Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

sobrio88 skrev 2016-12-26 20:21:05 följande:

Har aldrig använt sjal, är det ergonomiskt? Får problem med ryggen nämligen..

Fantastiskt för ryggen i och med att barnet sitter nära och att tyget över axlarna gör så att tyngden fördelas jämnt. ( Till skillnad från den hemska Baby Björnselen som tar död på ryggen och inte är ergonomiskt riktig för barnet. )
  • Leeandra

Köpte mina första mammabyxor igår för 40:- på Kupan, . Känns lite tidigt ännu ( 10+3 idag ) men med 6:e barnet så syns det ju en mage redan och alla byxor är för trånga. Vill verkligen inte berätta förrän om en månad, får se hur det kommer att gå.

• Leeandra

Välkomna alla nya! Roligt att vi är så många i den här gruppen, . Jag kommer vara 35 när lilla Chili kommer men det är ändå mitt 6:e barn. ( Fick de andra mellan 20 & 28 ) men det är min killes första barn och han kommer också vara 35.

• Leeandra
    Lady K skrev 2016-12-30 15:10:02 följande:

Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.

Jag har haft två MA ( v. 12 resp 15, barnen dog i v.9 ). Båda gångerna avstannade alla symptom i v.9 och jag var mycket oroligare än vad jag var vid graviditeterna som gick bra, då hade jag ändå blödningar med båda graviditeterna som kom efter mina missfall. Det var precis som att kroppen visste att något var fel men att hjärnan förnekade det. Med min första son däremot mådde jag fantastiskt i 9 månader och kände mig precis som vanligt förutom att jag fick en större mage.
  • Leeandra

Min mamma har precis meddelat att hon kommer ta med mig, min kille och alla barnen till Legoland i sommar! Det ska bli jättekul och barnen är jätteglada, men jag kommer vara i v. 37 så det blir tyvärr inte så mycket åkande i karuseller för mig. Men vattenrutschbana kommer jag inte att kunna låta bli, . Kanske dags att tala om att 6:e barnbarnet är på väg nu, .

• Leeandra
    Treansresa skrev 2016-12-30 16:19:40 följande:

Oj att du vågar! Haha båda.mina har kommit o v 37+ så skulle inte våga åka någonstans. Men vad roligt för barnen:) har ni långt dit?:)

Vi bor på Gotland så det blir mycket båt & bil för oss . Mina tvillingar kom 2 veckor tidigt men mina enlingar har kommit på BF eller efter så jag är inte så orolig för att bebisen kommer innan. Det blir nog väldigt roligt och ganska tröttsamt .
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-01-01 12:33:58 följande:

Hörni det här med viktuppgång. Jag har lite olika appar. På de svenska står det att man ska gå upp ca 12 kg. På den amerikanska står det upp till 16 kg. Alla hävdar att man inte behöver äta något extra gällande kalorier och att man inte behöver gå upp under första trimestern. Men alltså, är den här i formationen verkligen verklighetsanknuten? Om man spyr mkt går man såklart inte upp. Och vissa mår toppen och märker knappt av magen. Men det måste väl vara vanligt att man är så pass hungrig eller småäter eller vad man nu gör och går upp mer? Inte för att det eg spelar någon roll, jag blir bara så förvånad över den här informationen. Känns som alla kläms in i en form här. Hur tänker ni kring detta? Är det bara jag som tycker det verkar knäppt?

Det är knäppt, det är väl bara ett genomsnitt antar jag. Jag går alltid upp mest de första 15 veckorna när jag mår illa och behöver småäta lite, sen brukar vikten sega sig upppåt. Spyr man mkt går man förmodligen ner i vikt och mår man hyfsat kanske man inte går upp alls. Men det är ju som att man förväntas öppna dig 1 cm i timmen i BB:s journaler fastän alla kvinnor är olika.
  • Leeandra
    FrökenJo skrev 2017-01-01 12:58:24 följande:

Hej!

Hade missat att det hade startats en ny tråd. Trodde alla hade gått över till FB från förra :)

Hoppar gärna in här. BF 25/7 och det är andra barnet. Jag är 27 år och bor i Småland.

Har kub fredagen den 13... Supernervös inför detta, med tanke på dagen... :/ I övrigt känner jag mig mer gravid nu än när jag väntade sonen. Har haft rejält illamående flera veckor och magen har redan kommit. Med sonen syntes knappt inget förrän i v.18 och jag mådde nästan inte illa alls. Tänk vad mycket det kan skilja på graviditeter...

Gott Nytt År på er med förresten :)

Hej och välkommen! Vi har samma BF, . Jag tycker magen kommer tidigare för varje graviditet även om jag lyckas träna upp magmusklerna emellan.
  • Leeandra

Ha, ha, nu har jag provat bikarbonattestet och det visade solklart på en pojke! Mitt glas såg ut som öl med massor av brusande skum på toppen :- D. Det är roligt, för det har känts hela tiden som att det är en liten grabb därinne. I sommar får jag se om det stämmer .

Svar på tråden BF Juli 2017 ny