BF Juli 2017 ny
Hej allihopa!
Jag e helt ny här och tänkte joina :)
Är 30 år och bor i Sthlm, och jag och maken väntar vårt första med bf 14 juli (dvs i vecka 21 nu) - så himla spännande! Jag har nästan ingen koll alls på barnvagnar, bilbarnstolar, sängar, etc så jag tänkte låta mig inspireras lite här :)
Har exempelvis hört att Bugaboo Donkey e det absolut bästa (och dyraste!) alternativet om man ska köpa en vagn som även går utöka till dubbelvagn inför framtida barn. Nån som har erfarenhet av detta?
Jag är även lite nyfiken på hur ni har tänkt att spendera er tid under mammaledighet (förutom att givetvis tillägna bebisen den mesta tiden)? Jag är nämligen lite orolig för att bli väldigt uttråkad i längden. Jag har nämligen inga vänner alls som kommer att vara mammalediga samtidigt som mig, och jag är ärligt talat rädd för att "hamna utanför" på nåt sätt..
Sjukt tacksam för svar så att man kan bolla lite fram och tillbaka :)
Kram och grattis till alla mammor här!
Vad gäller barnvagn så kan det vara bra att tänka på vilka behov man har, när vi bodde i lgh så var vi tvungna att anpassa oss efter hissens bredd, om ni har bil så prova att lasta den i bagaget för att se hur mkt plats den tar ihopfälld osv. Alla jag känner som har en Donkey är nöjda, min sambo som är lång gillar den inte då liggdelen är väldigt låg. De som har två barn tycker om den för att man kan göra om den till singelvagn när man bara är iväg med ett barn typ när man lämnat det ena på dagis.
Babyskydd går att hyra från bl.a. NTF om man inte vill köpa ett. Om man köper och vill kunna klicka i det i vagnen så är det bra att kolla så att vagn och babyskydd är kompatibla. Köper man begagnat så kan det vara bra att tänka på att de har livslängd om vad jag tror är 5 år.