BF Juli 2017 ny
Tack alla.
Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.
Tack alla.
Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.
Är det någon här inne som inte känner fosterrörelser än? Känner mig helt knäckt, har inte känt min bebis sen igår kväll och är så rädd att han också dött. Men kanske är svårare att känna nu när det bara är en?
Jag är i 17+2 idag och det jag möjligen känner ibland är att magen kramar ihop sig och vid andra tillfällen lite som kanske är fladder, är inte säker på det men det känns inte som gaser/tarmar. Vet dock inte var jag har moderkakan och minns inte alls när jag kände något för 9 år sen.
Förstår verkligen att du oroar dig just nu, konstigt vore det ju annars. Jag kan tänka mig att det finns en massa funderingar nu. Får ni träffa kurator eller motsvarande i Huddinge och sen när ni kommer hem? Får du möjlighet till undersökningar när du ber om det? För jag antar att ni blir lite extra uppföljda nu?
Men precis som du och Beebii är inne på så kanske den minskade rörelsen du upplever beror på att det nu bara är en som rör sig nu. Jag tänker att den kan röra sig lite mer fritt nu än innan.
En annan fundering jag har är om det nu känns bättre med de bekymmer du beskrev i helgen, i nedre delen av magen och neråt i benen? Fick du svar på vad som orsakade det? Antar ju att det var kopplat till tts.
Tack!
Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också
Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...
Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?
Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!
Tack för alla svar. Jag kämpar på med Katrinplommon och katrinplommon juice och microlax någon dag till, annars blir det andra varianter.
Ska också försöka dricka massa vatten vilket jag är dålig på annars!
Tror jag hade i microlaxen för kort tid idag..inte ens 5 min..så kanske får prova längre imon.
Nu jäklar ska det väl funka att gå på toa!!!
Jag får också sammandragningar titt som tätt. Obehagligt, men ingen fara.
Med min första son fick jag väldigt mycket sammandragningar tidigt, men då visade det på uvi.... Så nu när jag fick väldigt mycket en dag så sprang jag ner till bm och lämnade urinprov ifall, men det visade inget.
Anledningen till mycket sammandragningar just då var nog all min oro efter operationen...letade ju fel på allt och blev nojjig och då kan man tydligen framkalla sammandragningar sa bm.
Hej! Mitt första inlägg här. Är 25 o väntar andra barnen med bf 18e juli. Finns det någon fb grupp? ????