Inlägg från: Anonym (Gårundersnart!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gårundersnart!)

Pappan vägrar skriva på, hjälp?

För att göra en lång historia kort.

Är gift har ett barn, bråkade med mannen, han stack o reste till och med utomlands och sket i att fråga om barnet. Jag ansökte då om äktenskapsskillnad och var samtidigt gravid i månad 6, barnet är nu fött och pappan vägrar skriva på något. Han är naturligtvis tillbaka och jävlas med allt han har r makt för. Jag hsr kontaktat tingsrätten angående detta då jag behlver han heliga underskrift på

Namnregistrering

Passansökan

Samt föra över föräldradagar.(som han hade lovat innan då det är jag som är hemma med bebis första året)

Någon dom vet om tingsrätten kan hjälpa till med något? Har en muntlig förberedelse snart och sliter mig i håret snart då jag hade planerat resa när bebis är sex månader men framförallt kunma vara föräldraledig ett år. Kan de övertala honom att föra över dagarna eller tvinga typ?

För att slippa påhopp angående föräldraledigheten:

Han har ingen bostad, bor hos sin släkt, ingen inkomst, alltså ingen sgi och bor nu i annan kommun samt har inte sett den nyfödda. Kastar man bara på honom en bebis vid 6 månader och springer till jobbet? Ocj hur ska jag se bebisen när han är i en annan stad?

Någon som har erfarenhet av en liknande situation? Kan jag få akut hjälp av tingsrätten?

• Svar på tråden Pappan vägrar skriva på, hjälp?

Jo jag yrkade ju på enskild om han inte vill samarbeta men jag tror inte det löser problemet för föräldradagarna, har hört att FK inte ger dagar på ett interimistiskt beslut och jag behöver de nu liksom.

Ombud jar jag inte råd att anlita nu för jag är föräldraledig, annars har jag en bra inkomst så får ingen rättshjälp.

Tow2Mater skrev 2016-12-22 22:47:24 följande:

Hur skulle du se bebisen om du ska på en resa?

Eller planerade du att ta bebisen med på en resa - hur hade du planerat pappa skulle kunna se bebisen då?

Antagligen reser man inte sex månader bort. Och hade han brytt sig om bebisen eller den äldsta så jade han inte stuckit iväg ocj inte sett den ena eller den andra på nu 5,5 månader, eöler? Förstår inte varför man blir påhoppad när man ställer en specifik fråga och inget annat
    Tow2Mater skrev 2016-12-23 01:42:58 följande:
    Vilket svar menar du att du vill ha på din specifika fråga " Ocj hur ska jag se bebisen när han är i en annan stad?" då? Med "ta tåget!" eller "res inte bort!"?
    Vem har sagt att jag ska resa bort? det är pappan som flyttade till annan ort inte jag :) Du verkar inte förstår något överhuvudtaget. Ett barn som är precis nyfött och som han inte känner, lämnar bara över ett litet barn till en främmande person? lite kan man försöka reflektera över innan man bara kastar ur sig saker.

I texten har jag frågat om någon varit om ett liknande fall och vet hur det blev genom tingsrätten. jag har inte efterfrågat praktiska lösningar om att ta tåg eller buss.
Svar på tråden Pappan vägrar skriva på, hjälp?