Inlägg från: Zakopane |Visa alla inlägg
  • Zakopane

41 år och försöker bli gravid

Jodyanna skrev 2020-01-25 20:45:13 följande:

Hur orkar man?

Över 40 år med bebis och sen tonåringar.

Jag är under 30 och 2 barn som jag fick tidigt. Min mamma är runt 50 och blev mormor när hon va 36.

Menar inget dumt men hur ska ni orka? Skulle nog aldrig skaffa barn vid 40 år..

Det måste vara för att du inte är av samma gedigna virke som oss slitvargar ;)

I och för sig ska jag ge dig rätt att jag vid 30 års ålder tänkte att jag orkar nog inte fler än mina då två barn.

Meeeen saker ändras. Man gör smartare val i livet, springer inte på alla bollar samtidigt (som när man var yngre). Nu väntar jag barn nr 5. Barn nr 3, 4 och 5 har kommit inom loppet av tre år.

Jag fyllde 43 i höstas.

Hepp!
  • Zakopane
    Flingan980 skrev 2021-02-02 14:54:08 följande:

Jag fick mitt andra barn i juli, var 41 år då, blev gravid på första försöket. Jag vill ha ett till barn! Nu har det gått 7 månader sedan förlossningen, hade tänkt vänta tills det har gått ett år, men klockan tickar.. Har jag råd att vänta?

Det låter lite som att du har det som jag, lätt att bli gravid.

Jag är 77:a och fick barn nr 3 i feb 2018. Sen hann jag ha mens en gång innan jag var på smällen igen, med nr 4 som föddes i maj 2019. Henne ammade jag länge, fram till november 2020. Fick mens på nyårsafton och nu är jag gravid igen...

Med det sagt, alla har inte svårt att bli gravida efter 40. Och fullt möjligt att du tillhör de som ej har svårt. Samtidigt, iaf jag har inte känt mig säker på att jag kan vänta... så de har kommit tätt.

Mina två äldsta är det 2 år och 7 månader emellan, jag tyckte det var tufft då och tänkte: inte fler barn tätt, en sladdis räcker. Men sen ville vi ändå att nr 3 skulle ha ett syskon i hyfsat nära ålder.

Nr 5 hade i vart fall min man inte tänkt sig. Men som man bäddar får man ligga...
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid