Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

AnnnaEm skrev 2017-02-05 17:43:44 följande:

Hej alla blivande juli-mammor!

Själv blir jag mamma för första gången den 12 juli och såklart är vi så himla lyckliga. Vi blir rätt unga, 20 respektive 21 år, men lika taggade för det. 

Kul att följas åt!! :)

Välkommen!
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-02-05 17:33:09 följande:

Idag var vi på rul och fick reda på att vi ska få en liten pojke:D precis som jag trodde! Jag såg snoppen innan barnmorskan sa något haha.

Bebisen låg med benen ut mot magen och sparkade runt väldigt mycket. Har moderkakan i bakvägg så förhoppningsvis kommer min sambo kunna känna sparkarna tidigt också:)

Vad roligt, grattis till sonen! Coolt att ni kunde se!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-05 18:44:30 följande:

Haha oj ja hur förklarar jag det utan att bli helt dumförklarad. För det är verkligen bara en fixide jag har. Min dotter har bara haft rosa/rött /lila och gult på sig. Visst har de kunnat vara nå vita/svarta/gråa/jeans till men alltid en av de andra färgerna till. Sonen har alltid haft blått/grönt/grått/brunt/svart. Är först när de blivit större som de blivit andra färger som de bestämt själv. Har lixom bara en tanke att de är så det "ska" vara på mina barn. Hade massa neutralt när dottern föddes och bara vitt/svart i BB väskan. Slutade med att ja stannade påväg hem för o köp rosa kläder till henne o de vi hade hemma vart inte användt. Det roliga är att ja tänker aldrig på vad andra har på sina barn, utan är bara nå konstigt i mitt huvud för mina.

Kan tillägga att min 10 åriga dotter vägrar rosa/ lila/rött idag. Tom på strumpor hahaha.

Nej men inte dumförklarad! Haha, all får väl ha vad de vill på sina barn!

Själv har jag mixat vilt. Yngre sonen har gillat rosa väldigt mycket och nagellack med så det har han kört så länge han kunnat bestämma själv. Den äldre är mkt känslig för pojk och flickfärger. Alla är ju olika
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-06 23:49:20 följande:

Vi har precis berättat för barnen, men ingen annan. Eller jo flera har sett och grattat på stan. Nu känner vi att de får spridas som rykten till resten o vara beredd på terror med hemska samtal!

Nej men fy, terror ska ni inte behöva stå ut med! Bit tillbaks! Jag tycker det är superdålig stil om folk ska försöka grusa er lycka med deras egna åsikter. Stå på er!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-07 06:39:36 följande:

Jag har berättat för alla på jobbet nu. Blev tvungen när jag fick flera frågor från kollegor som jag inte ens jobbar speciellt nära. Känns som magen vuxit massor sista veckan.

Berättade för chefen förra veckan och han sa det man ska säga som chef, även om jag vet att jag ställer till det en del.

Jag har inte berättat för klassen än, eller föräldrarna (lärare), hade tänkt vänta till RUL 22/2. Men det blir allt svårare att dölja även där.

Men det ska bli skönt sen när man kan vara helt öppen.

Skönt att kollegorna vet iaf!
  • Sosozo
    FrökenJo skrev 2017-02-10 08:44:11 följande:

Är det någon mer som besväras av halsbränna. Minns att i förra graviditeten var den hemsk från v.29 ungefär och nu har det redan börjar i v.17. :( Tips mottages tacksamt, vill gärna inte börja med tabletter än riktigt...

Jag! Har börjat komma ordentligt för mig med. Förra graviditeten fick jag sova sittande de sista veckorna. Ingen höjdare.

Gurkvatten lindrar lite tycker jag. Hacka gurka och lägg i en karaff med vatten som får stå i kylen.
  • Sosozo
    K g skrev 2017-02-12 08:47:52 följande:

Hej! Har ni plats för en till här inne? Har följt er ett tag men tror inte jag skrivit något. Kul med en grupp som lever, de flesta andra är helt döda vilket verkligen är synd. Man behöver prata av sig med andra i samma situation. Väntar mitt tredje barn med bf 28 juli. Båda sönerna har kommit ett par veckor sent, minsta fick sättas igång, så jag blir inte direkt förvånad om det här blir ett augustibarn. Storebrorsorna är 3 och 8(snart).

Hej! Välkommen! Vi är några st här som väntar tredje! Jag har BF 1/7.
  • Sosozo
    K g skrev 2017-02-12 08:47:52 följande:

Hej! Har ni plats för en till här inne? Har följt er ett tag men tror inte jag skrivit något. Kul med en grupp som lever, de flesta andra är helt döda vilket verkligen är synd. Man behöver prata av sig med andra i samma situation. Väntar mitt tredje barn med bf 28 juli. Båda sönerna har kommit ett par veckor sent, minsta fick sättas igång, så jag blir inte direkt förvånad om det här blir ett augustibarn. Storebrorsorna är 3 och 8(snart).

Oj, råkade trycka iväg

Jag har också två söner, de fyller 6 och 8 i år.
  • Sosozo
    Malimari skrev 2017-02-12 15:06:40 följande:

Här i Göteborg får inte omföderskor stanna kvar på BB efter förlossningen om allt gått som det ska så behöver inte fundera på det iaf... :-P

narie24 skrev 2017-02-12 15:57:04 följande:

Verkar vara samma här i Sthlm. Fast jag skulle verkligen vilja stanna 1-2 nätter och landa lite innan man ska släpa sig hemåt. Svårt att få chans att vila hemma med två barn till sol väntar.

What? Är det sant? Vaddå, får man åk hem på direkten?
  • Sosozo
    Malimari skrev 2017-02-12 18:07:00 följande:

Omföderskor gäller detta så det inte blir missförstånd. Förstföderskor får fortfarande välja om de vill komma till BB efter förlossningen.

Jesus. Det är ju supergalet! Känns inte bra alls.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny