• Anonym (Flickmamma)

Vad tycker ni om dessa namn? Vilket gillar ni bäst?

Väntar en liten flicka i februari och kan inte sluta tänka på namn! Dessa är mina favoriter just nu, vilka gillar ni och vad tycker ni om de andra? Jag vet att de är ganska annorlunda varandra.. suck jag kan aldrig bestämma mig.

Rösta på det ni gillar bäst :) (Jag vet att Sibylla är lite "taget" av matstället, men kan inte hjälpa att jag älskar namnet)

(Vill vara anonym pga folk jag känner)

Tack!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn? Vilket gillar ni bäst?
  • Anonym (Flickmamma)

Tack för alla röster :) Jag tror att jag själv tycker minst om Åsa och Sonja, så de namnen kanske ryker, eller så får de bli andranamn istället!

God jul!

• AnnaStjärnhök
    Aniiee skrev 2016-12-24 01:15:12 följande:
    Jag vet, det var därför jag satte amerikanska inom citationstecken.
    Ja, fast jag förstår inte hur du fick in Amerika överhuvudtaget..?
  • Anonym (Flickmamma)

Så vitt jag vet så är väl inget av namnen amerikanska? Aurora och Marian har väl båda existerat längre än landet USA?

• Anonym (Emmeline)

Jag tycker Sibylla och Aurora är vackrast. Jag tycker även om Marian men tror det kan skapa missförstånd kring stavning... 

Rebecca hade jag så många i min generation och Åsa känns lite trist. Åse är i så fall finare i mitt tycke. 

• AnnaStjärnhök
    Anonym (Flickmamma) skrev 2016-12-25 11:57:53 följande:

Så vitt jag vet så är väl inget av namnen amerikanska? Aurora och Marian har väl båda existerat längre än landet USA?

Ja, ungefär 4000 respektive 1500 år...
  • LV2

Jag tycker om Rebecka det heter min dotter mycket fint namn

• Fytten

Välj inte Aurora om du bor i sydliga delar av Sverige. Det är ett namn som blir rätt "intressant" med alla olika varianter av R, i synnerhet i områden där R inte uttalas öht.

• Anonym (rosa)
    Fytten skrev 2016-12-25 17:07:13 följande:

Välj inte Aurora om du bor i sydliga delar av Sverige. Det är ett namn som blir rätt "intressant" med alla olika varianter av R, i synnerhet i områden där R inte uttalas öht.

Auaua =D
Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn? Vilket gillar ni bäst?