Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Bidrag till islamister dras in

Det var sannerligen på tiden!
    Varför ska vi betala för andras religoner? Vi får ju betala själva fall vi vill följa våran egen.

• Linnea1994

Detta känns ju än mer riktigt efter det att"Sveriges unga muslimers" ordförande Rashid Musa twittrade: " Vem har sagt att en måndag inte kan vara rolig" efter dådet I Berlin!

• Linnea1994
    Pentagram skrev 2016-12-19 14:25:15 följande:
    Jag är osäker på vad du menar med "våran egen" och "andras" i referens till religioner, du följer väl per definition alltid din egen religion snarare än någon annans. Anyway, om jag antar att du menar kristendomen så tror jag att kristna ungdomsförbund OCKSÅ får bidrag...
    Nu är det ju den officiella religonen I Sverige så vad är felet med att dessa får bidrag. Den största delen till dem kommer från Svenska kyrkan.
  • Linnea1994
    Pentagram skrev 2016-12-20 09:35:33 följande:
    Jag sade inte att det var fel att de får bidrag, men vi har ingen statskyrka i Sverige så kristna föreningar är ju på intet sätt mer berättigade till bidrag på grundval av sin religion än vad andra religiösa föreningar är. Som sekulär ateist ser jag inte riktigt varför det skulle vara rimligare att mina skattepengar går till en viss religion framför en annan.
    Och muslimer i Sverige får mosker mm betalda av tex Saudiarbaien.

Att ge bidrag till organisationer där det förekommer rekryteringa av slaktare till IS är för mej totalt fel!

• Linnea1994
    Pentagram skrev 2016-12-20 12:23:50 följande:
    Ingen påstår att det är rätt, men det är inte den invändningen du inledningsvis angav....om du inte vill göra gällande att "andras religioner" definitionsmässig allihopa är associerade med IS.
    Nu diskuterar vi ju en organization som inte är villig att städa upp och ta bort personer som tycker att homofiler skall avrättas eller försöker sätta stopp för rekryteringen av IS-slaktare.
  • Linnea1994
    Pentagram skrev 2016-12-20 13:38:46 följande:
    Nej, det är inte vad vi diskuterar. Vi diskuterar det du skrev, nämligen "Varför ska vi betala för andras religoner? Vi får ju betala själva fall vi vill följa våran egen.".
    Japp och vadå?
    Du tycker det är rätt att det betalas ca 10 mille till ett ungdomsförbund vars ordförande "tycker att det är roligt" (Hans twitter) att minst 12 oskyldiga dödas I ett terrorattentat I Berlin?
  • Linnea1994
    cb66 skrev 2016-12-20 14:42:03 följande:
    Sverige har ingen officiell religon och är inget kristet land. Vi följer inte bibeln, vi har ett annt system för val, undervisning och samhällsbyggnad. Vi har skiljt staten från kyrkan och sedan sent 1700-tal har vi istället för kung utsedd av gud infört demokrati. Dessutom har tillåter vi numera kvinnor att göra sin röst hörd, samkönade äktenskap med mera. Så långt ifrån kristendom man kan komma.
    Visst är staten och kyrkan skilda från varandra. Men Svenska kyrkan är ändå Lutheransk Kristen.
  • Linnea1994
    Pentagram skrev 2016-12-22 12:36:20 följande:
    Nope, och det har fortfarande inget att göra med vad du skrev. Du försöker bara blanda bort korten.
    Du kan inte förklara vad du syftar på?
Svar på tråden Bidrag till islamister dras in