BF Juli 2017 Södra Stockholm
Önskar man kunde hoppa direkt till typ v 18. Då kommer allt kännas mer verkligt. Längtar tills man känner rörelser osv.
Önskar man kunde hoppa direkt till typ v 18. Då kommer allt kännas mer verkligt. Längtar tills man känner rörelser osv.
Hur mår ni tjejer?
Alltså jag väntar på de där spökveckorna! typ varje morgon vaknar jag och tänker "är det idag? Har jag slutar på illa?".
Men jag har tyckt att jag kännt lite små rörelser där inne några gånger nu!
Hur mår du? Ledig en vecka till?..
Längtat efter att lägga mig hela dagen, sover sämre och sämre. Nu när jag väl ligger här snurrar tankarna som vanligt haha. Borde fördjupa mig från att gå in på familjeliv efter 19. Börjar läsa förlossningstrådar och börjar minnas sånt man förträngt ;). Så avlägset men ändå runt hörnet liksom.
Vad kul med lite aktivitet och välkomna alla nya! :):) precis det jag var ute efter när jag startade gruppen :) att man kan träffas och diskutera och ha likasinnade på samma plats. Super!
Själv är jag bortrest till Hälsingland där vi har en stuga/hus dit vi ofta åker (jag är därifrån från början men flyttade till Sthlm för snart 12 år sen) och mottagningen är helt kass + att jag valt att "koppla bort" mig lite från nätet under julen. Men nu är det snart dags för hemresa igen och då kommer jag garanterat vara uppkopplad mer ;)
Jag mår jättebra förutom att jag är extra trött, men har börjat med järntabletter nu och försöker vila när jag kan.
Min tidiga svullna mage har gått tillbaka och nu ser jag verkligen inte gravid ut längre, vilket jag gjort hittills. Men som sagt det har bara varit svullet så nu väntar jag på riktiga bebismagen :) förra veckan så kände jag livmodern stor som en apelsin jättetydlig en morgon, mysigt! :)
På onsdag ska vi göra kub- är både spänd och orolig hoppas såklart att allt ser bra ut, har ju fått se den lilla en gång redan så ska bli kul att se hur mycket den växt :)
Går in i vecka 13 på lördag, så hoppas att jag kan slappna av lite mer ordentligt efter kuben.
Har inte berättat något för min äldsta son än, han är 4,5. Har ni redan berättat för syskon/när tänkte ni berätta för syskon?
Kram på er :)
Oj, idag går ögonen i kors. Hade jättesvårt att somna igår, sedan lyckades jag sova till 02.30. Låg vaken till 4.30 och snurrade. Krypningar i benen och hungrig. Åt några mackor och tillslut somnade jag om tills sonen kastade sig på mig vid 7. Så idag är jag mör.
Drömde dessutom hemsk mardröm i natt. Drömde att fostret kom ut i toaletten. Det var så verkligt allting och detaljerat. Så lättade när jag vaknade och insåg att det var en dröm.
Mina drömmar fortsätter. I natt drömde jag att jag gjorde ultraljud och fostret var dött. Vaknade med tårar i ögonen. Är nog mer nervös över kub imorgon än jag är medveten om.
Hej på er!
Hur mår ni?
Var på kub idag. Var så nervös för att få dåliga siffror. Har drömt mardrömmar i flera nätter.
Så lättad när vi fick låg risk och allt såg bra ut. Den lille var helvild där inne och snurrade runt och höll på en massa. Mysigt :).
Lustigt att man inte känner av alla rörelser.
Tyckt att jag känt ngt men det är nog tarmarna. Glömde fråga om jag hade moderkakan i framvägg som jag brukar.
Blev flyttad några dgr så nytt bf är 14/7 (tidigare 18/7).
Åh vad skönt att kub gick bra! Vad kul med en aktiv bebis! Jag tror också att det undermedvetna spökar mer än man tror. Drömmar och inre känslor.
Jag mår ok. Har mått mindre illa ett par dagar(håller tummarna) men mkt migrän.
Såg du att jag skickade ett PM till dig?