• Sosozo

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har också köpt en vagn! Teutonia fun m ligg och sittdel. På blocket. 1500:- inkl regnskydd. Mkt nöjd över detta! Får även ett babyskydd till av ett par kompisar som inte längre behöver sitt, av samma märke.

• Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-18 15:35:09 följande:

Ja exakt, är rädd att jag ska råka ut för samma.

Igår var på ett stort köpcentrum, gick runt i ca 3 timmar och därefter kunde jag inte sova pga extremt ont i mina ben, fötter och rumpan.

Ja, det är lätt att man överanstränger sig speciellt om man har trevligt. Det är ju en sak i Sverige, då är man rätt trygg ändå om något händer. Men utomlands och höggravid och ingen aning om hur deras eventuella förlossningsrutiner ser ut är inte kul. Jag tyckte att det var väldigt stressande (hade dessutom hört att man alltid klipper kvinnor vid förlossningar i Italien, en rutin för att snabba på förlossningen) så var väldigt rädd där jag låg på hotellrummet. Pratade med min bm i Sverige i telefon, men hon visste ju inte heller något om att föda i Italien.

Men hur mår du för övrigt? Får du lätt krämpor om du går och står mycket generellt?
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-19 12:53:19 följande:

Ja, Inte så kul att vara utomlands om förlossningen börjar. Vi kommer antingen åka första veckan i april eller inget alls. Får se om chefen godkänner semester i april.

Jag mådde bra fram till vecka 13, sen började jag få migrän och spänningshuvudvärk. Har haft migrän i över 2 månader och varit sjukskriven. Började jobba deltid från mars men mår ofta inte bra. Ja jag får lätt krämpor bara jag står i nån timma eller går en kort stund. Hur är det för dig?

Jag har också problem med migrän! Min förra graviditet blev jag sjukskriven i mån 5 för att jag hade migrän typ 4-5 dagar i veckan (fast även högt blodtryck, var en stressig tid). Vad får du för hjälp? Medicin? Jag har imigran/ zumatriptan och så går jag hos en naprapat varannan vecka.

Resan till Venedig gjorde jag under min första graviditet. Jag kommer inte göra några sena utlandsresor denna gång.
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-03-21 07:55:46 följande:

I övrigt mår jag bra. Gick in i vecka 23 igår och hinner knappt med mig! Liten har börjar sparka som tusan dagligen och med kraftiga sparkar och bökar runt. Har moderkakan i bakkant så känner nog lite extra nu jämfört med tidigare (då den varit fram och dämpat)

Vi har ju det mesta sen tidigare då det är tredje barnet, det enda vi behöver är ett babyskydd och ev komplettera med lite bodys och kräkhanddukar ;)

Ska försöka sälja vår bil och köpa en sjusitsig nu på våren- det är största projektet just nu.

Mysigt med sparkar! Vi är också inne på 7-sits. Men tre barn varav minst 2 i bilbarnstol blir det tight med plats. Men vi köper nog en med 5 platser där man kan göra om skuffen till 2 extra platser. Tycker det verkar skönt.
  • Sosozo

Igår fick jag kallelse till aurorakliniken på Danderyd. Urk. Hade hoppats slippa. Men men. Om en månad också, väldigt lång tid fram tycker jag. Och sedan, efter det, beslut om snitt. Skulle bara vilja ha det klart så jag slipper tänka på det.

• Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-03-23 08:39:17 följande:

Du kanske kan ringa och höra om du kan få tid tidigare? Tänker så du får det överstökat. Håller tummar och tår att dom lyssnar på dig och att det går som du vill!

Tack! ja, om jag blir för stressad så ringer jag. Tyckte det kändes superdrygt när jag öppnade kuvertet. Men nu flyttar vi om en vecka så kanske blur fullt upp och lika bra att ta tag i det där lite senare, kommer bli full rulle med prylar, planering, stora barn och allt vad som krävs för ett nytt vardagspussel. Hoppas tiden går fort.
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-03-24 07:36:14 följande:

Nu är jag precis på benen igen efter 3 dagar med magsjuka :( blä har aldrig haft det tidigare som gravid (har det typ aldrig!!) men nu åkte jag dit efter att äldsta sonen hade det förta helgen. Fy fan säger jag bara. Sammandragningar vid kräkningarna och bebis rörelser är inte roliga när man redan är bubblig i magen :( så glad att detta är över nu!! Gått ner 3 kg också tror inte det är superbra och hoppas de går upp igen.

Håller tummarna för dig Sosozo!

Trevlig helg på er mamas!

Åh fy farao magsjuka! Jag har haft det med som gravid 2 ggr det är ju extremt vidrigt. Dubbeljobbigt kan man lugnt säga! Hoppas du får en lugn helg och får vila upp dig och komma igång med käket igen.
  • Sosozo

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

• Sosozo
    Ise skrev 2017-03-26 19:23:45 följande:

Jag är trött hela tiden. Heeeela tiden. Men det beror nog mest på sömnbrist. Barnen sover väldigt dåligt och vaknar absolut senast kl 5 VARJE morgon och har alltid gjort. Kan inte minnas en morgon jag sovit längre än kl 6.

Sen bråkar de mycket och efter att nu vabbat och sen varit hemma sjuk med båda i över en vecka ska det bli väldigt skönt att jobba imorgon!!!

Mitt hår är så torrt så torrt och jag har fått finnar precis överallt i hela ansiktet :( med killarnas graviditeter var det precis tvärtom! Hade strålande hy och tjockt fint hår. Så funderar mer och mer på om det inte är en lillasyster där inne. Hade sån mörk rand över hela magen med killarna också men ingen alls nu. Så lite olikt sig är det allt.

Ni som inte väntar er första - har ni märkt någon skillnad på grav jämfört med första?

Jag minns inte så mycket från min första graviditet, förutom att jag spydde mkt på mornarna under första trimestern. Samma med graviditet nr två. Spydde på mornarna, men det var också min jobbigaste graviditet. Hade en ettåring hemma, hade nyss börjat på nytt, krävande jobb och jobbade heltid och min man hade hoppat in i en uppstart av ett företag. Extremt slitigt och stressigt och blev sjukskriven i femte månaden pga det. Var jobbigt, sängliggande ofta pga migrän och högt blodtryck.

Den här graviditeten är också annorlunda. Har knappt spytt men ändå mått mer illa. Förlamande illa första trimestern, dygnet runt! Men är i övrigt lyhörd mot min kropp. Vilar mkt och mannen ställer upp till 110% med hem och barn. Så har det eg rätt skönt på så vid. Har fortfarande migrän ibland men det går att hantera. Mest drygt att vara så trött hela tiden.

Två pojkar har jag, och väntar flicka nu. För tillfället är hyn och håret i rätt bra skick. Största skillnaden mellan mående med pojkarna och flicka är illamåendet.
  • Sosozo

Jag har inte läst om förlossningar i klassisk bemärkelse men läser på ganska mycket om snitt. Speciellt hur man sköter kroppen efteråt. Tycker det känns lite läskigt, men ändå det jag vill.

Idag får jag in i tredje trimestern! Även om jag tycker att tiden går långsamt så tänker en ändå på när man precis plussat. Då kunde jag knappt tänka mig att jag skulle komma hit, så här långt i graviditeten.

Har ni liksom förstått att ni ska få en bebis?

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm