Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-21 12:48:50 följande:

Du var nära å skrev när han var född :)..

Elvin föddes 23.45 20/7 3740gr 51cm så sjukt liten..

38+0 mina andra var födda 38+3 4365gr flicka. 39+6 4475gr. Pojke 39+6 4785gr

Det med att hjärtat sjönk var det mest skrämmande för alla. Stängde av dropp å han blev normal i hjärtljuden. Men att dom hade stress råder ingen tvivel om. Dom lämnade mig flera ggr å länge. mina ben kunde inte röra sig pga eda... och han var nästan ute när dom rusa in till mig och ta emot honom. Då hade jag skrikit åt min kille att kalla på barnmorska. Innan hade huvudet glidit fram å tillbaka å då tyckte dom att dom kunde låta mig jobba själv ett tag å "träna" Lite... ja ja sen fick dom slutspurten i famnen. Som en säl ut. :)

Stort grattis vad fin han är! Roligt med en "liten" bebis:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-21 21:13:28 följande:

När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?

Jag tecknade såfort vi vart utskrivna från BB. Med trygg Hansa kunde jag inte teckna innan. Skrev bara in hans 6 första och hela mitt.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-21 23:23:33 följande:

Så du tycker att trygg hansa är bra? :) lr spelar ingen roll? :)

Jag vet inte vilken som är bäst, men har trygghansa till dom andra barnen och haft från start. Tycker det funkat bra med dom så tog samma nu
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2017-07-22 15:39:41 följande:

Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D

Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!

Slänger in en bild på min prins :)

Stort grattis! Vilken sötnos:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-07-22 21:13:18 följande:

Spännande att följa vad som händer i tråden. Grattis till er som fött och heja, heja till er som väntar. Med el utan krämpor.

Min dotter föddes sent i tisdags och är fortf kvar på patienthotellet :(. Hennes värden för gulsot vägrar gå ner. Kämpar på med solning och amma, amma. Först igår rann mjölken till, så har fått tilläggsmata, och nu har jag så ont! Ena bröstet är stenhårt.

I natt ska jag ta en sömntablett. Har blivit för sliten. Sovit kanske 6-8 upphugget sen i tisdags. Har så svårt att somna och komma till ro.

Gråter mkt och saknar barnen där hemma.

Vad jobbigt att ni är på sjukhuset fortfarande:( förstår att du längtar hem. Man vill inte ligga där. Hur ligger värdet nu?

Vi kämpar också på med gulsoten men mestadels hemifrån som tur är. Har solat en omgång för 2 veckor sedan och nu är det troligen dags på måndag igen om inte värdet sjunkit. Är dock glad att vi fått vara lite hemma imellan
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-07-22 22:33:53 följande:

Båda mina yngsta va "lite gula" inga höga värden som krävde solning på plats. Ena född i sept den andra i dec, men fick rådet att ha dem vid fönstret/ dagsljus! Tog några dagar så försvann det gula helt. Men klart sol och dags ljus andra halvan av året är mildare än nu, men i skuggan kan man ju vara? Sen vet jag inte hur effektivt det är om de har högre värden men det kan knappast skada. :)

Tack för tipsen. Tyvärr kör vi så sedan 2.5 vecka. Han är underbar fönster såfort han sover, och hela dagarna när han äter gör han det i dagsljus. Tyvärr har vi inte haft någon sol. Han ligger kvar straxs under 350 och vid 350 ska du sola:(enda anledningen till att vi får vara hemma är att han äter bra, går upp i vikt samt är pigg.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-23 07:33:29 följande:

Varför får vi värde på 170 som var gränsvärden... 350 ?

Blir inget solning än för min pojke. Det hade gått ner. Han är faktiskt piggare. Skönt. Längtat på att få höra hans protester och vakenhet :)

Ingen aning hur det kan vara olika. Kanske beror på hur gammal bebisen är?:) Att ju mindre ju tidigare solning?:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-07-23 10:08:49 följande:

Min dotter har legat på 288 som högst och är mitt i solning nr 2. Värdet gick ner lite och sen upp igen. Jobbigt att börja hoppas på hemgång och sen blir kvar igen. Har ju två barn hemma som väntar.

Min dotter vägde 4340 vid födseln så vikten spelar nog ingen roll. Men konstigt att de skickar hem barn med högre värden.

Ja det verkar riktigt konstigt. Verkar som sjukhusen har olika regler. När han började mäta gulsoten på dag 3 var han uppe på 242 men behövde inte sola förens dag 6 vid 350. Han gick ner till 240 och då fick vi åka hem.

Nu vid 3 veckor har han fortfarande 350 som sagt och det blir nog ny solning imorgon. Han väger 3.6 nu.
  • Treansresa
    Honeyb skrev 2017-07-23 09:16:19 följande:

Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3

Stort grattis!
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-07-23 11:47:58 följande:

Jag tycker det är lite roligt, speciellt som alla mina barn ( förutom mina tvillingar förstås ) har olika stjärntecken. Alla bebisar i den här tråden blir också födda i tuppens år med eld som element enligt den kinesiska almenackan, . Orädda och fåfänga små barn kan vi vänta oss, .

Vad häftigt med små orädda barn:) våra barn är också olika månader, fast är inte så insatt i tecknena:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny