Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Tack alla.
    Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.

• GrönaDruvan

Är det någon här inne som inte känner fosterrörelser än? Känner mig helt knäckt, har inte känt min bebis sen igår kväll och är så rädd att han också dött. Men kanske är svårare att känna nu när det bara är en?

• GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-27 06:30:28 följande:
    Jag går idag in i v.16+0 och jag har inte än känt av bebisen. Tror moderkakan är i vägen, det har den varit vid de andra två graviditeterna. Din bebis kanske är stilla efter operationen eller så som du säger att det känns mindre med en som rör sig än två?
    Hoppas det. Förlusten av den ena har knäckt mig mer och mer för varje timme som går, att förlora den andra..jag vet ärligt inte hur jag skulle orka.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-01-27 07:02:38 följande:

Jag är i 17+2 idag och det jag möjligen känner ibland är att magen kramar ihop sig och vid andra tillfällen lite som kanske är fladder, är inte säker på det men det känns inte som gaser/tarmar. Vet dock inte var jag har moderkakan och minns inte alls när jag kände något för 9 år sen.

Förstår verkligen att du oroar dig just nu, konstigt vore det ju annars. Jag kan tänka mig att det finns en massa funderingar nu. Får ni träffa kurator eller motsvarande i Huddinge och sen när ni kommer hem? Får du möjlighet till undersökningar när du ber om det? För jag antar att ni blir lite extra uppföljda nu?

Men precis som du och Beebii är inne på så kanske den minskade rörelsen du upplever beror på att det nu bara är en som rör sig nu. Jag tänker att den kan röra sig lite mer fritt nu än innan.

En annan fundering jag har är om det nu känns bättre med de bekymmer du beskrev i helgen, i nedre delen av magen och neråt i benen? Fick du svar på vad som orsakade det? Antar ju att det var kopplat till tts.

Vi är redan hemma, åkte hem efter undersökningen igår. Vet inte så mycket mer än att jag ska följas upp en gång i veckan i början och sen om det inte är några problem så får vi se hur ofta det behövs.
    Har ju rul på torsdag, men tror jag får komma in innan och kolla. Vad gäller rul är jag inte alls orolig. Vad mer skulle de titta på som experterna inte redan gjort? De har kollat hjärta, urinblåsa, njurar, hjärnan och mätt alla flöden och tryck osv..... Så det känns lugnt.

Trycket i magen och det onda i benet frågade jag aldrig om, men det är borta nu. Min mage var ju svullen och stenhård så det är klart att det var ett samband med tts. Nu är magen mjuk och mycket mindre, känns jättekonstigt. När jag ligger ner är den näsan helt platt. Skum känsla.
  • GrönaDruvan
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Grattis till pojken!
    Känner också att omgivningen har svårare att acceptera att man får en till pojk.
    För oss är det också helt perfekt. Massa kläder och grejer.
    Vi beställde en syskonvagn som vi skulle hämtar nu förra veckan, men då allt hände med tvillingarna så kändes det inte så kul att behöva hämta den...
    Skrev till företaget om situationen och de var väldigt förstående och hjälpsamma och vi behövde inte hämta och de stod även för returfrakten. Skönt att slippa tänka på det mitt i allt. Jag ångrar ändå inte att vi beställde en vagn, för skulle vi fått tvillingarna så hade det varit så mycket mer att fixa med och det stressade mig. Det vet ett moment mindre...
    Nu däremot ska jag inte förbereda ett dugg innan jag vet att detta barnet klarar sig. Eller så fixar vi allt när han är här. Vi har ju redan alla grejer egentligen, så det går ju fort att göra iordning även när han är här.
    Tappade liksom lusten att förbereda nåt, vill inte ens titta på bebiskläderna som jag lagt fram för att tvätta..
  • GrönaDruvan

Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?
    Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!

• GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-02-09 13:17:02 följande:
    Jag tar movicol på kvällen om jag inte kunnat göra nr2 på ett tag och då kan jag gå på toa morgonen efter. För att ge too Mich information så är konsistensen också bra och inte lös :)
    Vad är det för nåt? Finns det på apotek?
  • GrönaDruvan

Tack för alla svar. Jag kämpar på med Katrinplommon och katrinplommon juice och microlax någon dag till, annars blir det andra varianter.
    Ska också försöka dricka massa vatten vilket jag är dålig på annars!
    Tror jag hade i microlaxen för kort tid idag..inte ens 5 min..så kanske får prova längre imon.
    Nu jäklar ska det väl funka att gå på toa!!!

• GrönaDruvan

Jag får också sammandragningar titt som tätt. Obehagligt, men ingen fara.
    Med min första son fick jag väldigt mycket sammandragningar tidigt, men då visade det på uvi.... Så nu när jag fick väldigt mycket en dag så sprang jag ner till bm och lämnade urinprov ifall, men det visade inget.
    Anledningen till mycket sammandragningar just då var nog all min oro efter operationen...letade ju fel på allt och blev nojjig och då kan man tydligen framkalla sammandragningar sa bm.

• GrönaDruvan
    Elskling skrev 2017-02-16 08:17:08 följande:

Hej! Mitt första inlägg här. Är 25 o väntar andra barnen med bf 18e juli. Finns det någon fb grupp? ????

Finns iaf en Facebook grupp. Pm till mig så kan jag lägga till dig
Svar på tråden BF Juli 2017 ny