Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

41 år och försöker bli gravid

Cd 13.

Nån som kan detta med TSH? Kollade vad jag hade för värde sist de kollade och då låg det på 0.67 vet liksom inte om det är bra även om det var inom riktlinjerna...

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-08-21 16:09:51 följande:

Då borde du inte hunnit missa ÄL. Kan inte detta med tsh tyvärr...

Cd 14 och knappt synbart på ägglossningstestet. Så kan ha haft den redan i helgen eller så uteblev ägglossning helt. Tidigare har jag haft utslag på cd 11-13. Sist var ju även mensen sen 7 dagar...

Nej TSH är ju rena djungeln. Googlat lite iaf och man får så olika siffror. 1.0 eller under är kanon enlig nån och 1.5 enligt nån annan. B12 är tydligen bra men även magnesium. Kommer snart leva på tillskott
  • DragonWoman

Fortfarande totalt blanka ägglossningstest så är bara att invänta bim nu och kolla efter nästa mens istället. Om det är så att ägglossning uteblivit minst 3 gånger nu, kanske en fjärde gång nästa cykel, kan jag isf kontakta kvinnohälsan eller vc för att ta prover?

• DragonWoman

Blir inte klok på vare sig min kropp eller ägglossningstest.

Detta var i förrgår. Igår var det ännu svagare, gick inte se ens skymten av ett andra streck.

Idag en markant ökning.

Är inte jätteduktig på ägglossningstest men brukar det bli så efter förmodad ägglossning? Om jag nu hade nån så skedde den i helgen som var. Kanske på äl+4 eller 5 idag.

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-08-24 11:12:41 följande:

Om det blir starkare och starkare kan man väl förmoda att ÄL är på g fast senare än beräknat. Eller så är du gravid! Har hört att det kan visa sig på ÄL stickor med!

Får fortsätta testa isf för att se om det ökar mer. Gravid är nog garanterat uteslutet, bara lyckats mysa till det i lördags och måndags denna cykeln.
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-24 21:23:23 följande:

Kör på Flisan!!!!

Dragonwoman: kan du inte testa Clearblues digitala ägglossningstest och se om du får en klarare bild? Den talar ju om väldigt tydligt om du har LH höjning ca 24-36 timmar innan ägglossning. Jag tar även tempen varje dag för att verkligen få koll på kroppen och lägger in i appen NC.

Har använt fertilitetsmonitor några månader. Fått maximal fertilitet 1 gång och sen bara hög eller låg. Lagt den på vila nu, förbannat dyrt med teststickor. Köpte på mig billigare ägglossningstest istället. Har köpt en temp med men på grund av småbarn får jag påhälsning i sängen varje natt och flera uppvaknanden ha ha. Men är det absolut viktigast att ta tempen direkt när man vaknat? Den går inte ta vid annan tid varje dag?
  • DragonWoman

Jag har fått tid för att kolla äggledare äggstockarna och livmodern till att börja med sen hoppas jag även på lite prover. Nån som vet vilka som bör tas för att kolla sin fertilitet?

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-06 09:53:28 följande:

AMH mäter väl äggreserv och sen är det väl nivåerna av östrogen och progesteron man kan kolla. Sen är det många som kollar sköldkörtelvärdena för för höga sådana kan göra det svårt att bli gravid.

Lika bra att köra rubbet då. Få så mycket svar som går
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-09 12:01:57 följande:

Testade un imorse och det blev ett plus!!! Jag är så jäkla glad, kan inte nästan tro att det är en 3:a på väg!!!

Grattis
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-09 13:18:11 följande:

Tack!

Har du fått en läkartid ännu?

Ja i början av nästa månad så släpper lite på ägglossning och måsten denna gången och avvaktar svar mm istället
  • DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-09 15:25:41 följande:

Nu kom den precis... två dagar sen så man hade ju börjat hoppas.. suck.

Vet hur det är. Föredrar att den kommer på utsatt tid eller nån dag tidigare. Sent innebär bara mer väntan på att försöka igen...
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-13 09:55:24 följande:

Ja nu är det bara att ligga på!!!!!! Morgon och kväll

Han kommer gråta av utmattning men tänker inte missa denna chansen
  • DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-13 18:56:00 följande:

Lycka till!! Själv är jag lite smådeppig för min man är bortrest vid nästa äl så det blir till att koppla bort detta med bebisförsök denna månad... Så himla segt. Nästa äl blir runt 20 oktober. Suck. Passar på nu innan dess att äta dhea som sägs ska förbättra äggkvaliteten.

Dhea? Vad är det?
  • DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-22 13:43:23 följande:

Har ätit dhea och melatonin i ca 2 veckor nu och kan säga att jag haft en himla stark äl i dagarna! Nu är ju inte mannen hemma men det känns hoppfullt inför nästa månad! Jag fick glad gubbe dag 12.

Melatonin brukar man väl ta vid sömnproblem?
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-02 22:58:08 följande:

Hallå tjejer. Hur går det för er? Dragonwoman har du varit på läkarbesöket ännu?

Flisan, mår du ok i för nästa ÄL?

Hallå mensen är precis över här och nästa måndag är det dags för besöket. Ser fram emot det men även nervös... Tänk om jag får dåliga nyheter
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-21 16:39:44 följande:

Dragonwoman hur hick läkarbesöket och Flisan du måste ha ÄL nu i dagarna eller?

Blev ingen spolning den gången för enligt läkaren hade jag redan haft ägglossning och det innebär en risk för att ev befruktat ägg spolas ut i buken och det kan hända att det fäster där vilket inte är bra. Han såg absolut inga äggblåsor. Dagen efter fick jag positivt ägglossningstest.. Så antingen missade han nått eller så ingen ägglossning alls. Fick iaf ta blodprover i fredags för att kolla sköldkörteln samt progesteron. Ska tillbaka 30 oktober för spolning och svar på proverna . Bim idag och hade negativt graviditetstest i fredags så inväntar bara att det ska sätta igång under dagen. Ska testa borago denna cykeln med.
  • DragonWoman

Fan alltså! Mensen skulle kommit i måndags och fortfarande ingen får ringa mottagningen imorgon och fråga hur jag ska göra med spolningen

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid