klyban skrev 2016-12-24 10:57:00 följande:
Du är medveten om att personer med psykisk ohälsa söker sig till droger dubbelt so ofta som en utan dessa?
Och en sak vi ska göra klar, psykoser är genetiskt, så ingen cannabis i världen kan skapa psykoser.
Och när det kommer till utlösare, så är dom många många många mer än cannabis som är en relativt liten i sammanhangen.
Stress och alkohol vinner här alla dagar i veckan.
Skadligt beroende av cannabis är svårt att uppnå, det är först när man glider in i missbruk som skadorna blir en realitet.
Och sen röker de flesta mycket sporadiskt, och bli beroende av cannabis så måste man hålla på rätt länge.
Då det är ett psykisktberoende man får och ej fysiskt.
Dessa fel du gör och tror om cannabis, de uppstår lätt när man som du inte riktigt vet vad det är.
Det är bara nått du hört talas om, och sen ser du missbrukaren och sen tror att så blir man på cannabis.
Kanske du borde vidga dina vyer, läsa upp dig eller nått så du får en mer nyanserad och detaljerad bild.
Nu är din okunskap så stor, att det blir lite pinsamt se detta.
Stress, alkohol och jordbävningar är inte heller nyttigt, men det gör det inte till en smart ide att röka på. Man behöver inte hamra sig på tummen bara för att man klämt tån, eller hur?
Visst har du rätt i att man oftare testar droger om man redan har psykiska problem, och att det ibland kan vara svårt att reda ut vad som är en effekt av vad. Men jag är helt övertygad om att många av de cannabisanvändare jag träffat skulle mått bättre, tänkt snabbare, haft mindre ångest och haft bättre ordning på sitt liv utan cannabis. Jag har också träffat flera som slutat och tex kunnat börja plugga igen.
Självklart finns det värre saker än cannabis, men att det enbart skulle vara positivt och mysigt tror jag är svårartat önsketänkande.