Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Pos äl test i 10 dagar!

Ett äl-test är antingen positivt el negativt, "starkt positivt", vad menar du med det?? Antingen är strecken lika skarpa (positivt), eller så är de inte det (negativt). Kanske kan teststrecket se lite starkare ut än kontrollstrecket men inte så markant att man ser om det är "starkt positivt" eller inte. Om graviditetstesten ger positivt så kommer äl-testen ge utslag. Även om grav-testen bara är svagt positivt. Om graviditetstesten blir svagare och svagare är det förmodligen ingen ny graviditet tyvärr. Beklagar missfallet, hoppas du snart får äl igen och kan försöka på nytt.

• Anonym (F)

Ser att du inte skrivit "starkt positivt", jag som tolkade fel. Men som sagt, starkt utslag på äl-test är helt enkelt bara positivt, och blir först svagare (negativt) när hcg är tillräckligt lågt.

• Anonym (F)
    Anonym (Skumt?) skrev 2016-12-19 13:02:34 följande:

Oj jag skrev fel! Ja det var starka, teststrecket starkare än kontrollstrecket. Sen gravtestet var starkare på fredagen än på torsdagen. Har hittat ihop mig själv här :) Inväntar nya test idag. Måste ju ändå testa neg annars måste jag ringa abortmottagningen och kontrollera antar jag :/ Anledningen till att jag misstänker att det kan va nåt i magen igen är just för att gravtestet var starkare fredag än torsdag och att jag haft sån "mensvärk" i helgen. Men kan ju lika gärna va kroppen som säger ifrån efter allt också!

Okej! Ja var det starkare fredag än torsdag så borde du kolla upp så det inte finns rester kvar från missfallet! Fick du konstaterat missfall? Eller blödde du "bara"? Ibland kan man ju blöda även om allt står rätt till :)
Svar på tråden Pos äl test i 10 dagar!