Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-06-14 15:27:40 följande:

Nu blev jag så glad så jag bara var tvungen att berätta på en gång. Det kom ett återbud så nya smittades är 22 juni ;)

Härligt!!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-17 12:56:21 följande:

Kommer en äckel fråga till här... känner nu att efter lilleman fixerat sig och allt bara trycker neråt så kommer ju hemorojder (eller hur stavas det..?) som på beställning... fick det med andra sonen också och det försvann aldrig helt, men inget jag lidit av efter heller. Nu blir jag orolig att dessa inte försvinner alls..det är rätt mycket nu. Någon som har samma problem? Jag tänker att jag får se hur det blir efter förlossningen och ta salvor och grejer då...

Äh men jag med!! Har inte haft det tidigare men den här gången är det ingen lek! Både yttre och inre. Troligen för att jag sitter/ halvligger så mkt, vilar mest på dagarna och har gjort hela graviditeten. Jag vet att man kan ta bort dem på olika vis efter graviditeten om de inte försvinner. Typ operation, frysning och annat som inte lockar någe vidare.

Men jag har hört att något som ska vara väldigt effektivt för att läka bort dem är knipövningar! Gärna i samband med någon salva. Så jag hoppas verkligen det kan hjälpa senare..
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-06-17 17:45:41 följande:

Kan man inte börja använda salvan direkt? Varför vänta känner jag?!

Summerchild skrev 2017-06-17 17:46:47 följande:

Håller med salva och knipövningar så länge. Tills det blir en operation. Och det är nog bra att gnälla att det är besvärande än att det inte är det. Jag har bara haft hemorrojder i samband med förlossningen men försvann några dagar senare. Så jag kan inte svara på om du får din operation lr inte.

Jag kör en salva nu (ac3 eller något sådant) men jag vet inte om det är den ultimata för det här syftet. Knipövningar däremot tycker jag är svårt! Jag skulle gärna göra mkt mer knipövningar men får sammandragningar på direkten när jag gör det. Rätt rejäla också. Så det känns ju obehagligt. Dumt, eftersom msn ska träna knipet. Men jag väntar med det. Hoppas alltså att det ska räcka sen, att inte behöva någon operation eller dyl.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-17 23:22:21 följande:

Jag har än sålänge inga problem av de, gör varken ont eller nåt sånt, och har nog inga inre....men jag känner att de är stora utvändigt. Hela underlivet känns just nu svullet och stort av allt tryck, så kanske inte så konstigt...

Tycker det känns lite genant att barnmorskorna ska behöva se detta, men antar att de sett värre...

Skönt att läsa att fler är nervösa för förlossningen. Igår va det exakt 7 år sedan jag födde yngsta sonen, så det är ju ett tag sedan...är så galet nervös så det liknar ingenting. Är inte alls redo för smärtan, vill inte!!! Försöker klura ut nåt sätt att slippa få ont...haha...nysa ut honom? Det går ju kanske fort... nä, det finns ju ingen återvändo nu..på måndag smäller det.

Ja, hehe bm har nog sett det mesta. Peppar peppar har jag heller inga smärtor eller så. Men känns inte som något jag vill ha kvar efter graviditeten! Lite av en erotikdödare, om man säger så!

Har du pratat med din bm om att det känns nervöst i för förlossningen? Eller någon läkare på sjukhuset? Det kommer säkert gå bra, men du kan ju ta upp det med dem innan de sätter igång?
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 12:58:22 följande:

Helt overkligt att han ska ut! Vem är han där inne...kan inte föreställa mig hur han ser ut!

acinnaleh skrev 2017-06-18 14:19:26 följande:

Hihi spännande. Jag tycker också det är overkligt att få bebis på torsdag. Vad är det för sort, vad ska den heta, passar nåt av namnförslagen vi har, vad är storleken (ingen aning) osv :)

Alltså det är så häftigt så att man smäller av! Vad kul det ska bli! Jag är också infernaliskt nyfiken. Några dagar efter er, 27/6 alltså tisdag om 9 dagar är det min tur. Jag är rätt nervös inför snittet. Jag VILL ju ha det, men känner ändå att det är lite pest eller kolera just det här med att bebisen ska ut. Försöker lyfta blicken från just det och fokusera på att få träffa mitt nya, lilla barn!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 10:28:03 följande:

Hehe...ja, inte är det sexigt direkt med rumpetroll. Fast tur att man inte har ont iaf.

Har pratat både med läkaren och min bm om hur jag känner. Däremot har jag ju ingen förlossningsrädsla på det sättet, utan är mer bara väldigt orolig denna gång. Har ju liksom inte panik, även om jag inte förstår hur jag ska palla detta..

Kan nästan förklara det som när jag åkte helix på liseberg. Tvekade in i det sista, var jätterädd men satte mig ändå i vagnen...sen blundade och skrek jag hela vägen och hade ingen kontroll, men vi kom ju i mål ändå...

Rätt tydlig jämförelse med karusellen. Så känns det ju. Som att hoppa bungyjump typ. När man väl tagit stegen är det bara att andas och rida ut det och fokusera på att det kommer gå över
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-19 10:45:39 följande:

Hej alla!

Gör en liten uppdatering!

Fick en ballong insatt kl.10 och är nu ute och går på en liten promenad.

Kan inte förstå att det är på gång...

Skönt väder ute iaf, så gott att man kan vara ute någon timma.

Får se om det kommer någon uppdatering innan bebis är ute!

Ha en fin dag alla!

Åh vad spännande, lycka till nu!
  • Sosozo

V 38+3 idag. Jag har ganska mkt mensvärk och sammandragningar på kvällarna (varför är det just kvällarna som är värst? Blir mest nervös då). Någon fler som känner av detta? Oroar if lite i för om det kickar igång innan snittet (som är om 8 dagar). Speciellt om det blir på natten..

• Sosozo
    Joline84 skrev 2017-06-19 12:50:31 följande:

Pga av hormoner så startar det ofta på natten. Kanske är därför du känner av det på kvällen, om du varvar ner lite då? Hoppas du klarar dig fram till snittet!

Noccis skrev 2017-06-19 15:33:30 följande:

Kan det vara för att oxytocinet förmodligen är som högst när vi slappnar av? (Det bara hormonet som hjälper oss att slappna av och även sen när vi ska föda).

Vet inte hur dina kvällar ser ut men jag slappnar oftast av som mest då. Så kanske inte konstigt om livmoder "tränar " då?

Jag blir mest nervös på sena nätter när jag inte kan sova för att jag inte kan stänga av tankarna.. :-P Det är som om ju tröttare min kropp är desto mer snurrar huvudet.

Aha, så det ÄR större chans på kvällen/ natten att det kör igång, där ser man! Ja, jag hoppas hon håller sig inne det vore ju det skönaste. Svårt att veta tycker jag, när är det "på riktigt" och när är det bara kroppen som tränar och ställer in sig och joxar runt och därmed orsakar smärta.

Jag funderar också en hel del. Försöker ta det lugnt men det är ju rätt svårt när man ligger där nattetid!
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2017-06-19 15:48:50 följande:

Jaha ja så din bf är eg 30/6 ....lr räknar du bf 1 juli?

Precis, 30/6 är mitt riktiga BF. Så det är ju väldigt tätt inpå, snittet! 3 dagar innan bara!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-06-19 20:17:32 följande:

Vad härligt att hon vänt sig nu! Hoppas inte blodtrycket blir högre.

Jo jag hade verkligen önskar en undersökning och inte bara att dom känner

Vad jobbigt att de är så motsträviga! Du kan ju alltid dra på och säga att du har minskade fosterrörelser. Då MÅSTE de ta emot dig direkt. Sen på plats även kräva en undersökning, säga att du villl veta vad som är vad innan du åker hem.
  • Sosozo

En fråga till er som har rörlig bebis som ligger högt (inte har fixerat sig): har er bm sagt något om navelsträngen om vattnet går?

Jag var på mitt sista möte hos bm för en vecka sedan ca och då sa hon att eftersom bebisen är rörlig så måste jag ringa fl direkt om vattnet går för navelsträngen kan åka ut och sen huvudet ned och då kan det bli syrebrist. Nu är jag helnojig för detta. Med förra sonen gick vattnet och sprutade som en vattenslang verkligen, forsade bara.

• Sosozo

EdA kan ha både för och nackdel tycker jag. För mig tog den först väldigt bra. Det var underbart skönt att efter så många timmar få en paus och kunna sitta upp och äta lite osv. Men tyvärr fortskred inte värkarbetet under tiden bedövningen satt i. Hela kroppen tog en paus. Sen fyllde de på den 3 ggr till Efter det. Men den tog mindre och mindre för varje gång. Och när det var dags att krysta så var jag så trött att de fick sätta in värkstimuleranfe dropp på Max, och ryggbedövningrn var inte aktuellt då. Så vid själva utdrivningen fick jag klara mig på lustgas.

Jag tyckte som sagt det var riktigt skönt med en paus. Men lite segt var det ju att allt fördröjdes i och med det också. Summa kardemumma så var jag glad att jag tog den för jag behövde andas och äta. Men den var inte till någon hjälp i att driva ut bebisen.

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 18:56:55 följande:

Det bästa med förlossningen är att det är så värt det i slutändan!

Min förlossning gick ju väldigt bra också, förutom att det gjorde så ont. Hann ju inte ta bedövning!

Vad härligt!! Megagrattis till sonen och vad kul att det gick så bra!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-06-22 16:06:10 följande:

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

Jag har haft SD och mensvärk. Har också rediga SD på kvällarna. Inte så att jag inte kan andas, men liksom riktiga och ihållande och jag måste stanna upp och fokusera tills de går över.

Jag har stekt midsommar. Sagt till mannen att han får hitta på något med ungarna i hyfsat nära läge. De åker till kompisar utanför stan över dagen. Jag pallar inte att haka på ens om jag ska"ta det lugnt" för det blir iaf aldrig så lugnt som man skulle önska. Jag ska käka glass hemma i soffan och se på film hela midsommar. Inte direkt jättekul, men i dagsläget bryr jag mig inte känner jag..
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Åh vad kul!! Gratis! Berätta gärna er sen om hur det gick!
  • Sosozo

Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.

• Sosozo

Hej tjejerj! Jag försvann i bebisbubblan lite. Tack för alla grattis

Här skrivs det! 425 nya inlägg sedan jag kikade sist. Verkar som det kommit ett par till bebisar! Hur mår ni? Kämpar med sist veckorna?

• Sosozo
    Vet hur det känns skrev 2017-07-10 08:14:42 följande:

Ååå jag vill också försvinna in i den bubblan! Underbart! Yes några har fått.. några går på övertid, någon väntar på insättning och några har veckor kvar till bf.. själv gick jag in i v 38 (37+0) idag och önskar att det kunde starta nu.. ialf innan bf..

Hopoas allt går bra med bebis.. vi tänkte forrsätta i en ny grupp sen när alla fått sina bebisar.

Åh men då är du inne i rätt vecka iaf! Kan bli när som helst för dig!

Vi mår vra. Hon äter som en häst! Jag fick dock en inflammation i ena bröstet några dagar efter vi kommit hem från BB så går på antibiotikakur nu. Men snittet läker fint och i övrigt känns det bra. Kul med ny bebisgrupp sen!
  • Sosozo

Vad coolt att bebisarna börjar komma nu, grattis ni som fått era guldklimpar! Hoppas ni mår bra!

Ochhåll ut ni som väntar. Sista tiden är kämpig.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny