Inlägg från: Flisan41 |Visa alla inlägg
  • Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hade mailkontakt med min läkare igår och han tyckte inte Letrozol var ngt alternativ då allt ändå tyder på att jag ägglossar naturligt. Han rådde oss att försöka på egen hand eller ansöka om ivf. Trodde inte man fick göra ivf om man var över 40...?

• Flisan41

Ja vid 42 går tydligen gränsen på den mottagning min läkare jobbar på. Jag fyller 42 i maj... så i så fall får vi snabba på! ???? Det är ju lite prover som behöver tas.

• Flisan41

Hur går det för alla? Jag har äl i helgen. Försöker utan medicin denna månad. Nästa månad blir det Letrozol (tjatat) om det inte blir ngt. Har inte så jättestora förhoppningar tyvärr..

• Flisan41

Håller tummar och tår för dig! Jag gjorde just ett clearblue ägglossningstest och fick glad gubbe Frågan är om det bästa är att ligga varje dag några dagar framåt eller fortsätta varannan?

• Flisan41

Igår hade jag glad gubbe och då hade vi sex. Idag hade jag ingen glad gubbe så det har börjat sjunka. Är bara rädd att om ägget släpper idag och så är det försent i morgon kväll om vi har sex då.

• Flisan41

Ja fast i min ålder får jag för mig att det måste till mer precision än så, för att maximera chansen menar jag. Och då är ju chansen bara 5 % ändå i min ålder. Men nu blev det inget igår iaf så får hoppas att det inte är för sent idag...

• Flisan41

Jo jag fick glad gubbe i torsdags och då hade vi sex. Sen vet man ju inte när ägget släpper efter det. Om det släpper.

• Flisan41

Min man har ju två sedan innan och jag ett så det var ju glädjande att höra. Vi brukar ha sex varannan dag ca. Jag har inte kollat sköldkörteln men jag tror inte det är något sådant, har inga såna symptom alls.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid