Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-04 11:57:27 följande:

Jag gjorde det testet två gånger i vecka 10-11 och det visade på tjej....isåfall är det ju två tjejer där inne...även det kinesiska kalender testet visar på tjej.

Så nyfiken!! Är så inställd på att få två pojkar till, men tänk om det är flickor. Nåja, är kul vad det än blir!

Suck...mår som en potta skit idag. Från att kunnat äta hyfsat igår så funkar typ inget idag..fick köpa protein dryck på jobbet nu...lite emot sånt, men då det ändå bara är flytande föda som funkar nu så är det väl lika bra att försöka bli lite mätt på det.

Köpte en protein bar också som jag sitter och äter nu på rasten, inte så gott men det funkar.

Nä, idag var ingen bra dag. Nervös för ultraljudet imon också. En månad sedan jag gjorde ultraljud nu..undra om allt ser bra ut.

Spännande! Den kinesiska kalender har stämt med mina tre första men inte med mina tvillingar då det blev en av varje, . Med enäggstvillingar har man ju inte den möjligheten. Vad känns det som då? Med mina pojkar har jag bara gillat salt, med flickan sött ( frukt inte godissött ) och med tvillingar ( både missfallet och de som föddes ) gillade jag bara surt. Men det kändes som en av varje, varför kan jag inte förklara. Det kommer säkert se fint ut med dina två små på UL .
  • Leeandra
    AnnaCR skrev 2017-01-07 21:53:34 följande:

Hej härliga ni!

Jag hoppar också gärna in i tråden :)

Jag har BF 21 Juli <3

Så är i v13 idag.

Är det någon som är nära mig i vecka som vill följas åt?

&

Finns det kanske även en Facebook grupp att följas åt i?

Hej och välkommen! Själv har jag BF 25 juli, .
  • Leeandra

På måndag är det tillbaka till storköket igen! Nu mår jag nästan bara illa på em/ kväll ( förmodligen för att jag börjar bli trött ) så vi får se hur det går. Min kille åker bort i två veckor så jag måste däremot göra allt själv hemma + rensa kattlådor, så det blir handskar och munskydd på. Är ni ännu lediga eller är det tillbaka till jobbet/skolan för er också?

• Leeandra
    sobrio88 skrev 2017-01-08 00:11:02 följande:

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D

Låter inget vidare, men kör på med yogainstruktör du, . Det är en förälder i min äldsta sons klass som har skadat ryggen i en olycka som alltid lägger sig på barnens lammskinn ( Waldorfskola ) på föräldramötena.
  • Leeandra

Jag utgår alltid från ÄL på 2+0 och räknar BF som 40+0, det har jag gjort med alla mina graviditeter. Sen spelar det ingen större roll på en ynka dag i beräkningen, bebisen kommer ju ändå när den vill, .

• Leeandra
    Madelia skrev 2017-01-10 20:49:06 följande:

Fick tiden för rul idag. 31/1 på morgonen. Jättespännande!!

Det är ju snart! Vad roligt, . Jag har inte ens bokat tid för inskrivning, .
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-01-10 21:46:21 följande:

När hade du tänkt gå på inskrivning? :) måste vara skönt att bara njuta utan:)

Brukar aldrig gå förrän v. 16-18 beroende när jag går tid. Brukar ringa i v. 15 så att de hinner boka in tid för RUL .
  • Leeandra
    Wooden skrev 2017-01-12 08:19:43 följande:

Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn. 

Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha, 

Jag har ju 5 barn ( hjälp, snart 6! ) och det går. Det är ju lite så att när man har ett barn så tänker man oj, hur ska jag klara två? Och när man får tre tänker man att två barn, det var ju lätt, . Det är ju inte bara jobbigt att få fler barn, det är ju också en oerhörd gåva att få ha syskon och se dem växa upp tillsammans. Jag är ensambarn och drömde alltid om syskon, tyckte att allt hängde på mig. Hade gärna delat min barndom med ett syskon. Det är klart att det är tufft ibland, men jag tror att barnen i slutändan mår bra av att stötas och blötas lite med varandra. Att de får lära sig att vänta på sin tur, att dela med sig, att lösa konflikter etc. Du kommer absolut att räcka till även om det ibland inte kommer kännas så.
  • Leeandra
    copycat skrev 2017-01-12 09:39:31 följande:

Ah, det extreeeema kräkillmåendet jag hade varade bara tre dagar, lör-sön-mån! Mår nu toppen igen och äter som en häst. Så fantastiskt skönt. Kanske fan var magsjuka rent av. Nåväl, nu njuuuuter jag!

Vad härligt! Låter ju nästan som magsjuka, hoppas du får må bra nu.
  • Leeandra
    Wooden skrev 2017-01-12 11:49:15 följande:

Tack snälla för fint svar. Håller absolut med dig om fördelen med syskon och det är delvis därför vi vill ha ett till barn :) Också därför vi valt att "skaffa" en till relativt tätt. Dels för att dom ska vara nära varandra i ålder genom livet men också lite för att "klara av" småbarnsåren lite snabbare. Finns såklart nackdelar med att ha två ganska små barn, men nu blev det såhär :) Kan tänka mig att det blir rätt tufft också, men hoppas fördelarna övervinner nackdelarna. Finns ju många (du tex ;) ) med tvillingar eller syskon väldigt tätt. Så nästan två år kan ju vara en evighet, haha.

Jag har 2 år mellan barn 1 & 2 och 2 år, 3 månader mellan barn nr 2 & 3 och tyckte det var ett bra mellanrum. Barn nr 3 var tack och lov 3 år när tvillingarna kom, vilket var skönt. Nu blir det ett glapp på hela 7 år och bara ett barn så det kommer förmodligen att bli helt annat. Det enda som höll mig uppe ibland när tvillingarna var små var tacksamheten över att jag inte fått trillingar, . Så är det jobbigt, tänk: vad skönt att det inte är två bebisar, .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny