BF Juli 2017 Södra Stockholm
Vad roligt att se att ni är fler som går på MamaMia Söder, det gör jag med dom är verkligen bra, så avslappnade och trevliga jämt!
Vad roligt att se att ni är fler som går på MamaMia Söder, det gör jag med dom är verkligen bra, så avslappnade och trevliga jämt!
Kikade tillbaka på äldre inlägg, funderar du också på Mama Mias BVC? Jag vill gärna gå dit med kommande barn, kändes inte så bra på vårt förra BVC, fick konstiga råd där. Slutade fråga dem om saker för de verkade inte ha koll ändå så det var synd. Har hört mycket gott om de andra mottagningarna Mama Mia har så gissar att de har höga krav på BVC-personalen med. Blir lite längre att åka men får åka en bit oavsett och man är inte där så ofta så det är nog värt det.
Har du varit hos Martina Skoog än? Träffade henne i januari och jag fick min foglossning bekräftad och provade bälte, men det var inte så mycket mer än så. Du får gärna skriva om du får några bra tips på övningar eller liknande!
Jag kommer gå tillbaka till henne senare i graviditeten om det behövs, bältet funkade inte så bra för mig men kanske framöver sa hon. Det känns bättre att knyta en sjal om höfterna så ett bälte kanske inte vore så dumt nu ändå. Var köpte du ditt? Men har också tänkt gå på vattengympa, tror det går på högkostnadskortet så man slipper den galet dyra vattengympan man kan gå på på andra ställen. Ca 1400 för 5 tillfällen såg jag. Gillade du TENS förresten? Köpte en förra graviditeten som funkar bra.
Har inte hört så mycket om Liljeholmens MVC men deras öppna förskola är väldigt populär, man får ju köa in. De är väl i samma byggnad men hör säkert inte ihop så det säger väl inget Tycker verkligen att man ska byta barnmorska om det inte känns helt 100, särskilt om du ska hänga där en del!
Vad skönt med BVC nära för er. Vi har inget i närheten, får promenera i nästan en timme (med foglossning som hänger kvar) till vår förra så åker hellre till stan. Hade det funnits något annat på promenadavstånd dock så hade jag valt den, så jag förstår er.
Har hört av flera, oberoende av varandra, att den manliga gynekologen där är superbra. Känns lite märkligt vad världen är liten ibland!Hon sa att man inte behövde remiss, jag skulle kontakta Rosenlunds sjukhus och boka vattengympa där bara. Hon var lite osäker på högkostnadsskyddet men hade hört samma som jag, minns inte var jag läste det någonstans. Men kolla på fysiopaktikens hemsida, det står där att frikort gäller. Tror att de hör ihop på något sätt, fick båda namnen. Det verkar vara på den senare man anmäler sig.
Ja det där lätta tryckandet var toppen, har försökt få min man att göra samma men det blir inte riktigt lika bra
Vet ni ifall det är vanligast att förlossning med första barnet tar längre tid än t.ex. andra? Har en vän vars bebis kom ut 10min efter att dom kom fram till sjukhuset(andra barnet), jag har ju inte ens tänkt i banorna att det kan gå SÅ snabbt, har istället känt mig smånervös ibland över att det ska bli långdraget och jobbigt. Nu vart jag lite nervös att det ska gå för snabbt istället hehe :P
På tal om förlossningar. Min första tog 36 timmar och min andra 24. Den här gången vill jag absolut ha ett planerat snitt. Besökte min bm igår och hon ska skicka en remiss i v 25 till aurorakliniken, då ska jag dit på samtal så att de ska försöka övertala mig att föda vaginalt och sedan ska någon ytterligare person "ta beslut" om jag får snitt eller inte. Alltså, jag tycker att det här är så drygt! Jag blir både arg, ledsen och stressad. Jag vill inte och jag vet varför jag inte vill föda vaginalt. Jag är inte rädd för det okända jag vet vad jag inte vill uppleva. Jag tycker att det är så jobbigt att någon ska försöka övertala mig och sedan vara min domare. Min man stressas också av det. Vill bara ha ett beslut..
Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)
Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.
Igår fick jag kallelse till aurorakliniken på Danderyd. Urk. Hade hoppats slippa. Men men. Om en månad också, väldigt lång tid fram tycker jag. Och sedan, efter det, beslut om snitt. Skulle bara vilja ha det klart så jag slipper tänka på det.
Hello damer! Hur har era sf-mått sett ut än så länge? Mitt låg på 28 cm nu i v 25+, tydligen över kurvan. Så nu ska jag göra en ny glukosbelastning och tillväxtultraljud.
Egentligen hur stor livmodern är antar jag? Det krävs ultraljud att se bebisens strlk. Men bm ville utforska om det kunde vara så att även detta barn är stort. Det är ju ngt jag nojat över också, då andra barnet vägde 4,5 kg.
Hur mycket kläder ska man egentligen köpa i storlek 50 och 56? Tänker på bodys, pyjamaser och byxor typ. Ni som har barn sen innan, hur mycket har ni upplevt att det har behövts i dom storlekarna? Vill inte köpa för mycket men inte för lite heller :-P
Av era svar att döma så ska jag nog inte köpa så mycket 50 och 56 mer, har redan köpt en del i dom storlekarna. Så får koncentrera mig på lite större storlekar nu tycker det är så himla roligt att köpa bebiskläder så det blir ju lätt för mycket haha.
Hej hur mår ni alla!? :) Lite dött i tråden dags att dra igång den lite tycker jag, det är ju bara drygt 10 veckor kvar för oss alla! :):) Så spännande!
Kanske någon mer söderortsböna som vill joina oss?