Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

FrökenMp skrev 2017-07-04 12:07:27 följande:

Idag har jag bf men redan mer än en vecka tillbaka har jag plågats med sms och SNAPCHATS (?!?) från folk där dom undrar om bebis kommit ännu. Folk som jag endast är bekanta med har till och med frågat eftersom jag inte uppdaterat instagram på 23 timmar (!!!!!!). Helt sjukt, fick den frågan imorse.

Blir så himla less för jag av alla vill ju få ut bebisen och folk kommer få veta inom sinom tid men alla är så sjukt nyfikna! Jag får liksom en press på mig att jag måste få ut den här bebisen snart, helst förra veckan.. känns så himla jobbigt.

Jo jag känner igen det där.

En kompis skrev i morse att jag har KU varit offline från fb i åtta timmar så det kan bara betyda att jag föder. Men nej det för jag knte.

Minst tre om dagen som frågar.....: sååå drygt!
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-04 12:19:41 följande:

Därför jag försöker känna så lite folk som möjligt. Ointressant med folk som inte är intresserade och bryr sig än om att vara bara nyfikna. Tom en del släkt är borta från mitt nät. Jag drar mig undan väldigt bra och är kort med svar åt dom. Det hjälper faktiskt. :) skönt med bara dom som ställer upp. Inte ens min pappa vet att jag snart får ett barn och dessutom döpt efter hans bror :)

Nu är det iofs mina närmsta vänner som frågar. Men just att jag själv blir påmind om att nej, jag ligger verkligen inte och föder. Drygt.....

sagt till en att svarar jag knte eller ingen respons efter ca 12 timmar, ja då kanske jag föder men inte efter enbart några timmars tystnad. Man känner ju press att svara direkt när telefonen ringer eller man får sms för annars tror de att jag föder. Men ibland pallar man liksom inte vara social.....
  • Haiduchi

Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(

Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.

Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....

Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!

Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.

Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...

• Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-07-05 08:40:44 följande:

Jag läste väldigt fel, jag tyckte det stod att du var gravid igen, haha :D lite trött ;)

Gick du över med din dotter också? Jag har passerat "sonens vecka" men jag är inte framme vid bf än men det känns som jag också kommer gå över :/

Dottern är född på bf+2 men värkarna startade kl 3 på morgonen efter bf och långdragen förlossning, 26 timmar. Men kändes ju inte som man gick över.

Trodde inte jag skulle gå över så det är sjukt segt.
  • Haiduchi

Nu har jag fått mig en hinnsvepning.

Äntligen var hon fixerad och låg långt ner. Bra!

Tappen var mjuk och ca 2,5 cm.

Just nu är jag mör i ryggen och känner tryck ner framtill. Men får se.

Sa till min bm att varje dag som är extra som gravid med min foglossning är fruktansvärd. Man härdar ut på något sätt innan bf jue. Men nu. Nej jag vill inte ha ont mer. Hon ringde och frågade om det fanns chans för igångsättning från söndag och framåt. Men nej. Måste gå via läkare isf...

De sa åt henne att svepa till ordentligt i mig istället ;)

Om inget hänt ska jag dit igen på fredag för koll och troligtvis ett svep till. Men attans vad jag vill föda nu!!!

• Haiduchi
    Leeandra skrev 2017-07-05 14:10:51 följande:

Jag gick över 8 dagar med mitt 3:e barn och han var 58 cm lång när han föddes . När han var 1 månad var han 64 cm lång, hans storebror var så lång när han var 5 månader! Men han är fortfarande mycket längre än de flesta i sin ålder så det beror nog mest på att han är sån och inte att jag gick över. Mina tvillingar som är födda två veckor innan BF var 51 resp 53 cm så de var hyfsat långa de också.

Omg!!! Vad långa barn!

Men ändå ser de sjukt små ut när de kommit ut ;)

Dottern är väldigt lång nu, hon växte rejält efter magen ;)
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-07-05 18:28:20 följande:

Vad synd att du inte kunde få en tid för igångsättning! Jag har redan fått det på mitt bf-datum pga min svåra foglossning, men då räknar alla med att jag föder innan. Men jag vägrar att gå över tiden med den här smärtan .... hoppas hinnsvepningen gör susen!

Ja visst är det hemskt! Går med kryckor, tens varje dag. Fanns läkartid på måndag nästa vecka. Får se hur vi planerar på fredag om jag ännu inte fött. Planerar lite efter hand liksom. Men jag har inte tänkt tanken på att behöva be om igångsättning, för foglossningen har ändå känts hanterbar. Men det känns helt annorlunda nu efter man passerat bf.

Hade du träffat läkare och så inför att få det datumet ?

Min bm sa att får jag ingen tid via läkare så blir de att man kollar varje dag om det finns plats för en igångsättning. Så det kan få bli att man får komma tillbaka många dagar i rad och bli nekad tid tills de kan liksom.

Så vi satsar på dessa svepningarna nu....
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-07-06 10:00:02 följande:

Nej, jag har inte träffat läkare. Jag nämnde det på senaste besöket hos barnmorskan och hon ringde direkt till förlossningen och pratade med dem. Så fick en tid på bf. Men jag har ju gått massor hos läkaren och barnmorskan är väl insatt i hur jobbigt jag har haft det. Jag går också med kryckor och använder rullstol när jag behöver ta mig mer än några meter. Barnmorskan förklarade allt det för dem på förlossningen. Sen får jag väl anta att om det är fullt upp just den dagen med många förlossningar lär jag få vänta ... men jag finns ju med på "listan" i alla fall.

Jag förstår att det känns hemskt tungt att gå över! Jag är bara i v36+3 och vill inget hellre än att föda nu på direkten. Jag är så trött på mina besvärliga fogar och på att inte kunna röra mig som jag vill och så den stora tunga magen.

Hoppas att du snart får en tid hos läkaren eller att det drar igång av sig själv omgående!

Usch vad hemskt! Förstår verkligen hur du har det. Nackdelen med att vi ska ha nu under sommaren, fullt hela tiden. Det var maxat på förlossningen här nu. Så då hinner man noja över att kanske få åka till andra sjukhus.... de flesta andra ligger ca 1-1,5 timme från oss.

Ja än så länge har jag inte fött iaf. Hoppas du föder innan bf
  • Haiduchi
    Any80 skrev 2017-07-06 16:11:25 följande:

Hur mår ni? Jag är hela tiden trött vill bara sova, gråta, har ångest att jag inte orkar göra något, orkar inte ens laga mat .. varför är det så? Någon som vet ? Jag är i v 38+2 , haft mensvärk inatt nästan hela tiden, blää :(

Trött, mör, ont, pallar inte alltid vara social och trevlig. Vill helst bara vara. Orkar ingenting. 40+4 idag.
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-07-06 22:32:28 följande:

Ctg kurva och vaginalkontroll! Åker hem med sovdos, tappen mjuk o hon får lätt in ett finger men tyckte de va bäst jag åkte hem å vilade!

Hoppas du får sova ordentligt nu så du kan orka med.

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny