Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

Men vad hemskt:( har du bra stöd från nära och kära? Skickar en kram och en tanke!
  • Treansresa
    Lady K skrev 2017-04-30 17:06:27 följande:

Ojojoj, någon (läs: jag) gav mig lite fria tyglar att shoppa bebiskläder på Newbie-avdelningen på Kappahl...Himmel vad mycket fint dom har!! Men nu känns det i plånkan.

Haha det finns hur mycket fint som helst! Jag har typ 97% newbie kläder i bebisens garderob haha. Så lär det fortsätta också:)
  • Treansresa
    marretiin skrev 2017-04-30 17:43:58 följande:

Ja jag har bra stöd från nära o kära. Jag är värd bättre än honom. Tack för kramen

Skönt att läsa att du har bra stöd! Du kommer klara detta bra!
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-30 19:31:43 följande:

Blir så trött när man hör om män som lämnar sin partner på det där viset. Som om det här med att ta hand om sina barn och familjeansvar är frivilligt för dem. Usch, känner verkligen för dig men jag hoppas att du får det stöd du behöver från familj och vänner!

Känns lite fel att fortsätta prata om inköp och inredning efter dessa tråkiga nyheter, men jag tänkte visa upp dekalen som vi satte upp idag i barnrummet. 

Vad fint! Och vilken smart idé det var!
  • Treansresa

Jag har sån lust att krypa ner här! Haha. Var tvungen att pröva bädda för att se vad ja ska beställa för färg på spjälsängsskyddet. Vad tycker ni vitt eller grått?

• Treansresa
    noova87 skrev 2017-05-01 09:51:22 följande:

Har inhandlat rätt mycket nu, är i vecka 28/29 med andra barnet. Men jag valde grått visst kunde funkat med både dovt rosa och vitt, eventuellt mintgrönt. Behöver snarare sätta upp lite på väggen så inte blir så kalt. Funderar på någon tavla med mer barnmotiv och eventuellt någon mobil ovanpå sängen. Bäddade mest dels för att vädra madrass och sängkläder mer kommer och tvätta lite närmare då det mesta i sängen är nytt. Misstänker när bebisen kommer att det är mer filtar i sängen som gäller då täcken lätt blir lite tjockt på sommaren.

Vad fint det är med grått:) får se vad jag bestämmer mig för
    Meowt skrev 2017-05-01 06:49:48 följande:

Mysigt!

Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)

Det har du rätt i. Är bara rädd att sängen blir för vit:) vi har grått överkast i Våran säng. sedan mins ja från andra barnen att det var typ bara första gången man bäddade som man brydde sig riktigt mycket:)
  • Treansresa

Nu är jag lycklig!

När grannen måste skrapa vägen pga genomslag vet man att det är nära innan cyklarna åket fram! Och åket cyklarna fram brukar våren komma snabbt!! Snart snart är det snöfritt!!! Sista vinterjackan får jag ej igen och det gör riktigt ont att gå på snö så detta behöver jag!!

• Treansresa

Vårat mål är att pussla så det blir förskola först augusti 2020. Men man får se hur det går.

• Treansresa
    Meowt skrev 2017-05-05 06:24:13 följande:

Använder ni sköljmedel till era bebiskläder? Vilket i så fall? Vi har tvättat utan men tyckte att de blev så hårda och inte mjuka, så vi funderar på om man ska ha i lite sköljmedel?

Jag kommer köra med något doftfritt sköljmedel:)
  • Treansresa

Idag är jag så lättad! Efter att ha ringt och tjatat så vart min tid till aurora tisigarelagd så var där idag. Fick en barnmorska som verkligen förstod, tog sig tid att lyssna och prata och fundera. Gick in med inställningen igångsättning men kom därifrån helt lycklig och lugn utan att det blir igångsättning. Hon lyssnade på vad jag har problem med och vi sätter in resurser direkt och tidigt då det startar istället om jag fortfarande känner samma! Känns som en sån lättnad att kroppen ska få ha min gång. Vem vet jag kanske får gå över för första gången nu!

Var också häftigt att få se förlossningssalarna. Kunde se mig ligga där om 10 veckor med en bebis! Nu ska jag fortsätta jobba med andningen hemma!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny