Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

78elle skrev 2017-06-02 21:46:15 följande:

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Men åh, vad hemskt att gå igenom det!
    Vilken tur att allt verkar gå åt rätt håll iaf!
    Vet du hur länge ni blir kvar på neo?
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-06-03 10:54:53 följande:

Grattis till gossen 78elle! Jobbig start men skönt att ni mår bättre nu!

Någon som har provat appen baby beat? Man håller mobilen mot magen och ska kunna höra och se bebisens hjärtljud. Undrar om det funkar?

Smart med babyboxar, ska också beställa!

Nä, det skulle jag aldrig prova. Är lite nojjig med strålningen så direkt mot magen. Tror inte det är bra och jag tror heller inte att den appen funkar.
  • GrönaDruvan

Sista läkarbesöket idag innan det är dags för förlossning...
    Såg bra ut allting, han är verkligen pigg!
    "Tyvärr" inte öppnat mig alls, men det finns det ju tid till än sålänge, annars får det ju lösas på förlossningen helt enkelt..finns ju många metoder tydligen.
    Han är inte fixerad, men huvudet ner iaf.
    Han vägde 2605 gram, precis vad jag gissat på. Fortsätter han i samma takt väger han 3 kg när han föds.
    Galet att jag om 2 veckor är inne på förlossningen..

• GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-06-05 13:03:19 följande:
    Oj om två veckor så härligt :)) i vilken vecka kommer du att föda? Kram
    Det blir 37+3 jag åker in, men beroende hur mogen tappen är får vi väl se om han kommer den dagen eller någon dag senare...
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-06-05 15:35:03 följande:
    Två veckor!! Oj, oj tänk vilken resa du gjort. Och vi andra har följt dig hela vägen.

Här är det ju ca sex veckor kvar till bf, känns som en evighet....
    Ja, det är helt galet...kan inte helt o fullt slappna av förräns han är här och jag inser att allt är bra!!
  • GrönaDruvan

Jag var kvar 2 nätter med båda mina barn för att jag ville. Tyckte det var mysigt att ha tiden där själv med bebis och skönt att ha personal runt sig om man hade frågor.
    Jag satsar på att stanna minst 2 nätter denna gången också.

• GrönaDruvan

Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
    Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?
    Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-06-06 13:24:15 följande:
    Vet inte.... bara förbereda sig rent mentalt på allt som vi vet ska hända. Jag vet ingenting nu å snitt är inte på världskartan. Kommer känna mig som ett styckat djur om det händer. Stor rädsla om han ligger fel på torsdag i mig ... jag kommer få panik. Förstår att du är rädd. Jag är rädd. Bara att förbereda oss att vi är födslomaskiner. Äh jag vet inte....nån annan med förslag?
    Ja, det är väl naturligt att vara rädd för detta, vore väl nästan konstigt om man inte var det minsta nervös...men är galet nervös denna gång.
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-06-06 13:29:15 följande:
    Har tyvärr inga råd eller tips mer än att prata om det. Jag tycker mycket kan släppa av att prata, diskutera och kolla åt alla håll. Förstår din sambo dig så du kan bolla tankar med honom?
    Jadå, han förstår och vi pratar mycket, men han kan ju ändå aldrig riktigt förstå hur jag känner ändå. Han är ju också nervös såklart, men nog mer nervös för hur Olle mår och han kommer nog inte vara helt lugn innan han kan hålla i honom och se så så han är ok.
    Jag är ju mer nervös för min egna skull..
Svar på tråden BF Juli 2017 ny