Pappan vägrar skriva på, hjälp?
För att göra en lång historia kort.
Är gift har ett barn, bråkade med mannen, han stack o reste till och med utomlands och sket i att fråga om barnet. Jag ansökte då om äktenskapsskillnad och var samtidigt gravid i månad 6, barnet är nu fött och pappan vägrar skriva på något. Han är naturligtvis tillbaka och jävlas med allt han har r makt för. Jag hsr kontaktat tingsrätten angående detta då jag behlver han heliga underskrift på
Namnregistrering
Passansökan
Samt föra över föräldradagar.(som han hade lovat innan då det är jag som är hemma med bebis första året)
Någon dom vet om tingsrätten kan hjälpa till med något? Har en muntlig förberedelse snart och sliter mig i håret snart då jag hade planerat resa när bebis är sex månader men framförallt kunma vara föräldraledig ett år. Kan de övertala honom att föra över dagarna eller tvinga typ?
För att slippa påhopp angående föräldraledigheten:
Han har ingen bostad, bor hos sin släkt, ingen inkomst, alltså ingen sgi och bor nu i annan kommun samt har inte sett den nyfödda. Kastar man bara på honom en bebis vid 6 månader och springer till jobbet? Ocj hur ska jag se bebisen när han är i en annan stad?
Någon som har erfarenhet av en liknande situation? Kan jag få akut hjälp av tingsrätten?