Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Alltså blir sååå trött och förbannad på min kropp! Hade såna kraftiga värkar igår kväll, ca 15-20 min imellan.

Tänkte att jag får försöka sova ifall vi skulle åka in sen. Vaknar vid 2-3 av en värk som hittills känts som mest. Fick påminna mig hela tiden att andas och slappna av. Men sen blev det inte mer..... sååå förbannad!

Känner av lite nu sen kanske 6 tiden. Men inga tydliga värkar eller nåt. Mer molande. Lite starkare i mellanår men inte alls som igår.

Nåja, har tid hos bm idag kl 13. Måtte de ha hänt något, en svepning till också.

• Haiduchi

Alltså vår dotter har blivit förkyld..... om vi nu föder i de närmaste. Vågar man låte henne träffa henne? Känns ju dumt att hålla henne från sin lillasyster men hur mycket vågar man liksom?

• Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-07-07 08:18:01 följande:

Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.

Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!

Om du har uvi kan det mycket väl förklara Alla sammandragningar du har. För det kan, om det inte upptäcks, starta en förlossning. Man känner inte riktigt av om man har uvi när man är gravid och det är tyvärr lätt att få eftersom våra inälvor trycks ihop så man kanske aldrig tömmer sig helt när man kissar.

Bra de skickar på odling.

Hur känns det nu ?
  • Haiduchi

Nu jäklar!

Var hos bm, fick hinnsvepning vid ca 13.20 typ.

Tappen var oförändrad men hon kunde få in två fingrar jämfört med ett finger i onsdags. Så minsann har värkarna gjort något!

Hon svepde rejält, kändes mycket mer än i onsdags!

Sa att vi fick ta oss en färdknäpp sen ikväll.

Kommer hem runt 14, dottern hade somnat i bilen, så vi skyndar oss in til sängen, haha! Märker då att slemproppen gått!!!! Hann dock knte fullborda då vi här dottern gå från bilen. Hahaha

Och har nu sen ca 14.30 värkar! De känns som igår och kommer mer tätt än igår!!!!!

Hoppas hoppas verkligen det är på riktig nu!!!

Chillar i soffan med min febriga dotter!

Hoppas det är på riktigt och skönt isf att man hinner inför kvällen få iväg henne till barnvakt och sova där! Eventuellt kvällen efter med att hon sover där.

Vågar inte klocka än dock för varje gång jag börjat med det så har värkarna slutat. Inte gjort något röra på sig test dock. Men pallar inte röra mig ur soffan :)

• Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-07-09 08:29:50 följande:

Jag har gått över 5 dagar nu och känner inte heller nånting. Haha det är så himla tråkigt...

Känner med er, går in i vecka 42 idag.... 41+0.

Gjort två hinnsvepningar. Bara haft värkar samma kvällar som de har gjort svepningarna. Annars lugnt igen. Molar ibland, tryck ner men känns inte alls som jag ska föda på länge.

Ser framför mig att bli igångsatt som drar ut på tiden så man ändå får göra snitt.

Kan inte låta bli att tänka att hade vi struntat i vändningen hade vi haft typ en två veckors bebis här hemma nu.

Allt står klart ich väntar här hemma. Känns som hån varje gång man ser det. Har extremt svårt att se framför mig att CI kommer ha en bebis. Varje dag som går som hon är kvar så oroar jag mig för risken att något kan hända. Vill ha ut henne....

Kommer 50 kläderna ens att passa?!? :(
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-09 11:12:05 följande:

Oj så pass 41+0 då fattar jag varför du vill så mkt.... men känns det som att bebbe är stor då? Kanske svårt att känna det... 50 köper jag inte mer...lärde mig från 1a barnet....hon tog stl 56 på en gång och 2 veckor efter 62 ....var 54 lång vid födelse. Samma den 2a fast bara 52 lång fick hon ju 56.... 50 är inte det upp till 50 cm bebis? Tror det

Dottern var 50 lång och 3,5. Hade stl 50 minst en månad till henne, de kan variera i stl beroende på märke med så tror/hoppas vi kan använda en del av 50 kläderna. Iaf de man verkligen vill ha på henne :)

Tack alla, jag kämpar på. Ännu lugnt på värkfronten
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-07-09 15:49:16 följande:

Sicken liten plutt :) när min stora tjej va nyfödd så satt 56 precis på henne :D men hon va lång, 53,5 och vägde 3900... undra om denna lilla kommer drunkna i 56?

Va tror ni, kan ett städ få igång de hela? Värt ett försök! Om inte annat så är ju huset städat tills lillan kommer så slipper man tänka på det de första när man kommer hem :D

Hoppas städa funkar för dig!

Jag provade idag att klippa gräset med vår åkgräsklippare och gräsmattan är rätt så ojämn. Skumpat rundor i ca 45 minuter, haha !

Nu har jag provat att vila ute henne, nu kör jag på plågas ut. Men än så länge lugnt. 8 dagar över !!!! Ah!!!!!

Men skönt att ha det städat och fint tills bebisen kommer, nu får ni inte stöka ner, hihi
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-07-09 20:00:53 följande:

Ja skumpandet borde ju ha hjälpt :) vila ut dom funkar inte de heller, när vi knäckt koden så får vi berätta för varandra då :D tycker så synd om dig! Vet att varje dag över känns som en vecka!

Haha, ja antingen får vi hålla oss på allerten och inte stöka ner eller så får hon komma nu när vi ansträngt oss så för hennes skull ;)

Låter som ett bra deal ;)

Tycker verkligen hon bör komma nu när ni gjort så fint för henne där hemma :D

Ja under själva gräsklippningen var magen hård typ hela tiden men inget ont, attans. Och nu är det lugnt igen!!! Ah!!!

Men känner mig mer energi fylld idag och mer positiv än vad jag varit på länge, en vecka till vad gör det?!?

Haha kommer nog äta upp de orden sen.
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-07-09 23:05:35 följande:

Fullmåne idag tydligen! Ngn som känner av det??

Säkert där mina fjuttiga men irriterande förvärkar kommer ifrån ;)

Känner du något ?!?
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-10 12:01:25 följande:

Ja ringde smvc... 15.30 fick jag tid att prata med en sköterska... vi får väl höra vad som sägs

Vad skönt! Bättre en runda för mycket än för lite
Svar på tråden BF Juli 2017 ny