Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

FrökenMp skrev 2017-06-28 13:40:11 följande:

Ja, deg känns jättejobbigt tycker jag att andra har förvärkar hit och dit medan jag bara har sammandragningar. Nu de senaste två dagarna har även sammandragningarna lugnat ner sig och känns även som att bebis är mycket lugnare.. rör sig mindre liksom. Vill bara känna att nåt är på gång...:(

Med min första kände jag inte heller något alls, inte en enda förvarning. Inte ens när ja gick och la mig 23. Vaknade 01 av att vattnet gick! Hoppas han kommer ut snart:)
  • Treansresa

Nu är det spännande! Natten har varit sömnlös. Vid 23 började förvärkar eller vad det är. Dom kommer som dom ska men är inte tillräckligt långa eller onda! Men smärtan har ökat hela natten sakta men säkert!

Bara tiden får utvisa om det går över och jag kan somna eller om det är på gång! Vågar inte hoppas då kroppen lurat mig många gånger.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-29 08:28:31 följande:

Spännande!! Hur är läget nu?

Jag fick värk o sammandragningar igår kväll så passade på att ladda ner appen jag använde sist. Men tog alvedon och sen lyckades jag somna. Nu känns det lugnt.

Mycke lugnare:( kommer mer sällan och har kunnat vila lite. Får se om de kommer tillbaka.

Alla falska alarm är så tråkiga!
  • Treansresa

Här vart det nog ingen bebis. Är nu mellan 7-10 minuter mellan. Dock har dom börjat göra ondare. Men har lyckats sova mellan dom

Den behöver dock stanna till måndag då gubben jobbar tills dess och sedan ska jag iväg på öltält och lyssna på Emil assergård på lördag.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-29 10:53:55 följande:

Oj oj då är det nog på gång snart. Hur länge har det hållt i sig? Det är väl inte vanligt att ha så regelbundna och sen stanna av?

Har ingen aning om det brukar stanna upp. Med sonen gick jag i 5 dugn innan dom tog vattnet då jag inte öppnade mig mer än till tre cm. Allt började 23 igår ca.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-06-29 10:59:38 följande:

Hoppas den stannar till måndag då

Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 38 nu, så kan komma när som helst, vilket jag inte alls hoppas på. Han får allt stanna kvar en vecka till snittdagen. Har inga tecken på att något är på g heller, så tror inte att något händer innan.

Går in i v 38 idag:)

Häftigt med snitt! Jag håller tummarna att han vill stanna inne.:)
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-06-30 00:42:29 följande:

Kommer jag bli den första som går över bf Tro?

En dag till bf, en sketen dag.

Vi hoppas du får idag eller imorgon så du inte blir den första! Vad nära det lät med en dag bara!
  • Treansresa

Igår var jag med om något hemskt! Stod och hängde tvätt hemma när jag känner hur det rinner efter benen. Ser att det är blod! Så vart förlossningen nästa. Dom hittar fortfarande inte något som ser ut att vara fel så nu är jag inlagd på obestämd framtid på förlossningen. Den danska läkaren vill hitta varför innan jag släpps hem. Kan bli med eller utan bebis, men dom förbereder mig på att det kan bli snitt lika gärna.

Barnmorskan tror dock fortfarande det är teckenblödningar.

Ibland känns det som det är bättre att bebisen kommer så jag slipper ligga här. Den är ju endå färdig.

• Treansresa
    Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.

Vi mår toppen

Stort grattis:)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-07-01 06:49:37 följande:

Nej men fy! Känns ju inte alls värt att vänta på att dagarna/veckorna går när du ändå är så långt gången!

Håller tummarna för att er bebis får komma snart!

Känner lite så. Är endå 37+2 idag, varför vänta och riskera snitt. Tack för tummarna!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny