Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

copycat skrev 2017-01-08 15:25:19 följande:

Hej alla. Går in i v 12 på tisdag och har mått prima hela tiden. Igår började jag plötsligt kräkas upp ALLT jag satte i munnen. Mat, vatten, macka, en godis, frukt, spelade ingen roll, allt kom upp! Och samma idag. Mådde ju inget dåligt när jag var gravid med dottern heller så jag är helt ovan och tycker redan set känns extremt deppigt. Känner mig ledsen. Hur ska man kunna ta hand om en 2-åring, jobba heltid och ständigt spy?! Är det inte weird att illamåendet kommer så sent också, i v 11 liksom? Tänker miljoner tankar, håller kroppen på att försöka stöta bort graviditeten eller vad händer? Försöker med allt jag läser, småäta, åkesjukeband på handlederna yadayada, inget hjälper. Får panik vid tanken att det ska vara så här flera veckor. :(

V11+0 menar du? Då låter det som att du är augusti?
  • Summerchild
    Summerchild skrev 2017-01-08 19:05:19 följande:

V11+0 menar du? Då låter det som att du är augusti?

Jag börjar oxå i denna vecka må illa och pratade just om det i min grupp ...hur kan det börja nu när för andra ska det gå över denna tiden ... skumt
  • Summerchild
    copycat skrev 2017-01-08 21:27:25 följande:

Nej, går in i v 12 på tisdag. Har bf 31 juli.

Oki för på lördagar byter jag vecka och då nyligen i lördags gick jag in i v 12 (11+0)

Och min bf är 29/7 ...verkar som att nån av oss räknar fel ....

Lite hjälp att beräkna av nån som vet !!
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-01-08 22:34:00 följande:

Beror ju också på hur lång menscykeln man har och lutealfas och allt sånt...

Ja förstår det men ...om 2 personer räknar att dom samma dag är i v 10+0 då borde ju datumet va samma vid bf ? Det är uträkningen jag blir så fundersam på. Då kan ju inte den ena ha en bf dagen efter den andra
  • Summerchild
    basio skrev 2017-01-09 07:30:38 följande:

Vissa räknar 39+6 som bf, andra 40+0. Jag är i v11+0 idag och har bf 30/7. Då är det v 40+0 för mig. Om du gick in i v12 i lördags och har bf 29/7 så har du 39+6 den dagen. Så båda är rätt! Och bebisen kommer ändå när den kommer. Sen kan olika appar räkna olika av andra anledningar också. Mina kommer alltid alldeles för tidigt så jag räknar med att föda i början av juli eller kanske i slutet av juni.

Oki för mig är det jätteviktigt att barnet kommer på bf dagen och då vill jag ha ett datum tidigt som möjligt bf. Dom sätter igång mig på bf dagen pga stora diabetes barn. Tycker dom borde sätta igång 2 veckor innan eg som med 1a hon vägde ändå 4365g och dom andra på bf dagen vägde 4500 och 4800 ....tycker inte det är bra för barnen och doktorn som nu slutat tack å lov ...han hävdade på att dom bara skulle ha vikten 3500g enligt deras maskiner. Nolla haha
  • Summerchild

10+3 tror jag men kommer med nyare snart :)
  • Summerchild
    Leeandra skrev 2017-01-14 10:21:17 följande:

V. 11+4, 6:e barnet. .

Vacker mage du har :)
  • Summerchild
    Elliot0300 skrev 2017-01-14 13:48:19 följande:

Har du inte BF i augusti då eller tänker jag fel? :) jag är v.12+0 idag och har BF 29 juli

Jag är samma som dig bf 29 juli och samma dag 12+0 idag lördag... så fantastiskt

Bilden var inte nytagen ;) men skrev vilken vecka jag var i när fotot togs hehe
  • Summerchild
    Summerchild skrev 2017-01-14 16:50:55 följande:

Jag är samma som dig bf 29 juli och samma dag 12+0 idag lördag... så fantastiskt

Bilden var inte nytagen ;) men skrev vilken vecka jag var i när fotot togs hehe

Förresten du är väl med i våran grupp bf 16-31 juli 2017

Gravid och tummen upp :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny