• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Anonym (Ab)

I din situation hoppas jag att jag hade gjort abort.

Men du kan inte avsäga dig ansvaret genom att lägga över ditt beslut på vad några okända på ett forum har sagt! Det måste vara helt och hållet ditt beslut även om det är oerhört jobbigt.

Dom som hjälper dig med aborten bör rimligtvis vara frikostiga med kraftiga smärtstillande och lugnande. Du får ju lägga fram ditt fall och att du mår oerhört dåligt av att ha hamnat i den här situationen.

• Corn
    Anonym (Ab) skrev 2016-12-19 14:44:39 följande:

I din situation hoppas jag att jag hade gjort abort.

Men du kan inte avsäga dig ansvaret genom att lägga över ditt beslut på vad några okända på ett forum har sagt! Det måste vara helt och hållet ditt beslut även om det är oerhört jobbigt.

Dom som hjälper dig med aborten bör rimligtvis vara frikostiga med kraftiga smärtstillande och lugnande. Du får ju lägga fram ditt fall och att du mår oerhört dåligt av att ha hamnat i den här situationen.

Jag lägger inte ANSVARET på några andra än mig själv! Även om det kanske låter så. Jag är ledsen, uppgiven, känner mig ensam och extremt övergiven.
  • neverpreggo

Men lyssna inte på FL, det måste vara det värsta forumet att gå efter folks råd på. Klart att det finns pärlor men mestadels råd från provocerande troll. Du måste ta det beslutet själv. Ja, du kommer att behöva prata med någon men det är ok för du kan inte reda ut detta själv.

• Corn
    neverpreggo skrev 2016-12-19 14:51:26 följande:

Men lyssna inte på FL, det måste vara det värsta forumet att gå efter folks råd på. Klart att det finns pärlor men mestadels råd från provocerande troll. Du måste ta det beslutet själv. Ja, du kommer att behöva prata med någon men det är ok för du kan inte reda ut detta själv.

Jag menar inte BEHÖVA. Jag måste väl inte för ATT få göra abort?
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Kvinnan) skrev 2016-12-19 14:35:55 följande:

I v 14 måste man föda ut fostret.Tar flera timmar och gör ont.Om du vill se den sen,är ditt beslut.En vän till mig gick igenom detta.Hon sa att det var värsta hon varit med om.

Nej man måste inte föda ut det ! Ja gjorde en abort i v.15 , jag sövdes och skapades.

Vet dock inte om det hade med min dåvarande ålder (15 år) , eller om det ändrats nu. Men jag behövde inte föda fram det.
  • Corn
    LillaJag06 skrev 2016-12-19 16:17:45 följande:

Jag tror att du måste göra en tvåstegsabort i den veckan.

Linda2barnsmamma skrev 2016-12-19 16:27:30 följande:
    Nej man måste inte föda ut det ! Ja gjorde en abort i v.15 , jag sövdes och skapades.

Vet dock inte om det hade med min dåvarande ålder (15 år) , eller om det ändrats nu. Men jag behövde inte föda fram det.
    Nu blir jag förvirrad....

• Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 15:01:55 följande:

Jag menar inte BEHÖVA. Jag måste väl inte för ATT få göra abort?

Nej de kan ju inte tvinga dig men jag tycker absolut att du ska vara vuxen nog att inse att du kommer behöva det. Du har ett barn du behöver ta hand om efteråt och det kommer du inte kunna göra om du rasar ihop. Har du noll stöd är kuratorn extra viktig.
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 16:30:47 följande:
    Nej de kan ju inte tvinga dig men jag tycker absolut att du ska vara vuxen nog att inse att du kommer behöva det. Du har ett barn du behöver ta hand om efteråt och det kommer du inte kunna göra om du rasar ihop. Har du noll stöd är kuratorn extra viktig.
    Vad ska en kurator göra? Klappa mig på axeln? Säga några inövade ord om en abort jag inte ville göra.
    Nej tack.
  • Linda2barnsmamma
    Corn skrev 2016-12-19 16:28:34 följande:

Nu blir jag förvirrad....

Ja de kan bli lite rörigt. Men jag sövdes under skrapningen . Kom aldrig på tal att jag skulle föda ut det. De frågade dom aldrig. Och ja va som sagt i v.15 ungefär.

Men som sagt , vet ju inte om det ändrats något om detta då det var 10 år Sen jag gjorde den. Jag hoppas du kommer fram till en lösning..

Ja har även läst din andra tråd , ska varken säga att du ska ta bort el behålla bebisen då det helt är ditt val. Jag tror du väljer rätt o slutändan :)
Svar på tråden Abort i v 14