågar att hoppas alls...

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-21 10:01:52 följande:

Jag vet känslan så väl... Dagarna segar sig fram. Denna månad tog jag ingen medicin men fick utslag på äl-test och vi sexade loss från den dagen jag fick utslag och tre dagar framåt. Sen går man ju och hoppas men nä... ingenting... Det blir Letrozol vid nästa mens nu! Har ju inte provat det innan, bara Pergotime. Jag hoppas dagarna går fort nu fram till bim för din del. Man försöker ju tänka på annat men det är ju omöjligt nästan Om några månader fyller jag 42 och jag har sagt att vi fortsätter försöka till dess, sedan ger jag nog upp tror jag...

Ja tiden går segt! Jag är 40 år så har ju inte heller all tid i världen..men vi försöker nog ett par år till iaf, mitt AMH är ju bra iaf. VI ska köra IVF i april privat så har detta och ett försök till innan vi börjar där. Är svårt ge upp sina egna försök och gå på ett dyrare alternativ...hade hoppats det skulle funka igen. Var ju ändå gravid två ggr förra året och gick till v 13 med sista...så vi kan ju bli gravida, men nu har det vart svårt efter det...

Har rätt fullt upp både på jobbet och privat just nu så det är skönt, tiden går relativt snabbt ändå Glad

• Nykär15

Här kom mensen igår...på tisdag har vi uppstartsmöte för IVF..så denna cykel blir ostimulerad och vi är ändå bortresta över ÄL. Kommer ha koll med ÄL-test för att kunna meddela kliniken när mensen väntas komma. Men i övrigt kommer jag inte ha nån större förhoppning på denna cykel. 

• Nykär15

Uppstart för IVF närmar sig för vår del....på onsdag nästa vecka väntas mensen dra igång och på torsdagen börjar vi isf med sprutorna. 

Har testat tre omgångar Letrozol + Ovitrelle och en cykel med Bemfola sprutor + Ovitrelle....utan framgång. 

Just nu är vi i en helt ostimulerad cykel inför IVF, en pausmånad från allt. Har såklart prickat ÄL som alla andra månader, men inväntar nu att ta nästa steg. Har varit riktigt skönt. Ser fram emot att starta upp IVF:en!

Är på ÄL+8 idag.

• Nykär15

Är fortfarande i chock! Igår på äl+9 fick vi positivt på Testlagrets! Skulle börja med ivf på onsdag nästa vecka! Skakade, grät omvartannat...så lycklig! Och livrädd...

Testade då molvärken kom rejält på kvällen innan, nåt kändes annorlunda. Men aldrig nånsin sett plus så tidigt. Imorse var jag livrädd för att testa...se om det ökat. Det hade det, och hoppas nu innerligt att det fortsätter...

Ägget släppte dagen innan min 40-årsdag, vilken fantastisk gåva <3

Dagens test på ÄL+10:

• Nykär15
    Efter regn kommer sol skrev 2017-04-01 08:41:11 följande:

Superdupergrattis!! Vad roligt :)

Tack snälla!! <3
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-02 12:28:43 följande:

Grattis!!! Så himla kul!!! ????

Flisan41 skrev 2017-04-02 13:20:04 följande:

Skulle vara en smiley, inga frågetecken!

Tack snälla! Kan fortfarande inte ta in det...tror det blir mer verkligt när jag kommit lite längre. Jag vågar nog inte heller njuta fullt ut förrän vi kommer förbi v 13 då vår lilla dog sist...men försöker vara positiv, vi pratar med det lilla livet därinne och säger att vi längtar efter och älskar det och att det ska växa bra. Hjärta 
    Man kan inte annat än att hoppas att det äntligen är vår tur denna gången...tredje gången gillt. 

I morgon på 4+0 ska jag ta ett digitalt, sen testar jag inget mer. Snälla, håll alla tummar ni kan för oss! 

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-18 11:34:28 följande:

Hur har det gått för er som lyckats bli gravida? Och er andra med för den delen?

Här går det bra hoppas jag :) v 5+6 idag. Längtar till första VUL som blir 8+1

Hur går det för dig? Fortsatte mensen? Är det dags för ny äl?
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-04-19 11:32:44 följande:
    NIPT igår ;) 10+0 igår och UL som visade livlig liten krabat! 
    Hoppas illamåendet ska gå över snart.. bara gått ner 1kg sen start tack och lov dock...Känns som att man blir proppmätt av bara ingenting. 

Åhh härligt! Tänkte med göra NIPT 10+0, ska bara få se liten på VUL först, sen bokar vi tid för det. 

Tar det två veckor för att få svaret eller vad sa dom?

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-19 19:27:36 följande:

Japp den kom som sagt sex dagar för tidigt så antingen kunde det vara ett jättetidigt missfall eller så är jag på väg in i förklimakteriet (!) Jag ringde gyn och frågade. Har ny tid för prover nästa vecka. Om det skulle vara det sistnämnda så minskar ju chansen att bli gravid naturligt såklart. Jag är ju 42 så jag är för gammal för ivf i Sverige iaf... Men jag ska nog prova Letrozol en omgång till iaf. Har precis haft äl och väldigt tydliga känningar. Mannen bortrest på äl dagen men dagarna innan hann vi med iaf

Spännande med ul! Å vad jag önskar få uppleva det en gång till! Håller tummar att allt ser bra ut och även med nipt!

Dagarna innan äl är ju viktigast, så ni har nog prickat det bra! Håller tummarna att det inte är förklimakteriet :/

Ja känslan att kanske få uppleva en förlossning och en liten nyfödd är obeskrivlig, men känns så långt bort ännu. Många steg att ta sig förbi. Men tog iaf nytt digitalt idag, två veckor sen sist och då fick jag 2-3, idag fick jag 3+, verkligen lättnad.
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid