Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Sofia12310 skrev 2017-01-04 12:17:58 följande:

Jag testade bikarboknat testet igår blev pojke, vi får väl se!

HÖRDE ÄVEN BEBIS HJÄRTA IDAG, letade i 30 min till slut hörde jag det 153-165 slag i minuten ungefär, lite mer verklighet nu! (Vecka 10+3) har inskrivning imorgon! :D

Vad coolt!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-04 14:53:26 följande:

[quote=77275456][quote-nick]Sosozo skrev 2017-01-04 09:33:24 följande:[/quote-nick]Vad sjukt att så många inte kan sova! Samma här. Kollade på film med man en igår kväll,släckte och skulle sova, som man gör. Typ 23:30. Men jag låg och snurrade tills jag blev hungrig. Gick upp för att göra en macka då var klockan 02:00.[/

Jag har haft fyra kvällar i rad då jag varit trött, lagt mig men det har tagit typ 2 timmar att somna.

Idag gjorde jag det klassiska misstaget att vänta lite för länge med att äta. När det väl var dags mådde jag skit och nu får jag bara i mig smoothie (mitt säkra kort).

Ja det är märkligt att det dka vara så svårt att somna. Ska testa lite avslappningsmeyoder ikväll.

Vad är det för smoothie du dricker?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-04 21:14:57 följande:

Idag har jag inte gjort många knop. Mest legat under täcket. Hoppas temperaturen vänder snart ute:) inne har jag iallafall fått.upp den till 20 plus:) inte härligt med 40 minus

Vaaaa? -40? Fy farao vad kallt!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 13:39:30 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!

Vad fint!! Så coolt med två, skönt att de verkar må bra! Kunde de alltså se könet på UL redan nu?
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 16:49:13 följande:

Ja, jag frågade om det gick och se och hon kollade om hon kunde se. Hon såg på ena men inte den andra, men eftersom det är samma kön på dom så räckte det ju att se en!

Ok! Hur vet man att det är samma på båda? Det visste du sedan tidigare va, om jag inte minn fel?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-05 17:06:11 följande:

Äntligen var inskrivningen gjord. Allt såg bra ut förutom en uvi. Nu börjar uvi karusellen då ja inte känner dom.

Skönt att allt såg bra ut! Men drygt med uvi!
  • Sosozo
    Powerjess skrev 2017-01-06 08:40:20 följande:

Hej! Jag har oerhört ont i högra höften och i hela magen, känner mig allmänt trög i kroppen men det kan ju vara ett gott tecken pga att det blir lite "kännetecken"???? läste något om att över tre koppar kaffe kan orsaka missfall, jag kan ha druckit mer än tre koppar nån gång under vissa dagar.. Nu blev jag jätte orolig haha! Enligt kalendern är jag i v.14 nu!

Skulle vara

Det här med kaffet frågade jag min bm om förra graviditeten, då var jag mycket sugen på kaffe och fick inte avsmak för det. Hon sa att det finns viss forskning som stöder att riktigt stora mängder koffein kan påverka en graviditet negativt men hon sa att eg behöver man dricka typ 20 koppar kaffe/ cola för att det ens ska vara på en nivå värt att diskutera som dålig. Så för missfall behöver du inte vara orolig. Däremot märker fostret av koffeinet om man dricker kaffe så ca 3 koppar är lagom så inte fostret blir stressat. Tror inte du behöver oroa dig.
  • Sosozo
    Mamma1986 skrev 2017-01-06 10:15:57 följande:

Igår var det vår tur att göra kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7

Kul! Grattis till bra siffror och lite tidigare BF!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 11:08:21 följande:

Ni som äter vitamin tabletter, vilka har ni? Jag köpte Apotekets egna kosttillskott för gravida, men de tabletterna är så jäkla stora. Har svårt att svälja tabletter, så får bita sönder de i 3-4 delar och svälja, och de smakar apa. Därför blir det inte att jag tar dessa nu. Känner att jag behöver, eftersom jag inte äter så mycket och inte så varierat.

Finns det några andra tabletter som är mindre och lättare att svälja? Järntabletterna jag har är rätt små och runda, och de kan jag svälja.

Jag hade precis samma problem! Är det de röda du har? Jag hittade en annan sort, de är lite mindre. Men det kanske är de här du har?

• Sosozo
    LillaJag06 skrev 2017-01-09 18:45:20 följande:

Någon mer med extrem nästäppa?

Frågar igen. Vill gärna vara med i gruppen på Fb men vet inte vilken det är.

La upp en bild om någon känner igen den.

Jag blir väldigt täppt i näsan när jag är gravid. Hatar't. Ok på dagen men på natten går det ju inte. Det är lätt att bli beroende.. jag har vant mig av med det vanliga nässprayer och kör saltvattenspray med mentol nu. Det är väl ok men hjälper inte helt. Vad har du?

Vet inget om fb-grupp tyvärr. De grupper på fb jag är med i är för Stockholm.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny