Inlägg från: Newbie84 |Visa alla inlägg
  • Newbie84

BF Juli 2017 ny

emme 86 skrev 2017-01-20 15:04:13 följande:

Hade så hoppats på att få ett brev i brevlådan idag med svar på moderkaksprovet, men icke. Om inte läkaren ringer så bör jag få brevet senast tisdag, helgen känns så hemskans lång just nu. Vill bara ha ett bra svar, få höra fostrets hjärtljud och få njuta av graviditeten. Just nu är det bara oro och väntan på något form av svar. Och illamående... äter fortsatt lergigan, försöker trappa ner för att inte vara så däckad som jag blir men det går inte. Illamående eller däckad är de enda lägena just nu... känner mig inte ett dugg positiv, till något.

Styrkekram! Kan du ta lergigan Comp i stället, de blir jag iaf inte trött av
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 10:49:44 följande:

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

Så hemskt, tänker på er!
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-02-09 13:02:54 följande:

Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?

Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!

Jag tar movicol på kvällen om jag inte kunnat göra nr2 på ett tag och då kan jag gå på toa morgonen efter. För att ge too Mich information så är konsistensen också bra och inte lös :)
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-02-09 13:19:19 följande:

Vad är det för nåt? Finns det på apotek?

Finns på Apoteket och blandas ut med vatten, funkar toppen för mig :)
  • Newbie84
    Vet hur det känns skrev 2017-02-17 16:39:27 följande:

Jag har idag v 17+2 fått lyssna på hjärtljuden 132 slag om man ska tro på hjärtljud så är det en pojke.. båda mina tjejer har legat på 152 upp till 160 aldrig under 152 och så denna på 132..

Vad ligger era hjärtljud på? Vet ni kön? Tidigare barn?

Hoppas på pojke.. på onsdag får jag svar :D

Mysigt att lyssna på hjärtljuden :)

Min ligger på 150 och är en kille enligt rul. förra låg på 148-150 och är en kille
  • Newbie84
    Vet hur det känns skrev 2017-02-17 20:12:28 följande:

Hur gammal är din första son?

Tack! Han är 3 och fyller 4 nästa vinter.
  • Newbie84

Jag tänkte åka förbi Ullared och köpa lite saker, kräkhsnddukar, några filtar, amningsinlägg har jag för mig var rätt mkt billigare och bsbygym. Annars behöver jag vagn, babyskydd, beside crib, skötbord och några nya bebisplagg. Känns som att det är så långt kvar bara till sommaren :(

• Newbie84

Vilken fin garderob, så mysigt med alla kläder :) tänkte köpa några nya kläder, men har säkert allt som behövs och mer där till, har för mig att vissa saker nog är helt oanvända till och med. Sen är det att börja kolla på vagn och babyskydd. Vore skönt att sprida ut kostnaderna lite.

Jag klarar tyvärr inte av träning pga illamåendet, men körde 3 ggr/v innan och saknar det så. tänkte öppna upp gymkortet efter förlossningen. Sist gick jag på mammaträningen där bebisarna kunde vara med så om någon tränar på sats så kan jag rekommendera de passen sen efter födseln.

• Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-24 22:16:16 följande:

Vad skönt med större lägenhet! Ja det är en sådan härlig känsla att boa. Känns som jag kommer vara färdig ganska tidigt haha=) Planerar redan bb väskan i huvudet=) Förstår att du längtar!Ja det vart verkligen mycket verkligare. Vi har ingenting kvar sedan tidigare barn så det blir en hel del att köpa o fixa=) Jag handlar mycket på tradera och de som inte blir använt kommer åka tillbaka dit sedan=) Sedan är inte gubben lika extrem som jag så det kommer nog bli att de mesta används. Dock har ja bara köpt 50/56 så hoppas inte bebisen är för stor haha=)Tack så mycket=) Ja jag älskar kläder! Vi har för mycket till alla i familjen så får se hur de blir till denna haha. Gubben blir galen  på alla kläder och vägrar tvätta haha=) Men vi är ju 7 pers också=) Skönt att ha mycket sedan innan. Men förstår att du endå vill köpa nytt=) Vad ska ni ha för vagn?=)  Jag  försöker också sprida ut kostnaderna. Sommaren brukar bli nog dyr endå.Ja jag är riktigt nöjd=)

Jag tänkte en Britax go big :) hade en joolz day innan men det var så liten varukorg och jag älskar handtaget på Britaxen :) vad ska ni ha för vagn?
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-25 05:22:50 följande:

Den var riktigt snygg:) vi har köpt en Emmaljunga city cross samt ett nitro city chassi. Vi ska också köpa en mondial /edge duo med classic chassit. Vill dock se 2018 modellerna som kommer i juni innan vi köper en ny sådan då det är sådana hemska summor för nya barnvagnar :(

Ja visst är det dyrt, jag ska se om vi hittar en begagnad men annars köper vi en ny. Vår förra sålde vi och köpte andra barnsaker för.

Spännande att se vad det blir för 2018 modeller :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny