Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-06-10 09:36:18 följande:

Urs! Kan det lindra med en alvedon eller vetekudde?

Nä. Alvedon undviker jag som med all smärtlindring. Men det jag tror är att jag ligger på rygg och sen kommer den smärtan pga det. Jag älskar vanliga fall ligga ryggläge. Men nu mår man ju illa av trycket. Men händer att jag fuskar och ska typ tvinga mig ligga så länge det går. Får sluta med det.
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-06-13 23:09:56 följande:

Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?

Exakt samma här lol.....hatar kramperna men det tror jag är för att jag legat på rygg... och illamående när jag halvsitter lr ligger.... börjar bli ngt jobbigt men nä jag är så possitivt inställd tänk om det är min sista graviditet. Och nu vill jag njuta av sommaren. Ha tid att göra andra saker. Jag är bara inte redo än. :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-14 14:04:26 följande:

Besök hos barnmorskan idag i v 33+2 det mesta såg bra ut. Dock hade mitt tsh värde sjunkit tsh 1,5 och t4 hade gått ner till 7!!! Super lågt så väntar på läkaren ska ringa imorgon. Blodtryck 135/85 så lite högt men endå okey

Barnmorskan ville inte känna hur bebisen ligger.. utan sa att det kommer hon inte känna efter fören nästa besök i v 36+3 fast jag frågade flera gånger om hon kunde känna. Känns som jag varit hos bm väldigt lite. V 23+3, v 28+1, v 33+2 (idag) nästa besök v 36+3 och sista besöket 38+4

Hur ofta besöker ni barnmorskan?

Ja nu är det semester här men annars varannan vecka
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-14 15:19:59 följande:

Går på Bäckby denna gång.. båda förra gångerna så gick jag på Carema vid skrapan. Det är så sjukt dåligt här men orkar inte byta och tycker det känns så skönt att ha nära till BM så man kan cykla.

Vart har du din?

Prima. Vid klippans parkering. Den är inte heller så bra men jag har stannar kvar i 15 år dock. Men bytt läkare 1 gång
  • Summerchild
    Meowt skrev 2017-06-14 21:48:25 följande:

Igår när vi var i affären så köpte jag en sån minivattenmelon och när jag först vägde den så låg den på 1,3 kilo men kändes tyngre. Så insåg jag att bebisen nu väger över två kilo?! Alltså mer än denna lilla melon som kändes så tung. Knäppt :)

+ lite vatten och grejer :)
  • Summerchild
    Any80 skrev 2017-06-15 00:40:05 följande:

Undrar om vi får snart våra bebisar, min bm sa att dom stoppar inte fl från v 35, här i Skåne ,

Du menar då 34+0 och framåt ?
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-06-17 17:10:27 följande:

Äh men jag med!! Har inte haft det tidigare men den här gången är det ingen lek! Både yttre och inre. Troligen för att jag sitter/ halvligger så mkt, vilar mest på dagarna och har gjort hela graviditeten. Jag vet att man kan ta bort dem på olika vis efter graviditeten om de inte försvinner. Typ operation, frysning och annat som inte lockar någe vidare.

Men jag har hört att något som ska vara väldigt effektivt för att läka bort dem är knipövningar! Gärna i samband med någon salva. Så jag hoppas verkligen det kan hjälpa senare..

Håller med salva och knipövningar så länge. Tills det blir en operation. Och det är nog bra att gnälla att det är besvärande än att det inte är det. Jag har bara haft hemorrojder i samband med förlossningen men försvann några dagar senare. Så jag kan inte svara på om du får din operation lr inte.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-17 17:45:41 följande:

Kan man inte börja använda salvan direkt? Varför vänta känner jag?!

Du behöver inte vänta. Salvan kan ju hjälpa dig :)
  • Summerchild

LR du mena kanske råd till dom ... :) hehe

• Summerchild

Nu har jag oxå drabbats av nåt äckligt .... :(

Nu är det inte vem som helst i familjen utan just jag fått springmask :s som jag förstått ska vanquin användas som behandling men man oroar sig ändå att det skulle påverka lilleman i magen. Nojig. Men hur fasen har jag fått skiten. Nu ska tydligen hela familjen behandlas. Jag känner mig äcklig. Dessutom går alla våra högtidsdagar fel å är alltid jobbiga. Vi firar idag att vi varit ihop antal år och skulle vara glädjens dag. Jag är heldeppig. :(

Svar på tråden BF Juli 2017 ny