Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2016-12-21 11:25:42 följande:

Nu måste jag bara fråga om det här med vul igen! Jag ska ju på ul imorgon och enligt egna beräkningar går jag in i vecka 11 på fredag. Stor risk dock att detta inte riktigt stämmer. Tror ni bm över huvud taget kommer fråga hur långt gången jag är eller blir det vul automatiskt i och med att det är graviditetslängden jag är där för att fastställa. Är det någon här som kommit för att göra tidigt ul som fått göra på magen eftersom det misstänks att det är senare än v 9 eller när man nu slutar med vul. Vill givetvis hellre göra vanligt om jag skulle få välja...

Och är det så att man ska ha kissat innan om man gör vul, men vara kissnödig om man gör vanligt ul? 

Det är ju inte jätteroligt att slänga sig näck i gynstolen, men fördelen med VUL är ju att man får en klarare och bättre bild tidigt i graviditeten. Jag gjorde VUL idag på gynmottagningen och där hade de bara tillgång till det men bebisen syntes väldigt tydligt och det var det viktigaste .
  • Leeandra

Vad härligt att alla UL har gått bra hittills och lycka till ni som ännu ska gå. Jag och min kille gick bara och log sådär lyckligt mot varandra hela dagen igår, . Bästa julklappen. Jag tror inte man ska hänga upp sig alltför mycket på datumberäkningen så här tidigt, bebisarna är ju så små att det är svårt att mäta exakt. Min bebis är ju tex tillverkad tre dagar innan jag hade ÄL om beräkningen igår hade stämt.

• Leeandra

Härligt att det gått bra på era Kub. Jag har gått upp några kilo, jag går alltid upp mest i början när det blir mycket småätande för att dämpa illamåendet, sedan brukar viktippgången gå långsamt. Äntligen jullov iaf, inga mer fiskgratänger och uppvärmd rödkål att servera till skolbarnen! Hurra!

• Leeandra
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

Det är tufft att vara nygravid med allt som händer i kroppen och alla tankar på framtiden. Men jag tror definitivt att det finns en stor poäng med att en graviditet ändå varar så pass länge som den gör, för hur stor oro och ångest som än finns där i början så brukar det mesta ha lagt sig när det är dags för det lilla livet att komma ut. Du kommer att hitta tillbaka till dig själv när du börjar må bättre, tills dess är det bra att mannen och bonusbarnen vet att det är tufft att vänta barn och att det tar på krafterna att skapa liv. Om det är till någon tröst ska jag säga att inte ens jag som har 5 barn har någon som skriker mamma 100 gånger om dagen, . Stor kram!
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2016-12-23 15:49:15 följande:

V 13+0 idag! Fortfarande helt varm inombords sedan UL igår. Berättade för de stora barnen och de blev så himla glada! 7-åringen smög in till oss imorse när han vaknade. Stack in handen under mitt täcke, lade handen på min mage, tindrade med ögonen och frågade "hur mår bebisen, mamma?". Jag fällde nästan en tår :)

Ha, ha, vilken gullig unge du har. Jättesöt liten bebis, .
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2016-12-23 18:58:06 följande:

Idag har varit jobbigt. Har varit arg och inte haft tålamod med barnen alls!

Och nu har de åkt till pappa för att fira jul och jag gråter ögonen ur mig! Räckte med att jag hörde en julsång i köpcentrumet förut, så fick jag tårar i ögonen och var tvungen att åka hem igen.

De är ju alltid hos pappa varannan jul, och jag har aldrig reagerat så här starkt förut. Sitter hemma i soffan nu och bara störtgråter! Herregud..

Snälla, säg att det är hormoner!

Ja, det är hormoner som spökar och mycket känslor som kommer med det. Jag började gråta på julavslutningen för att min son var med i julspelet, var jättepinsamt. Det är ju som att alla sinnen har blivit uppskruvade till max och att världen upplevs annorlunda. Hoppas att det snart känns bättre, kram!
  • Leeandra

God Jul till alla! Hoppas vi alla överlever våra respektive firanden och har trevligt trots trötthet, oro och illamående. Vi har inte tänkt att berätta för någon förrän i slutet av januari, men om min skarpögda mamma frågar mig rent ut kommer jag inte kunna neka, . Det är något med mammor alltså... Kram till er, tjejer!

• Leeandra

[quote=77250041][quote-nick]Summerchild skrev 2016-12-26 16:50:27 följande:[/quote-nick]Mardrömsstart efter att vi berättat för alla ...

Mardrömmen började kl 3 på natten ....ja min kille å jag hade myst lite och var tyvärr borta 20 mil hemifrån. Och jag störtblödde när jag närmade mig toalett...blödde ner matta och rann längs mina ben.

Vi åkte akut till falun lasarett och stört blödningen slutade som en på/av knapp. Bebisen mådde bra och blödningen kom från en artär i slidan.

Jag har nu ont i magen som ett blåmärke . Skör. Men är annars lättat att bebis är kvar i magen och att det bara var sex som orsakade blodet.

Det var min läskiga fortsättning.[/Oj, vad otäckt! Skönt att allt var bra med bebisen iaf. Jag hade något liknande när jag väntade min dotter, vaknade mitt i natten av att hela sängen var täckt av blod, men det gick bra ändå.

• Leeandra
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

Jag har bara haft sjal till mina barn, till och med tvillingarna . Så en ny sjal till blivande pappan är självklar ( det är ju hans första ) men jag får hålla tillgodo med samma sjalar jag haft med de andra barnen. Sjalarna är förresten det enda jag har kvar från småbarnstiden med de äldre barnen, skänkte allt till vänner och Röda korset då jag inte skulle ha fler barn, trodde jag .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny