Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Vi hade knappt sex första tredjedelen då jag mest mådde illa och var så trött. Sen blev det halvdant där i mitten tills jag började blöda. Sen har det bara blivit ngn gång nu på sistone. Jag saknar närheten och kan känna mig sugen. Men har ont på diverse ställen, och när barnen somnat har jag bara orkat med lite tv och sen sova. Känner lite ågren över att vi inte är så nära, det är viktigt för relationen. Efter bf kommer det ju dröja igen...

jag vet att vår relation är stark och klarar det, men allt känns så mkt härligare när vi har den närheten. Men orkar inte...

• narie24

Känner igen det där med kläderna. Allt känns bara fel och känns som man går runt i ett tält när man har klänning. Skönt när det är svalare dagar och man kan ha sina mammajeans :). Folk på jobbet säger att man är såå vacker, men jag kan inte riktigt känna det. Känner mig bara osmidig och klumpig.

Idag var jag hos bm och allt såg bra ut. Magmåttet har lugnat sig och jag ligger på kurvan. Mitt socker är också bra (vilket legat högt tidigare). Vi bokade in de sista besöken och då känns det plötsligt mer verkligt. Galet att man ska föda om x antal veckor.

Som jag trodde så har bebben lagt sig neråt. Huvudet var ruckbart men det ilade ordentligt när hon "greppade" om huvudet. Aj, aj.

Fortsätter ändå känna mig skruttig med min värk på höger sida (vill kunna sova igen!) och mina värkande höfter. Kämpa på!

• narie24

Ni som tidigare fött lite större barn, kommer ni få

göra tul nu i slutet?

Mitt andra barn vägde 4,5 kg (men inga större problem att föda ut honom). Lite orolig över att denna trea kommer bli ännu större. Jag gjorde ett tul för typ 3-4 veckor sedan (då mitt magmått låg högt) men det såg okej ut. Nu låg mitt magmått på kurvan, så kanske man kan slappna av ändå? Eller ska man försöka få till ett tul?

• narie24

Blä, känner mig helt svag och klen nu för tiden. Hur ska man orka med en förlossning när man är såhär? Sover som en kratta.

Sorry för gnäll, men vissa dgr alltså...

• narie24
    Lindseeey skrev 2017-05-27 19:13:29 följande:

Usch nu är det min tur att kräka av mig lite, är idag i vecka 30+6 och har nu legat inlagd på förlossningen i 6 dygn. Började förra fredagen med att jag hade förbannat ont i svanken, men gick över när jag var uppe och gick, lördagmorgon kom en bit av slemproppen ut, hade lite sammandragningar till och från men tänkte inte så mycket på det, slemproppen kan ju återbildas flertalet gånger läste jag överallt.

Söndagen så skulle jag dra av skorna på en av hästarna hemma och då började jag få ont i svanken igen och ytterligare lite slem kom ut.. ringde till förlossningen som sa till mig att komma in.

Kommer in och får lämna urinprov och göra vul, urinprovet visade på uvi som jag dock inte känt något av, vul visade att tappen är förkortad och jag hade börjat öppna mig innefrån, bebis låg även med huvudet för öppningen som bildats.

Blir inlagd och dom tar ctg, som visar kraftiga och täta sammandragningar, får först bricanyl för o avstanna arbetet vilket dock inte funkar, får sen dropp med tractocyl tror jag det heter som fungerar bättre.

Får även kortisonspruta för bebisens lungor.

Ett par dagar senare görs nytt vul och tappen har då minskat ytterligare och är 22 mm allt som allt, den slutna delen är då 17 mm. Dom försöker minska droppet flertalet gånger men då kom sammandragningarna tillbaka.

Efter 2 hela dygn med droppet måste det stängas av då man inte fick ha det längre än så.

Ett dygn helt utan mediciner sen kom sammandragningarna tillbaka och ny bricanylspruta fick ges.

Skulle fått komma hem på permission över helgen om tappen blivit bättre idag vilket den dock inte blivit, nu har hela tappen minskat till 17 mm och den slutna delen till 11mm..

Min sambo fick lov att köra ut mig en runda i rullstol idag iallafall, vilken befrielse.

Att ligga här inne känns fruktansvärt ensamt då sambon måste vara hemma med bonusen och sköta gården med alla djur, ser det underbara vädret och hade helst av allt velat vara ute och njuta av det, nu ligger jag här med strikt sitt/liggläge förutom till och från toaletten och ingen vet hur länge..

Var inte alls såhär jag hade föreställt mig min graviditet :( hoppas och ber för att lilltjejen stannar inne ett tag till, varje timme och dag hon stannar är ju värdefull för henne.

Ursäkta svamligt och på tok för långt inlägg, skönt att ha några att kräka av sig till

Oj, vad kämpigt! Hoppas hon stannar där inne någon vecka till. Och hoppas du får tiden att gå!
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-05-27 18:13:16 följande:

Ni som har bebbar som vänt sig med huvudet nedåt, märker ni någon skillnad i rörelsemönstret?

Nja, rörelserna har varit mer "böljande" sista veckorna, och så har det ilat en hel del. Gissade att hon hade vänt sig och det stämde. Var hos bm i veckan och då låg hon tillrätta.

Men de kan väl vända tillbaka? Tycker att hon sparkar mkt åt sidorna. Hon byter i alla fall sida emellanåt.
  • narie24

Kram till alla mammor här inne!

Jag har legat och vridit mig i timmar och inte kunnat somna om. Bebben trycker på uppåt, svårt att andas ordentligt. Och så är det varmt...

Men vet att familjen planerat att ge mig sovmorgon och frukost på sängen...måste försöka ligga kvar lite till ????

Tänk att man gått in i v34, spännande tider väntar! Men känner mig totalt oförberedd på att gå igenom en förlossning. Faktiskt rädd för hur jag ska klara smärtan. Är i dåligt skick när det gäller kondition och ork.

Har sovit för lite länge nu, undrar hur pigg man är när det drar igång...?

• narie24
    Sosozo skrev 2017-05-28 09:07:52 följande:

Ja, lite mystiskt är det. Men jag tycker att hela kroppen känns lite annorlunda. Känner mig illamående igen, kan bara äta små portioner, trött och går som en pingvin. Svårt ty säga om magen sjunkit för mina magar är alltid låga. Men iaf, även om jag gärna vill känns rörelser så är det ju inte superbekvömt att bli sparkad på lever och magsäck ibland så känns det som att hon kilar in tårna mellan revbenen också haha!

Känner likadant. Mår också illa emellanåt, svårt att äta mkt, vankar fram haha. Får se hur det känns om några veckor :).
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-28 09:22:46 följande:

Måste vara jobbigt med värmen och svullnaden för många av de. Här har absolut inte dom problemen kommit då vintern vägrar lämna oss. 1'5-2 dm nysnö vaknade jag till . Det är inte så konstigt att jag tycker det känns långt till sommaren haha. Hade hoppas på att kunna kratta i helgen. Men får vänta en vecka till haha.

Vilken kontrast! Här är det varmt, varmt! Ska bli svalare imorgon igen. Vågar man säga att det ska bli skönt hehe?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny