Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Mamma1986 skrev 2016-12-27 15:40:38 följande:

Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.

Häftigt att det stämt på 3 har du någon känsla vad bebisen i magen är för kön?
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-12-27 17:38:51 följande:

När har ni tid för rul?

14 februari fick vi tid! Längtar! Hoppas på bra besked på alla hjärtans dag och så nyfiken på om det blir två pojkar till eller om det blir två flickor!!

Har inte fått min men drömmer om alla hjärtans dag. Tror du fortfarande det är pojkar?:) grattis på födelsedagen förresten:)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2016-12-27 16:37:46 följande:

Vi var och köpte en begagnad Bugaboo Donkey duo idag, haha. Vår son kommer vara knappt två år när bebis kommer och vi hade bestämt oss att köpa dubbelvagn. När allt såg bra ut på ul köpte vi en av en bekant. Går ju att sälja vidare om nåt går tokigt! Slog till just för att det var nån vi kände samt att alla delar utom chassi och liggdelen är helt nya, då hon chansade och reklamerade pga att det var lite solblekt.

Känner mig nöjd med köpet!

Vad skönt. Måste kännas häftigt med att köpt den! Dom är ju så snygga också! Är den svart? Gubben kom precis och sa att han beställt en bilstol med bas idag till hans bil haha. Kändes väldigt overkligt. Får se hur de känns när den kommer hem.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 18:53:51 följande:

Ja häftigt att känna det, haftigt att se bebisen. Tycker man får en annan relation till den då!

Vi har kollat könet på rul med de tidigare. För at vi varit nyfikna men jag har mest gjort den för att se om jag gissat rätt. Mannen vill kolla den här gången med. Men jag känner inte för det. Känns som det ändå inte spelar någon roll. Och om jag går ett snitt som jag vill då kan det vara kul att spara ett spänningsmoment! Får se vid födseln om jag gissat tätt!

Ska ni kolla könet?

Jag längtar till rul. När jag var på vul var det bara en klump med hjärta typ.

Det lutar åt att vi inte ska kolla. Jag vill verkligen kolla men gubben vill inte. Känns som en stor sak att försöka övertala honom om. Han har lovat att jag får köpa både blå och rosa kläder om jag vill endå. Var hemsk mef färger med mina andra
  • Treansresa
    Wooden skrev 2016-12-27 22:30:13 följande:

Ja, det är en all black! Ska fundera lite på om jag kanske vill köpa nya suffletter, men det är ju en kostnad förstås! Vill helst inte ha olika färger heller, så kan nog tänka mig beige eller grå. Är inte så uppdaterad på vilka som finns faktiskt.

Vad roligt med bilstolen! Vi ska köpa nytt babyskydd men det får vänta :)

Haha han är tokig ibland. Hade hittat jätterea och ville passa på. Jag måste också ha ett till min bil, helst hade jag haft en stol med 3 baser till.
  • Treansresa

Håller med! Fina magbilder:) jag vågar inte ta några hemma med risk att någon känner igen huset. Så får vänta ett tag till. Tagit en påklädd hittills. Sist tog jag varje vecka från start. Konstigt endå

• Treansresa

Idag har inte varit någon bra dag. Haft ont i magen till och från. Har också sovit massor. Varit vaken 5 timmar totalt och är fortfarande trött:( hoppas liten har en tillväxt perjod bara så de inte hänt något

• Treansresa
    Vårivfresa skrev 2016-12-28 21:43:55 följande:

Hej alla!

Nu kommer säkert en riktigt dum fråga men vi gick in i vecka 12 (11+0) idag. Är det nu eller nästa vecka som det är mindre risk för missfall? Tänkte ifall man vågar berätta inför nyår

Jag har faktiskt läst både och. Vissa sidor säger 11+0 men flest säger tyvärr 12+0 :( så hade också velat ha ett ordentligt svar:)
  • Treansresa
    Strudel skrev 2016-12-28 22:34:21 följande:

Det fins nog egentligen ingen hård gräns mellan hög och liten missfallsrisk som jag förstått. Om kroppen har klarat övergången från näring till bebisen via gulkroppen till näring via moderkakan (processen ska vara klar kring vecka 12) samt man har sett att hjärtat slår, då är risken helt enkelt relativt liten för missfall. Men det är inte exakt vid 11+0 eller 12+0 eller ngt tyvärr, det är en process som kan vara lite olika mellan olika kvinnor och graviditeter.

Intressant information :) tack! Då förstår jag mer
  • Treansresa
    Wooden skrev 2016-12-28 23:04:06 följande:

Ovanför blygdbenet, där åtminstone jag känner mensvärk, där har det svullnat på mig och nu kan jag liksom kupa handen kring något. Precis lagom att få plats i handen! Hade jättetydligt så med första barnet också. Men man minns ju inte veckor och så :/ Men nu känner jag ganska tydligt, bäst när jag står upp.

Vad häftigt. Det måste ja pröva. Vet att med mina andra hittade jag aldrig livmodern haha. Ganska konstigt.för ja är inte tjock eller.något:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny