Inlägg från: Gameofthrones123 |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones123

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2016-12-31 15:41:19 följande:

Tack! Jag spyr inte så mycket men blir liksom helt lamslagen av illamåendet. Småäter då får nig i mig ok. Bara trist att må så jädra illa och behövs ligga ned hela dagarna. Dka se vad min bm säger. Måste testa något botemedel nu känner jag.

Min bm tipsade om ingefära-kapslar mot illamåendet. Verkar fungera på Vissa. Ska själv testa det för jag blir helt utslagen av lergigan comp ca 2 timmar efter jag tagit en...
  • Gameofthrones123

Inget speciellt firande här heller. Vi har ätit gott och lyxat till det med lite hemmagjord pannacotta och chokladpudding till barnen :) nu blir det film så fort barnen somnat och jag somnar nog också innan 12 ;)

• Gameofthrones123

Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vikten.. huvudsaken är att man mår bra!! Jag har gått upp 20 kg mina graviditeter (startvikt ca 56-57 och 172 cm lånh) och det har varit såååå mycket vätska som försvann väldigt fort efteråt!

• Gameofthrones123

Blä här står jag och har precis sminkat mig, redo att åka och se min bebis för första ggn så ringer de från ultra och bokar om tiden för någon är sjuk :( börja nästan gråta :p har längtat så mycket och idag är dessutom min födelsedag.. usch vad tråkigt

• Gameofthrones123
    Sosozo skrev 2017-01-02 09:28:01 följande:

Nejjjj vad drygt! Vad fick ni för ny tid?

Grattis på födelsedagen!

JA verkligen... fick en ny tid imorgon kl 14, tur att jag inte behöver vänta flera dagar iaf.
  • Gameofthrones123
    Summerchild skrev 2017-01-02 16:59:56 följande:

Oj 35 nya meddelande på forumet sen jag kom in igår .....

nu är det så tjejer att jag har även skapat för ena halvan 16-31juli forum ... om ni vill vara lite tightare med oss men såklart är vi kvar här oxå .

Du som känner för å passar in för 1-15 juli kan få äran att skapa den :)

Säg vad ni tycker om min idé

Jag skulle kunna skapa en tråd för de som ska ha mellan 1-15 juli :) kan vara trevligt med små grupper också!
  • Gameofthrones123
    babydreams skrev 2017-01-13 21:52:14 följande:

Jag & sambon och lilla magen idag <3 man ser tydligt nu genom kläderna tydligen, min kollega sa att man såg jättetydligt! Vet att det för det mesta är svullnad men jag känner mig verkligen gravid nu så det gör inget <3 vecka 14 på söndag!

Aw.. härlig bild! Visst ser man en liten kula där minsann :D
  • Gameofthrones123
    Majsannn skrev 2017-01-16 13:47:34 följande:

Nån mer som har problem och kanske en lösning på lågt blodtryck? Jag har 90/50, problem med yrsel och illamående. Inget att göra enl bm.. Alltid haft runt 120/60 så detta är helt nytt för mig. Kollat nät ett men hittar inget vettigt...

Jag har själv legat så lågt förra graviditeten men de höjdes sedan sakta till typ 120/70 . Som ovanstående sa så bör man dricka ordentligt och röra på sig, så hoppas kag att de blir bättre för dig snart :)
  • Gameofthrones123
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 10:49:44 följande:

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

Fruktansvärt :(

Får den som inte klarade sig ligga kvar eller hur gör man? Beklagar verkligen.. kram!!
  • Gameofthrones123

Det verkar vara väldigt olika de där. I 31+5 var jag på tillväxtultralljud och bebis vägde enligt hennes beräkningar något på 1700 och sa till mig att det "ska" vara något på 1900 (minns ek exakta siffror) Bebis låg på -7 men det är tydligen helt ok?!

Meowt skrev 2017-05-20 06:49:26 följande:

Jag har lite olika gravidappar och bland annat 1177 som ju bör vara den man kan lita mest på då BM alltid hänvisar dit som "säker källa".

Där står det dock att bebisen är större än i alla andra appar som känns mer lika varandra vad det gäller mått och ibland vikt.

I tex Preglifeappen står det att bebis är ca 39cm och väger 1.79-1.95kg under veckan (är i vecka 32), men i 1177:s app så står det att bebisen är ca 44cm och väger 1,8kg.

När jag var hos BM sist (förra veckan) och frågade hur stor bebisen ungefär kan vara så sa hon ca 38cm (1177 sa 43cm) vilket stämmer bättre med övriga appar.

Nu är det ju bara ett snitt men ändå, blir förvirrad?

• Gameofthrones123

Vad kul att läsa att de börjar hända grejer här i gruppen :D själv har jag en hel del förvärkar som gör ondare oxh kommer oftare för varje dag.. igår trodde jag nästan att det var på gång men sen upphörde det som vanligt. Är i 38+1 idag.. det är väldigt spännande nu iaf ;)

• Gameofthrones123

Idag är jag på BF+4 och inatt har förvärkarna tilltagit och när jag reste mig upp imorse så kom slemproppen ;) hoppas innerligt att bebis konmer snart, känns som det är väldigt nära men man har ju blivit lurad förut.... hur mår ni andra som också gått över?

• Gameofthrones123

Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D

Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!

Slänger in en bild på min prins :)

• Gameofthrones123

Tack hörni :) . Är ni många som gått över tiden här nu eller? Hoppas ni får era smp bebisar snart!!

Nej inget snitt sen innan. Vet inte riktigt varför det blev som det blev, den var stor, 1 kg! Kanske hade med det att göra bland annat?!

Bebisbubblan har varit jättemysig här för det mesta men jag är en rastlös själ som inte gärna gör för lite on dagarna så det är jobbigt nu, men tror vi får åka hem inorgon!! Hb ligger nu på 87 efter både intravenöst järn och 2 påsar blod men jag blir piggare för varje dag ändå o är såååå redo att åka hem!!

• Gameofthrones123

Btw barnmorskan rekommenderade spinalbedövning istället för Eda till mig, dels så värkar den snabbare och ger riktigt bra smärtlindring och så brukar den inte påverka värkarbetet negativt.. den ger som mest effekt de första 2 timmarna och är särskilt lämpad för omföderskor och när Bm tror att bebis kommer födas inom några timmar!!

Jag rekommenderar den faktiskt, är väldigt nöjd

Svar på tråden BF Juli 2017 ny