Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

41 år och försöker bli gravid

MammaPippi skrev 2017-02-02 10:48:31 följande:
    BIM på söndag tror jag.. ska hålla mig och testa.. men det är ju sååå svårt!
    Har du några känningar? Så spännande!
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-02-02 11:28:16 följande:
    Nja - nog mest inbillning ;) .. Vill inte ta ut ngt i förskott då det har gått så många månader med neg gravtest.
    Vet hur det är...var sjukt skengravid förra cykeln, men var absolut ingenting förstås...men för mig är det Lutinus som ger en massa känningar med, ska börja med det i morgon så vet ju att jag inte kan lita på något pga det. Men fram till nu kan jag iaf inte avläsa varken bu eller bä...i morgon är det ÄL+6 och är ju lite tidigt känna nåt med...brukar ha känningar från ÄL+8 ungefär men då har ju progesteronet börjat kicka in så bara vänta o se...
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-02 14:57:07 följande:

Håller tummar och tår för dig! Jag gjorde just ett clearblue ägglossningstest och fick glad gubbe Frågan är om det bästa är att ligga varje dag några dagar framåt eller fortsätta varannan?

Man ska inte göra förändringar runt ÄL utan ha regelbundet sexliv, kör ni varje dag och ni inte brukar det så kommer det vara färre antal i varje sats, så bättre ni kör varannan isf. Så säger min gyn iaf! Vi har normalt sett varje dag så vi kör varje nu och kan göra det eftersom vi vet att mannens spermaprov var bra. 
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-03 15:46:33 följande:

Igår hade jag glad gubbe och då hade vi sex. Idag hade jag ingen glad gubbe så det har börjat sjunka. Är bara rädd att om ägget släpper idag och så är det försent i morgon kväll om vi har sex då.

Det är dagarna inför äl som är viktigast, kan ta 30 min till nåt dygn för dem att simma upp och möta ägget.
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-04 11:56:33 följande:

Ja fast i min ålder får jag för mig att det måste till mer precision än så, för att maximera chansen menar jag. Och då är ju chansen bara 5 % ändå i min ålder. Men nu blev det inget igår iaf så får hoppas att det inte är för sent idag...

Jo...är ju själv 40. Men fint AMH och mannen är ung, vi har dagligt sex. Procenten är högre än 5% om man har barn sen innan har min läkare sagt :)
  • Nykär15
    Bullen2015 skrev 2017-02-04 22:07:48 följande:

Har du kollat ditt TSH? Om inte gör det på en gång... Jag blev inte gravid på över ett år... Sen visade det sig att jag har sköldkötelsjukdom... Sex v efter jag sänkt mitt TSH med Levaxin blev jag gravid. Fick hjärtat en månad innan min 42 årsdag. ...

Upptäckte med i höstas på vår missfallsutredning att mitt TSH var förhöjt - men det sjunker långsamt, medicinerats sen december och tar tredje omgången prov på tisdag, hoppas det skett en förbättring nu...gick från 4,9 till 4 på första 4 veckorna, då dubblade de till 50 mg, nu har det gått 4 veckor till, ska ner under 2. Jag är 40 år.
  • Nykär15
    Bullen2015 skrev 2017-02-05 12:25:53 följande:

Ja det är jätte viktigt att det ligger rätt... Hade man vetat det i början hade man antagligen sluppit ett missfall och över ett år av besvikelse... samtidigt hade vi inte fått denna underbara groda ?. Håller tummarna för dig!!!

Nä förmodligen det som orsakade vår sena förlust, känns så onödigt, men vem kunde veta?? Tacksam vi la pengar på att göra en utredning privat!

Mysigt med er lilla <3 längtar sååå efter att snusa på en liten igen...
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-05 19:04:40 följande:

Sååå jobbigt att vänta mellan äl och bim. Tiden går så sakta! Och de gånger man ätit pergotime har man ju varit skengravid varje gång!

Ja väntan är lång, men den går lättare och lättare för varje månad, hoppas liksom inte lika mycket längre så är inte så förväntansfull inför BIM som jag varit innan...det är tråkigt. Är på ÄL+9 idag, känner mig sjukt ogravid denna gången. Förra månaden var jag galet skengravid. Har dubbeldos tagit Letrozol tre omgångar, denna gången även Ovitrelle. Så trots mer hormoner så känner jag mindre, kanske har kroppen blivit van av att pumpas full.
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-02-19 15:05:51 följande:

Trist. Nya tag!! Här blir det troligtvis ÄL i morgon eller på tisdag.. känner rätt lite just nu - men vet att det finns en fin blåsa på tillväxt! 

Ska kolla mina ägg i morgon, CD10...livrädd för många ska vara på gång så jag inte får ta Ovitrelle...
  • Nykär15

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid