Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-06-09 14:52:12 följande:

Tänkte så ingen tar illa upp:)

Kör du på de datum som folk känner till och på resterande BF. Blir nog bra vilket dom. Kul med lista!
  • Sosozo

Jag tycker att rörlesemönstret har förändrats rätt mkt på senaste. Hon ligger med huvudet nedåt men jag tror nästan mer att det nu beror på att hon blivit så stor. Jag känner rörelser i princip lika ofta som förut, men de är långsammare och håller inte alls på så länge. Tidigare kunde hon riva av riktiga gympapass som höll på en lång stund. Nu kan det vara en knuff eller lite bök eller bara att hon sträcker på sig. Sen behöver det inte komma så mycket mer. Har läst att det är normalt. Men jag måste ändå vara mer uppmärksam och kommer oftare på "shit när kände jag henne senast?" Nu för tiden.

• Sosozo
    Summerchild skrev 2017-06-10 01:17:58 följande:

Jag får som kramp på sidan och kan som idag inte ens röra mig eller att va still hjälpte inte heller. Det var hemskt. Jag lyckades sätta mig upp men släppte inte iaf. Det var tiden som liksom man fick vänta ut tills det var över. :(

Urs! Kan det lindra med en alvedon eller vetekudde?
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-06-10 20:55:33 följande:

Gud vad jag längtar efter ledighet och semester nu! Börjar kännas att man är höggravid och trött. Bara 4a dagar kvar att jobba innan jag går hem. Och 28 dagar kvar till bf.... som jag längtar!

Ah vad skönt med ledighet! Tycker tiden går fortare, lättare och allt känns bättre när man får ta dagen i sin takt och kan ta det lugnt.
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-06-10 23:08:41 följande:

Det kan jag förstå! Jobbar på en industri men vi får tyvärr inte HP, utan får ta ut egen tid om man vill va hemma innan förlossningen eller börja ta ut fp tidigare. Kommer bli skönt att känna att jag kan vila när jag vill och slippa vara helt död när jag kommer hem. Så man orkar vara lite med familjen med :)

Ok! Men du kom ihåg att du kan sjukanmäla dig de två första veckorna på ledigheten så spar du 10 fl-dagar! Det har man alltid rätt till.

Ja det är så skönt att kunna lägga den lilla energi man har på familjen! Och att inte vara helt slut på helgerna. Jag vilade verkligen bort dem helt innan ledigheten.
  • Sosozo
    Diablobabe skrev 2017-06-11 07:48:20 följande:

Jag är hemma med min 13 månaders och min man har äntligen påbörjat sin semester. SKÖNT! Onda sammandragningar sedan vecka 32. Har köksskåpet fullt med hallonbladste som jag njöt av förra graviditeten som jag inte får dricka nu! Synd! Hade piriformis syndrom(förväxlas ofta med foglossning) i förra graviditeten och lite foglossning. Nu har jag mindre piriformis syndrom men en JÄVLA foglossning. Framme vid pubis är värst. Känns ömt och svullet hela tiden svider och bränner. Kan knappt gå och att vända sig i sängen känns som ett helvete. Känns hemskt att inte kunna umgås och leka med min dotter som jag brukar. Min mage är större nu än i förra graviditeten fastän jag väger mindre. Och enligt min rådgivningstant väntar jag en elefantbebis som sitter som en indianhövding. Ultraljud nästa vecka. Med förstfödde hade jag livmoderväggen fram. Nu är den bak. Känner alla sparkar tydligt nu. Ibland hicka ovanför naveln. Ibland nere i tjejmagen eller ljumskeln. Med första barnet gick jag en vecka över. Nu hoppas jag på igångsättning :P. I går spydde jag hela natten och fick lös mage. Idag mår jag bra igen men känner mig svag och skakig med mycket hjärtklappningar. Har halsbränna. Vader som krampar. Och graviditetsdiabetes. Är lite rädd för att få ett till barn för i mitt huvud förstår jag inte hur man kan älska ett till barn lika mycket som man älskar sitt första. HUR kan man älska så mycket? Hur kan andra barnet bli lika perfekt som första? Känslor all over the place! Men det hör ju till också. Mindre än en månad kvar nu! Puuust!

Oj det låter kämpigt det där!

Ang att älska barn nr 2 så tyckte jag det blev ännu enklare än barn nr 1. Kärleksporten var redan öppen, hjärnan hade lättare att ta in, hjärtat är som en highway of love och det är inget krångel. När jag fick barn nr 1 på magen var jag helt chockad. När barn nr 2 landade på magen vrålade jag av glädje! Ska bli superkul nu med barn nr 3, se hur det känns!
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-06-12 20:29:24 följande:

Har haft förvärkar nu sen typ 14.30 idag. Känns typ enbart i ryggslutet, nån enstaka gång känns mer rejält oxh i magen med då.

Ringt mina föräldrar oxh förvarnat att vi kanske behöver att de kommer i natt om de skulle starta.

Om detta är latensfasen som är igång så kan det i värsta fall hålla på lääänge.

Jaja. Lite spännande iaf :) 19 dagar till bf annars idag

Vad spännande! Jag läste i en app att skillnaden mellan förvärkar som bara är liksom sammandragningar och inte leder till att starta en förlossning oftast känns bara på framsidan ,magen alltså. Och att riktig värkar startar både i ryggen och framtill. Så vem vet, du kanske är på G!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:23:35 följande:

Här var jag hos Bm idag. Allt såg bra ut som "vanligt" och bebisen har lagt sig med huvudet neråt och sjunkit ner rejält. Åh vad jag längtar efter denna lilla klump nu! Om 3 veckor tycker är jag den kan komma ut:)

Jag var också hos bm idag. Min har vänt sig men ligger rörlig, högt upp. Hon sa att om vattnet går måste jag ringa förlossningen direkt, för att ibland kan navelsträngen åka ut med vattnet och när bebisens huvud klämmer åt så stryps tillförseln. Det var lite läskigt!

Jag längtar med något så in i bängen! 16 dagar kvar! Jag blir tokig snart sv att vänta och vänta.
  • Sosozo

Vi har mer eller mindre bestämt oss med namn, men säger det inte till dem som frågar. Vissa är verkligen intensiva i att försöka ta reda på det! Men grejen är att dessa frågar för att de vill börja använda namnet. Fråga hur *namnet* mår innan hon kommit ut osv. Och det vill inte jag. Om jag föreställer mig en bebis med det namnet nu så kanske jag inte tycker att det passar på min bebis, som ju kommer att se annorlunda ut, sen när hon är ute. Så vi gör vårt bästa att hålla på hemlisen! plus att jag tycker att det är jobbigt när folk ska lägga sig i. Nämner man efter mycket om och men ett par fina namn så får man utan att be om det en utläggning om vilket man borde välja. Drygt tycker jag.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny