Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Jag får komma in imorgon till smvc istället för torsdag ... mitt tryck i torsdags var 128/87 och äggvita dock +0 

Men trots allt bara massa dåliga symtom. Undertryck på 87 är väl inte så farligt tror jag. Hon på spessen tyckte inte det.

• Summerchild
    Vårivfresa skrev 2017-07-10 16:55:59 följande:

Jag var till min VC 3ggr förra veckan för mitt blodtryck, undertrycket ligger konstant just nu över 90 :( så min BM kopplade in Smvc.. dom skulle ha ringt i fredags efter senaste kollen på VC. Jag ringde idag, fick prata med någon rejäl surtant som sa att dom har mycket att göra (vilket jag förstår), jag förklarade att dom skulle ha ringt i fredags men gjorde inte det och att jag är orolig... Hon skulle be någon ringa när det passade meen ingen har ringt ännu.. Har en blodtrycksmaskin hemma så jag har kollat varje dag.. Jag har huvudvärk, sväller.. Har en vecka kvar till BF idag och börjar bli rejält orolig :( Sen är det 10mil till närmaste smvc och min BM är borta tills på onsdag, så det gör ju inte min oro mindre :(

Som dom sa till mig var att hör av sig till förlossningen om det är något. Dygnet runt. Föreslår det för dig nu. Om du kan få bättre hjälp där.
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-10 16:50:35 följande:

Sök på Amningshjälpen på fb. De har en super bra sida där.

För det bm säger är inte sant.

Har förstått det som att den första är tunnast, sen kommer den tjocka mjölken efter barnet ätit ett tag.

Men läs, fråga på deras sida. Finns bra hjälpmammor mm. Tyvärr har inte alltid ens BVC eller bm så bra koll ang amning.

Ska kika på det absolut :)
  • Summerchild

Det här med amning igen... eftersom jag har trott att jag hade för tunn mjölk... kan det inte vara så att som jag gjorde bytte bröst mitt i amningen å gav den första tunnaste mjölken från båda?

Läst att man ska låta barnet suga klart på ena för att få även den fetaste mjölken på slutet å nästa gång man ammar tag nästa bröst.... men då gör det ju jätteont i ena bröstet samt osymetrisk....

Nån som ammar så?

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-11 01:50:18 följande:

Nu helammade jag bara dottern för 13 år sedan, men då lät jag henne suga klart på ena först innan jag bytte. Sen började jag med det andra nästa gång. Visst ömt som f-n va det i början, blödde vid nåt tillfälle. När väl produktionen kom igång kunde jag pumpa båda lite först sen låta henne amma efter. Just för att öka upp det! Alltid lättare att pumpa ett fullt bröst och barnet lyckas ju alltid suga ut de där dropparna man inte tror finns.

Jag fick ju sitta typ dygnet runt i början, ammade henne i princip konstant i 2 månader. Sen varannan timme till hon va 4 månader då började vi med Smakisar som man skulle "på den tiden"

Jag låg ofta o ammade, sov i princip mig igenom det annars hade det aldrig gått! Vaknade av att det gjorde ont och då bytte vi sida :) samsovning/ kängurumetod! Var ensam med henne så vi hade vår egna lilla amningsbubbla hon o jag ;)

Får väl se hur det blir denna gång... 3e ggn gilt. 1a ville inte ta bröstet :) Du gav mig iaf lite å tänka på
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-07-11 17:58:51 följande:

Fick min dubbla kl. 19 och då började det rejält för min del, var dock hanterbart fram till ca.20.30... kanske blir nåt liknande för dig tidsmässigt! Heja heja!

Vad är det här med shots och ballonger .....det är 7år sen min igångsättning....är det nya tider? Nyfiken...ska väl oxå snart få shots då ? :)
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-11 21:58:10 följande:

Okej:) häftigt att shottarna fick igång det så:)

Så många som skriver nu på kvällen... men vad är ballong och shottar....kanske får googla för att få svar :S
  • Summerchild

cytotec används både vid aborter och för att sätta igång förlossningen.

Det är som sagt inte godkänt för igångsättning men vissa sjukhus använder det ändå. (Googlat.)

Är det sant? Då vill inte jag ha denna shot ju :(

Då räcker det med prostaglandin behandling för mig !!

• Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-11 22:45:35 följande:

Cytotec är egentligen en magsårsmedicin, men många sjukhus använder den som abortmedel eller för att få igång en förlossning eftersom det är en så vanlig biverkning på cytotecen. Enligt mig en hemsk medicin som inte borde få användas i detta sammanhang då den kan ha andra hemska biverkningar, men den är billig. Därför sjukhusen använder den. Jag blev mer eller mindre tvingad av 4 läkare när jag fick mitt sena missfall att ta den där hemska medicinen. Hade hellre velat få "riktig" medicin som är avsedd för endamålet.

Men är det shots som vissa tar här på tråden? LR är shots nånting annat? Ballongen vad är det då?

Verkar vara nåt nytt som inte jag lyckas googla
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-11 22:50:17 följande:

Tror droppet med värlstimulerande.. ta hål på hinnor osv är bättre än cytoteck.. om jag hade fått välja igång sättning

Ja jo funkade ju för mig med dropp å ta hinnor. Vet inte vad som erbjuds idag.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny