BF Juli 2017 ny
Önskar jag kände mer och starkare rörelser... Han rör sig lite någon gång ibland, men känns svagt. Har för mig att det kändes mer i vecka 18 med förra barnet.
Suck, denna oro. Och 2,5 veckor kvar till RUL.
Önskar jag kände mer och starkare rörelser... Han rör sig lite någon gång ibland, men känns svagt. Har för mig att det kändes mer i vecka 18 med förra barnet.
Suck, denna oro. Och 2,5 veckor kvar till RUL.
Upplever ni att era relationer till mannen/sambon/pappan har förändrats nu under graviditeten?
Jag känner att vi kommit varandra närmare nu på senare tid, känns nästan som att vi är nykära. Är ju hans första barn också, kanske påverkar.
Har inte kännt så när jag väntade de andra barnen, fast jag och min nuvarande har iofs alltid haft en mer kärleksfull relation än de jag hade med mina ex.
Någon mer som börjat få sammandragningar?
Tycker det känns lite tidigt, är i vecka 18. Men kanske är normalt? Minns inte hur det var med förra barnet, är ju 7 år sen..
Jag har också börjat få när jag överanstränger mig. Ska prata med bm på fredag över telen tänkte Jag:(
Jag pratade med min bm om sammandragningar idag. Jag har dem och ett par gånger har de gjort ont. Hon sa att så länge de inte gör ont så är det ingen fara alls. Och om de gör ont så ska man vila, då ska de avta och då är det fortfarande ok. Om de fortfarande gör ont trots vila då ska man kontakta sjukvård. Gynakuten eller efter v 23, förlossningen.
Grattis till era lyckade RUL!
Själv får jag vänta tills 27 februari. Är lite orolig faktiskt! Får se vad jag får för datum, senaste datumet var 20 juli.
Blir sambons första ultraljud, så extra spännande för honom! Jag misstänker att han kommer gråta en skvätt
Så långtråkigt att vänta. Hoppas det hår bra. Kul för sambon. Alltid speciellt när man är där. Tyvärr var jag själv, då han inte ville behålla barnet.
Lycka till när det är dags!
Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?
Jag har inte gjort planerat snitt men vill göra det den här gången. Delilah, var det omständigt att få till det? Hur gick processen till?
Okej, och hur upplevde du det? Kändes det okej?