Inlägg från: LillaJag06 |Visa alla inlägg
  • LillaJag06

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2016-12-27 22:30:13 följande:

Ja, det är en all black! Ska fundera lite på om jag kanske vill köpa nya suffletter, men det är ju en kostnad förstås! Vill helst inte ha olika färger heller, så kan nog tänka mig beige eller grå. Är inte så uppdaterad på vilka som finns faktiskt.

Vad roligt med bilstolen! Vi ska köpa nytt babyskydd men det får vänta :)

Såg att du köpt en donkey duo. Jag har en cameleon nu och funderar också på en donkey duo. Men de är så dyra nya och har kollat på blocket ett tag nu.

Vad köpte du din för?

Hittade en i närheten och den ville de ha 9500kr begagnad :/

Så lönge chassit är helt och rent bryr jag mig inte så mycket då jag tänkt färga eventuella suffletter om de är slitna.

Vad hade ni för vagn innan? Tänkte om detta är din första bugaboo.

Vår lilla (storebror) blir 3 i september <3 känns så konstigt att ens lilla barn plötsligt ska bli storebror eller storasyster.
  • LillaJag06
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Min son blir 3 i september och syskonet är beräknat 28 juli. Vi kommer ha en stakonvagn. Jag vill kunna röra mig obehindrat och det kommer inte funka med en singelvagn.
    Har i dagsläget en cameleon (bugaboo) och vi funderar på donkey duo eller kontonamn syskon.
  • LillaJag06

Gott nytt år tjejer. Detta är mitt första år som jag faktiskt hellre hade legat i sängen och sovit men nu ska vi iväg till mina svärföräldrar. Sambon lät mig sova till nu för att jag ska orka.

Hörs nästa år :)

• LillaJag06
    Treansresa skrev 2016-12-31 19:52:09 följande:

Sitter i chock här hemma. Den andra allvarliga trafikolycka på en vecka har inträffat. Denna gång dog 3 stycken varav ett 3 årigt barn. Enligt ryktena så vet vi vem 3åringen och en till är.

Ta vara på varandra och kör försiktigt!

Ush då! Vad hemskt! :(
  • LillaJag06

Jag kämpade mig igenom natten och vid 2 tiden körde vi hem (ca 40 restid).
    Somnade strax efter 3 och vid 9 gick sonen upp.
    Såhär såg jag ut :) vecka 11 nu.
    Mannens släkt från utlandet trodde jag väntade tvillingar haha men jag kunde bestämt lova att det bara var en.

Är det någon mer som är såhär stor som mig? Blev lika stor med sonen.

• LillaJag06
    Summerchild skrev 2017-01-02 22:22:25 följande:
    Du behöver inte vara orolig ....bara respektfull för förlossningen....mödradödligheten. 4 kvinnor av 100.000 dog i sverige 2014 enligt. Wikipedia.

Epiduralen rekommendera jag hjärtligt.

jag skrattade och pratade och vips så var jag öppen och födde barnen utan smärta. Det var det bästa jag gjort.
    Skönt att Eda funkade så bra på dig. Har en vän som födde för ungefär en månad sen. Hon skulle prompt vägra Eda av någon anledning. Det är tuffare att föda utan :O
    Men tillslut tog hon den och det var precis som för dig. Ops så vad hon öppen och bara krystade.

Min Eda blev satt fel 3!! Gånger. Tog knappt ensidigt och jag hade en fruktansvärd förlossning som nästan slutade med snitt. Efter 48 timmar med en massa värkatimulerande kom han tillslut på 3 krystvärkar.
    Jag kommer få komma till amandagruppen nu.
    Ett snitt är inte aktuellt för mig pga tidigare smärt och nervskador samt stor blödningsrisk.

Jag är rädd för önnu en långdragen förlossning med mycket skador men är ändå positivt. Barnet måste ut :) och när väl bebisen är född försvinner den värsta smärtan :)
    Att föda barn är verkligen helt fantastiskt.
  • LillaJag06
    Elliot0300 skrev 2017-01-03 07:30:31 följande:

Blä, bara varit måttligt illamående tidigare men nu har jag spytt 3 dagar i rad, vill inte äta.
    Har nog brustit något kärl i halsen för det kommer lite blod och smakar blod i munnen.

Ska se om jag kan bli sjukskriven hos läkaren i någon vecka. Orkar ingenting. Arbetar med små barn. Extremt uttröttande..

Någon annan som redan är sjukskriven? :(
    Vill egentligen inte men detta funkar inte..

Jag är sjukskriven sedan tidigare 100% men om jag inte varit det hade jag blivit sjukskriven. Har en väldigt jobbig foglossning och mår extremt illa även om jag nu börjat få lite mer aptit tidvis.

Varför vill du inte bli sjukskriven? Du kan inte rå för att du mår dåligt. Förhoppngsvis kommer det bli bättre med tiden. Må inte dåligt över det :)
  • LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 10:59:44 följande:

Magen indragen så mycket det går. Vecka 13+3

Åh så fin :)

Gravida är så vackra.

Snart kommer allas magar titta fram.

Ärret någon mer med foglossning?
  • LillaJag06
    Vickmom skrev 2017-01-03 22:06:28 följande:

Hej allihopa. Ska bli kul att följas åt :) jag har bf 6/7, första barnet. Är i vecka 13+4 idag. Ett MA sen innan i v.6. Tänkte vara lite ohövlig och fråga några frågor det första jag gör. Har fått göra två ultraljud hittills, senast var i v.10+3 (tror jag?) bm nämnde då i förbifarten att min livmoder är bakåtlutad. Någon som har det här? Konstigt att dom inte märkt det innan på gyn undersökningar och tidigare ultraljud? Eller? Innebär det något speciellt att ha bakåtlutad livmoder? Frågade ju självklart min bm men hon sa ungefär att "så kan det vara" så fick inge vidare info av henne.

Vid inskrivning fick jag även ta ämnesomsättningsprov och mäta mitt tsh som var förhöjt något, men ändå tillräckligt för att jag skulle få börja äta levaxin, började med 25mg. Har alltså sänkt sköldkörtelfunktion. Tog nya prover efter fyra veckor, bm trodde inte jag tagit mina mediciner då värdena stigit till det dubbla. Äter nu 75 mg istället. Ska ta nya prover snart igen.

Någon som äter levaxin under graviditeten? Hur kan min sänkta skölkörtelfunktion påverka barnet? Har inte vågat googla då jag inte vill höra massa skräckhistorier..

Pjuh långt inlägg men det ska som sagt bli väldigt roligt att få följas åt :)

Hej!

Jag har tidigare haft bakåtlutad livmoder och misstänker att det är samma sak nu.
    Jag blir väldigt stor snabbt. Tryck på viss endast så får du se hur jag ser ut :)

Jag har hypotyeros och det började jag behandlas för på mensens första dag innan jag blir gravid. Är i v 11 nu så har ätit det i ca. 13-14 veckor.
    Började med 75 mg direkt och kände skillnad efter några dagar.
    Tar prover var 4-6 vecka men har haft stora problem med att bli stucken så idag försökte 2 bm sticka mig utan framgång. Blev skickas till operation som fick ta hjälp av ultraljud. Har så fasligt ont i ena armen nu.

Vad jag förstått behöver man hålla lite extra koll på värdena men så länge man behandlas rätt ska det inte vara några problem. Är inte orolig så länge jag få komma på mina kontroller.

Vet att många har haft svårt att bli gravida och fått missfall med dåliga tshvärden men det är ju för att man inte behandlas korrekt.

Du behöver nog inte vara orolig. Jag är det inte :)
  • LillaJag06

Jag är vaken pga smärtan i min arm efter alla misslyckade försök till att ta blodprov.
    Har inskrivning imorgon :)

Jag känner sug efter nypressad juice, kött med citron, fisk och korv. Allt kommer på en och samma gång. Haha det är så konstigt. Mår fortfarande illa men hungern är enorm nu så har börjat äta en del :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny