Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Bidrag till islamister dras in

Flash Gordon skrev 2017-06-13 09:03:48 följande:

Hur mycket bidrag erhåller Eskilstuna moské?

http://www.sydostran.se/tt-inrikes/kommunanstalld-gillade-dodlig-attack/

Företrädare för moskén lajkar dödlig lastbilsattack mot israeiliska soldater på nätet.

"Mannen delade klippet samma dag som attacken inträffade och lade till en smileysymbol med texten "feeling satisfied" och skrev kommentaren "Allahu Akbar" som betyder Gud är större ..."

Mannen är dessutom anställd av en kommun och chefen där har inget att anmärka på detta.

Mannen menar att det är i sin ordning att hylla detta då det är en rkigshandling.

Frågan är bara vad en företrädare för en moské bör ha för åsikter och värderingar och om samhället skall stötta dessa åsikter och värderingar?

Det är denna attack som avses:
    https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Jerusalem_truck_attack

Ska se om jag hittar hur mycket pengar mördarens famiölj erhåller i bidrag fråm PA. Indirekt stödjer Sverige dessa mördare med sina biståndspengar till diktatorn Abu Mazens så kallade palestinska myndighet.

Kommunen arbetar mot våldsbejakande extremism, säger Marianne Hagman, som är chef för stadsbyggnadsförvaltningen i Eskilstuna.

Fy fan.

Det känns bättre och bättre att lämna det här landet om 3 månader.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    K Markatta skrev 2018-04-11 13:30:50 följande:

Uppdatering:

www.svd.se/sveriges-unga-muslimer-mister-statsbidrag/i/senaste

Sveriges Unga Muslimer mister statsbidrag

Sveriges unga muslimer kommer inte att få något statsbidrag efter ett nytt beslut från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, rapporterar Ekot i Sveriges Radio. Beslutet är en reaktion på kritisk rapport som bland annat pekar på att det funnits extremistiska sympatisörer och aktivister i organisationens lokalföreningar.

"Inom Sveriges unga muslimers organisation har det under senare år funnits flera överlappningar till den våldsbejakande islamistiska miljön och andra antidemokratiska islamistiska miljöer", står det bland annat i rapporten.

I november slog förvaltningsrätten fast att MUCF:s tidigare beslut att neka den muslimska ungdomsorganisationen bidrag var felaktigt. MUCF hade bedömt att organisationens verksamhet inte var förenlig med respekten för demokratins idéer, men domstolen underkände beslutsunderlaget. Därefter behandlades ärendet igen.

Skål
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Bidrag till islamister dras in