Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

41 år och försöker bli gravid

Hej. Är ny på sidan men kände att tråden ligger mig nära i mina funderingar

Jag är 40 år och har två barn sen tidigare och har nu en ny kille och vi vill försöka få en bebis ihop.

Jag tog ut min Mirena hormonspiral 26/6 efter ha haft den i 2 år.

Jag har inte fått någon mens ännu och jag tror att jag fick igång ägglossningen samma vecka alternativt om det var hormoner och kroppen som vaknade till efter uttaget av hormonspiralen.

Jag fick samtidigt känningar på vänstra sidan i tjejmagen och vita/slemmiga flytningar och otroligt ömma bröstvårtor. Den 10 juli fick jag en liten ljusrosa flytning men inget mer. Ömheten på vänstra sidan är fortfarande kvar typ konstant, som en molande värk. Hade vita genomskinliga flytningar även dagarna innan den 10 juli.

18 juli tog jag ett Graviditetstest som visade negativt. Har mått lite konstigt senaste tiden men vet inte om jag ska ta ett test till nu när det gått en vecka till eller om jag ska ge mensen en vecka till på att dyka upp. Vågar inte tro att jag är gravid på ett försök i min ålder.

Någon som har erfarenheter att dela med sig? Vet att vi alla är olika men vill veta iallafall ????

Jag får ta ett nytt test igen. Kan man ha mensvärksliknande värk (molande, inte "krampont") i 3 veckor utan mens?

Nån som känner igen sig. Har för mig att med värken kom Max ett par dagar innan mesnsen.

Ska tillägga att jag inte hade mens alls under tiden med spiral.

Flisan41 skrev 2017-07-25 14:57:02 följande:

Kan bara utgå ifrån när jag slutade med P-piller och då hade jag också värk i veckor...

Hur lång tid tog det innan du ficki mens? Det är 4 1/2 vecka sen jag tognutnspiralen
    Nykär15 skrev 2017-07-26 16:32:36 följande:

Jag fick mens bara några dagar efter och sen äl två veckor efter första mensdagen.

Det verkar inte bättre än att vi kvinnor är olika ;)

Har inte fått mens ännu men massa tecken på ägglossning. Dock började jag inte mäta temperaturen förrän för 7 dagar sen så jag har ingen koll på om temperaturen är höjd eller inte mot normalt. Vet inte vad min normala temperatur ligger på, nu snittar jag 36:35 i temp och det känns lågt.

OM jag hade ägglossning runt den 10/7 och den rosa flytningen var för att ägget lossnade, hur länge bör jag vänta med att testa mig?

Innan jag satte i. Spiralen var mensen regelbunden med en cykel på 32 dagar
    Flisan41 skrev 2017-06-28 19:35:05 följande:

Jag hoppas!! Andra omgången med Letrozol nu! Men jag har ju hunnit fylla 42 så jag har insett att det var svårare än jag trodde.. Ångrar att jag inte kom på detta med ett barn till lite tidigare!!

Ursäkta frågan, förstår att du svarat på den redan men tråden är lång.

Hur länge har du försökt att bli gravid? Har du mens som vanligt? Ser att du börjat med tabletter, tog det lång tid att få tid till det?

Jag har haft värk i tjejmagen i snart 5 veckor, testat för graviditet senast igår men negativt. Det slog mig idag, jag kanske inte har haft nån ägglossning ännu, ska inte temperaturen ligga lite högre från ägglossning fram till mens/graviditet?

Har ju inte tempat så länge, endast 10 dagar och snittet ligger ganska lågt tror jag, 36,35 grader. Värken kanske är ett tecken på att kroppen jobbar igång sig eller?

hmittilivet skrev 2017-07-29 05:20:56 följande:

Hej, jag fyller 43 i höst, väntar nu mitt sjätte barn (sambon sitt andra). Vi tog ut hormonspiralen i december och försökte drygt ett halvår innan det tog sig. Med de andra barnen gick det fort att bli gravid förutom med tvillingarna då jag oxå hade hormonspiral innan ( det tog 7 månader då). Lycka till!!!

Tack för ditt svar. Känns som att jag är lite för nojjig alldeles för tidigt. Har bara varit spirallös i 5 veckor, antar att jag får ha lite tålamod.

Är just nu mest fundersam över att mensen/ägglossningen inte kommer igång
    Nykär15 skrev 2017-07-28 00:26:14 följande:

För oss tog det 15 månader, hade under den tiden ett tidigt mf i v 5 och ett MA i v 13...

Tack Nykär 15. Jag får ha lite tålamod antar jag
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid