41 år och försöker bli gravid
Cd 13.
Nån som kan detta med TSH? Kollade vad jag hade för värde sist de kollade och då låg det på 0.67 vet liksom inte om det är bra även om det var inom riktlinjerna...
Cd 13.
Nån som kan detta med TSH? Kollade vad jag hade för värde sist de kollade och då låg det på 0.67 vet liksom inte om det är bra även om det var inom riktlinjerna...
Då borde du inte hunnit missa ÄL. Kan inte detta med tsh tyvärr...
Fortfarande totalt blanka ägglossningstest så är bara att invänta bim nu och kolla efter nästa mens istället. Om det är så att ägglossning uteblivit minst 3 gånger nu, kanske en fjärde gång nästa cykel, kan jag isf kontakta kvinnohälsan eller vc för att ta prover?
Blir inte klok på vare sig min kropp eller ägglossningstest.
Detta var i förrgår. Igår var det ännu svagare, gick inte se ens skymten av ett andra streck.
Idag en markant ökning.
Är inte jätteduktig på ägglossningstest men brukar det bli så efter förmodad ägglossning? Om jag nu hade nån så skedde den i helgen som var. Kanske på äl+4 eller 5 idag.
Om det blir starkare och starkare kan man väl förmoda att ÄL är på g fast senare än beräknat. Eller så är du gravid! Har hört att det kan visa sig på ÄL stickor med!
Kör på Flisan!!!!
Dragonwoman: kan du inte testa Clearblues digitala ägglossningstest och se om du får en klarare bild? Den talar ju om väldigt tydligt om du har LH höjning ca 24-36 timmar innan ägglossning. Jag tar även tempen varje dag för att verkligen få koll på kroppen och lägger in i appen NC.
Jag har fått tid för att kolla äggledare äggstockarna och livmodern till att börja med sen hoppas jag även på lite prover. Nån som vet vilka som bör tas för att kolla sin fertilitet?
AMH mäter väl äggreserv och sen är det väl nivåerna av östrogen och progesteron man kan kolla. Sen är det många som kollar sköldkörtelvärdena för för höga sådana kan göra det svårt att bli gravid.
Testade un imorse och det blev ett plus!!! Jag är så jäkla glad, kan inte nästan tro att det är en 3:a på väg!!!
Tack!
Har du fått en läkartid ännu?
Nu kom den precis... två dagar sen så man hade ju börjat hoppas.. suck.
Ja nu är det bara att ligga på!!!!!! Morgon och kväll
Lycka till!! Själv är jag lite smådeppig för min man är bortrest vid nästa äl så det blir till att koppla bort detta med bebisförsök denna månad... Så himla segt. Nästa äl blir runt 20 oktober. Suck. Passar på nu innan dess att äta dhea som sägs ska förbättra äggkvaliteten.
Har ätit dhea och melatonin i ca 2 veckor nu och kan säga att jag haft en himla stark äl i dagarna! Nu är ju inte mannen hemma men det känns hoppfullt inför nästa månad! Jag fick glad gubbe dag 12.
Hallå tjejer. Hur går det för er? Dragonwoman har du varit på läkarbesöket ännu?
Flisan, mår du ok i för nästa ÄL?
Dragonwoman hur hick läkarbesöket och Flisan du måste ha ÄL nu i dagarna eller?
Fan alltså! Mensen skulle kommit i måndags och fortfarande ingen får ringa mottagningen imorgon och fråga hur jag ska göra med spolningen