Inlägg från: babydreams |Visa alla inlägg
  • babydreams

BF Juli 2017 ny

Nu under julen har vi berättat för hela vår familj. Kan berätta hur det gick till :)

På julaftonsmorgonen kom min mor och mormor förbi och åt lite julmat osv, då visade jag min tidiga vul-bild för dem. De blev glada, det trodde jag inte då min mor brukar vara negativ för det mesta! Men hon blev glad, tog kort på bilden med sin telefon och sa att hon tror det blir en flicka ^^ min mormor blev också glad såklart och började föreslå olika barnvagnar, haha!

På kvällen berättade vi för sambons mor och morföräldrar. Hon fick en kopp inslagen med texten "Världens bästa farmor"! Vi filmade hela upplevelsen och hon började gråta av lycka. Måste tillägga att det kommer bli hennes första barnbarn. :) morföräldrarna blev också jätteglada!

Igår på juldagen skulle vi berätta för min pappa, hans fru, mina syskon och deras respektive samt deras barn. Så då slog vi in en VUL-bild i min gamla bodyshop-kalender, som man öppnar genom att dra upp en rosett. Min styvmor öppnade den, och alla började skrika! :'D alla blev jätteglada och började gratulera mig och sambon. Min svägerska blev nog gladast, hon pratade med mig jättemycket om graviditeter och barn osv efter det.

Trodde aldrig alla skulle bli SÅ glada, med tanke på att jag och sambon bara varit tillsammans i ungefär ett år, sen är vi relativt unga med (24 och 22). Men är så glad att de reagerade som de gjorde. Det här har verkligen varit en häftig jul <3

• babydreams

Är i vecka 11 nu (10+2) fick en kommentar på instagram att jag såg gravid ut :o omg, syns det redan?! Har alltid haft lite mage men ja den är kanske lite större nu

• babydreams

Såhär såg min mage ut i söndags när jag gick in i vecka 11. Fattar inte, hur det kan synas redan :)
  • babydreams

Om man är helt frisk, första graviditeten (inga missfall heller), 24 år, är i vecka 11 och såg hjärtat slå på VUL i vecka 10 (fostret rörde på sig mycket och allt såg jättebra ut) kan man vara relativt lugn då allt det resulterar i ett barn i slutändan och inte ett missfall?

Jag känner på mig i hela kroppen att det är en frisk graviditet och att allt kommer gå bra. Men det skrämmer mig lite för om något nu skulle hända så skulle det vara totalt oväntat och katastrofalt. Hur ska man tänka? Hur gör ni?

• babydreams
    Summerchild skrev 2016-12-30 00:32:50 följande:

Vad är kub för nåt :) många nämner det

Kombinerat ultraljud och blodprov, för att upptäcka eventuella avvikelser. I mitt län får man inte göra ett om man är under 35 har jag för mig, så jag som är 24 kan bara glömma det :/
  • babydreams
    Desshank skrev 2017-01-02 09:19:56 följande:

Hej! Hoppar in här med bf 28 juli!

Helt ny i forumsvärlden :)

Det här är vårat första barn och jag mår jättebra, känner knappt av att jag är gravid! Det enda är att jag har lite ryggproblem sedan innan som jag känner av lite mer nu.

Och trött är jag såklart! Kan nog sova hur länge som helst! ????

Vi var inne på ett tidigt ul den 23 för vi var osäkra på hur långt gånget vi var så vi har redan sett den lilla en gång ????

Hej och välkommen :D
    Åh vad skönt med en sån härlig graviditet. Själv är man i vecka 12 och spyr fortfarande varje morgon, illamående hela dagarna och kontant trött ;)
  • babydreams

Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(

• babydreams

Grattis till två pojkar GrönaDuvan! :)

Vill också veta könet! Hoppas jag kan se det på RUL den 28/2 :)

• babydreams

Idag går jag in i vecka 13! Så glad att missfallsrisken nu har minskat med 65% :D dock verkar jag vara en av dom som fortfarande har illamående, typiskt!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny