Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-07-08 23:27:04 följande:

Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.

Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.

Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.

Jag undviker Alvedon... jag vet inte men jag avskyr all medicin...gravid som ogravid. Tar om jag tvingas. Har ju både magkatarr och gallsten... vägrar operation tom. Rädd för att det går åt fanders. Mina tarmar blev bättre av graviditeten. Bajsar lättare då bebis trycker på bra därinne. Men jag tror ditt fall är att huvudet pressar i bäckenet och då känner du dig bajs å kissnödig. Kanske fixerad? Blir som en melon mellan benen. Ta inte Alvedon i onödan bara. :)
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-09 10:09:37 följande:

Känner med er, går in i vecka 42 idag.... 41+0.

Gjort två hinnsvepningar. Bara haft värkar samma kvällar som de har gjort svepningarna. Annars lugnt igen. Molar ibland, tryck ner men känns inte alls som jag ska föda på länge.

Ser framför mig att bli igångsatt som drar ut på tiden så man ändå får göra snitt.

Kan inte låta bli att tänka att hade vi struntat i vändningen hade vi haft typ en två veckors bebis här hemma nu.

Allt står klart ich väntar här hemma. Känns som hån varje gång man ser det. Har extremt svårt att se framför mig att CI kommer ha en bebis. Varje dag som går som hon är kvar så oroar jag mig för risken att något kan hända. Vill ha ut henne....

Kommer 50 kläderna ens att passa?!? :(

Oj så pass 41+0 då fattar jag varför du vill så mkt.... men känns det som att bebbe är stor då? Kanske svårt att känna det... 50 köper jag inte mer...lärde mig från 1a barnet....hon tog stl 56 på en gång och 2 veckor efter 62 ....var 54 lång vid födelse. Samma den 2a fast bara 52 lång fick hon ju 56.... 50 är inte det upp till 50 cm bebis? Tror det
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-09 11:13:44 följande:

Tror det är lite olika. Min är 51,5 och 3300 tung och 50 är fortfarande lite stort

Ja men då är 50 för 50-56 lång da?
  • Summerchild

Jag upplever oxå att stl 50 inte alltid är 50 och så vidare .... vet inte hur många kläder jag får sortera där storlekarna är större alternativ mindre .... ville bara säga det oxå :)

• Summerchild
    Sosozo skrev 2017-07-10 06:20:15 följande:

Hej tjejerj! Jag försvann i bebisbubblan lite. Tack för alla grattis

Här skrivs det! 425 nya inlägg sedan jag kikade sist. Verkar som det kommit ett par till bebisar! Hur mår ni? Kämpar med sist veckorna?

Ja här blir det igångsättning om 10 dagar. Så jag vet ju iaf nånting. Men har känslan av att tillståndet är ganska allvarligt om risk för att jag får havandeskapsförgiftning innan. Haft ont i huvet vid läggdags. Snurrig och supersvullen överallt. Michelin gubbe. Högre undertryck. 7kg vikuppgång på 2-3 veckor. Diabetiker. Med smygande lågt (2.2mmol) socker eftersom jag är yr märker jag inget. (Riskerar kanske nåt farligt att hända.) Så allt talar om för att det är på väg att bli havandeskapsförgiftning igen en 2a gång. Vilar nu bara. Torsdag ska jag till smvc men vet inte om jag ska vänta 3 dagar eller ringa direkt. Jag drar mig för att vara fånig och klaga. Det är ju bara 3 dagar.
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-07-10 11:00:08 följande:

Jag tycker att du ska ringa. Havandeskapsflrgiftninh, om det är det, är inte fånigt.

Ska jag ringa förlossningen..smvc...lr bara 1177?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-10 11:51:47 följande:

Håller med!

Ja ringde smvc... 15.30 fick jag tid att prata med en sköterska... vi får väl höra vad som sägs
  • Summerchild
    Meowt skrev 2017-07-10 12:21:43 följande:

Sitter på lasarettet hos min mans mamma som är döende i cancer. Det kan vara dagar eller timmar kvar men som det ser ut så är det inte långt kvar. Nu sover hon.

Vi har bebisen med oss och han är en vecka gammal nu men hade egentligen BF 21/7 och blev oplanerat igångsatt förra veckan.

Det känns fint att hon fått träffa honom innan hon försvinner, hon ville så gärna ha barnbarn. Men det smärtar att hon inte får se honom växa upp. Förbaskade cancer.

Oj jag har ingen erfarenhet av cancer i släkten. Men döden är så oförutsägbar. Jag hade en mardröm att min mamma dog och jag tröstade min bror. När jag vaknade ringde min mamma å sa att han var död med samma namn som min bror. Så jag trodde att det var min bror hon pratade om. Nej det var det inte. Men tragiskt. Cancer en ung man på hennes jobb. :( så jag var nära känslan att förlora en anhörig./ kram på dig!
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-07-10 14:41:51 följande:

Varit med Olle på BVC idag.

Han är 3 veckor idag och blev så glad att han gått upp bra i vikt nu! Då verkar det ju som att amningen funkar!!

Han vägde 3430 och var 52 lång idag!

(Förra veckan 3096 och 50 lång)

Min lille plutt börjar bli stor!!

Vad härligt att han går upp ordentligt nu :)

3 veckor redan. känns som att det var nyligen du fick honom :)

Hört att min mjölk är lite tunn.. frågan är nu om man kunnat äta mer fett lr nåt för att ändra på det. Lr så är jag bara tunn i mjölken för alltid. Funderar på att pumpa ut det första å kasta. För den är tunnast för att släcks törsten.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-10 15:34:09 följande:

Det ska du inte göra! Första mjölken är den nyttigaste och fetaste. Din bröstmjölk är precis anpassad efter din bebis.. liksom allt finns där. :) Du behöver inte vara orolig.. bara bebis går upp i vikt så är det okej

Ja var just det där med att dom gick upp rätt dåligt i vikt... planade kurvorna :( jag gjorde så gott jag kunde... då fick jag höra att antingen ville jag inte mata mitt barn lr så var mjölken för tunn enligt bm
Svar på tråden BF Juli 2017 ny