Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Hur har ni det med växtvärk? De senaste dagarna har jag kännt mig som en spärrballong och haft mensvärk. Tror bebisen bökar nedåt också. Ilar. Och får typ kramp när jag promenerar. Vill minnas att det har varit några sånnahär "hopp" i tillväxten nu under graviditeten. Att magen ibland känns väldigt stinn och har "mensvärk". Hur är det för er?

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-10 18:58:39 följande:

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....

Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.

Låter bra, det är viktigt att vila innan det blir för sent och man är helt slut!
  • Sosozo

På nätterna brukar jag vakna av att jag är kissnödig en gång/ natt. Och då har jag alltid ont också. I nedre delen av magen. Måste liksom kravla mig upp ur sängen. Går och kissar och sen efter så har jag jätteont en stund till. Efter ett tag går det över och jag somnar om. Med vetekudde försvinner det fortare. Någon som känner igen sig? Eller har en tanke om vad det kan vara?

• Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-05-13 10:23:51 följande:

Det finns en fog där framme med. Har du en kudde mellan knäna så det inte faller eller benen korsas när du ligger på sidan? Prova det annars.

Skulle kunna vara det! Får ont där när jag går eller om jag är kissnödig på dagtid med. Kanske borde skaffa en såndär kudde man sover med, en sån lång korv! Jag somnar oftast med en kudde mellan knäna men den åker ju iväg under natten.
  • Sosozo
    Lady K skrev 2017-05-13 17:11:33 följande:

Sover också helt ok än så länge, alltid uppe och kissar vid 2-3-tiden och om jag har sovmorgon, upp igen vid kl 6 pga blåsan. Jobbar jag går jag ju ändå upp vid 4.30-4.45 nångång. Men vaknar allt oftare av mig själv runt 7-tiden om jag har sovmorgon, det är ovanligt!

Igår fick jag totalpanik då jag inte tyckt mig känna bebisen på hela dagen. Han är inte superaktiv annars heller, men vande mig vid att känna lite mer sparkar och rörelser de där dagarna jag var tvungen att vara hemma från jobbet. På jobbet är jag så aktiv och igång att jag aldrig känner något, men så fort jag kommer hem och sätter mig i soffan brukar han komma igång. Igår kände jag verkligen ingenting!! Började störtgrina och tänka värsta scenario direkt. Ringde förlossningen och fick komma in med en gång, gjorde ctg och gud så skönt att få ligga och lyssna på bebisens hjärtljud i en halvtimme! När jag väl låg där började han ju såklart sparka också...Skönt iaf att bli tagen på allvar och att allt såg bra ut!

Åh, fy vad läskigt! Tur att du fick komma direkt. Hellre en gång gör mkt än en för lite. Bra att du åkte in, skönt!
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-05-13 09:13:44 följande:

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?

Jag var på ul i tisdags. Är i v 33+2 nu, så 32+4 typ, då. Bebisen har inte vänt sig. Låg och sparkade och var oberörd med huvudet uppåt.
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2017-05-15 18:05:59 följande:

Tycker hittills att jag mått rätt bra i graviditeten ändå.

Men nu har det plötsligt blivit jobbigt... Svårt att andas, känns som att lungorna är klämda. Blir andfådd och får förvärkar/sammandragningar bara av att gå hundra meter typ.

Har även på natten till igår och idag haft smärtsamma förvärkar, som kraftig mensvärk. Både i ryggen och livmodern.

Går in i vecka 32 i morgon.

Samma här. Får sammandragningar och kramp så fort jag promenerar. Även korta bitar och när jag går långsamt. Och ont på nätterna. Tröttsamt. Är i v 34. Ska jobba 2 v till sen ska jag ta det superlugnt fram till bebben kommer.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag är i v 34 nu (33+3). Tänker inte resa någonstans direkt. Blir väl en sväng till landet eller två, men det ligger 2 h med bil från Sthlm så känns rätt tryggt. Men jag får så mkt sammandragningar när jag går så känns inte som någon ide att göra några utflykter. Har nittdatum 2 dagar efter midsommar så blir nog en midsommar hemma i soffan för mig! Mannen och sönerna får åka till någon kompis över dagen typ.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-16 18:23:27 följande:

Så det blev snitt till slut! Vad skönt att du fick din vilja igenom. Vi får ju förhoppningsvis bebisar typ samtidigt då även om jag inte fått mitt datum än.

Ja, känns väldigt bra! Nu visar det sig att det troligtvis blivit det i vilket fall, upptäckte vid ett ultraljud som gällde något annat att jag har ett myom lika stort som en tennisboll långt ned mot öppningen så det hade troligtvis blockat. En vaginal förlossning hade, om den satt igång, blivit en utdragen historia med en bebis dom inte kommit ut och det hade slutat i akut snitt. Så är glad både över att jag bestämt mig för snitt tidigt och för att detta fysiska hinder upptäckts.

När får du datum! Ballt om vi får samtidigt!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-17 14:21:18 följande:

Vad tråkigt endå att aldrig få veta sådana saker:( jag har för mig att mitt på kurvan är samma cm som veckan man är i. Men kan ha fel

Så har det varit för mig. Sf-mått och vecka har varit mer eller mindre detsamma.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny