Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-02-24 17:18:00 följande:

Med risk att bli totalt dumförklarad nu så måste ja visa vad jag och tjejerna hållt på med. Min dotter var väldigt besvärad över vart bebisen skulle ha sina kläder. Hon har tagit detta besked väldigt hårt så vi har pratat massor. Vi började kolla på en lösning till garderob och hittade en vi alla var nöjd med. Men vi behövde galgar! Och massa galgar. Efter googlade så insåg jag att jag inte ville betala multum för det så vi bestämde oss för att göra egna! Sågade sönder Ikeas billiga i plast och filade fina runda kanter:) Torkade ur garderob, fixade hyllplan och gick igenom kläder. Så nu hänger allt där haha. Tjejkläderna på ena sidan och pojke på andra:) Måste dock ta ner allt och tvätta men det väntar jag med! Det ser så mysigt ut i walk in closeten nu:)

Skickar en bild som garanterat blir åt fel håll! Vet ej hur jag vänder.

Jag tror jag dör ...som en saga .... :)
  • Summerchild
    Januari2016 skrev 2017-02-25 21:40:00 följande:

Min son heter Oscar, han är 7 år o tyvärr många som heter det, men nu har han ingen i klassen som heter som honom som tur är. Han är döpt efter min älsklingsdocka som jag hade som liten. Min tio åriga dotter heter Malvina, så har valt ett väldigt ovanligt o ett väldigt vanligt namn på mina barn. Har inte riktigt bestämt oss vad bebisen ska bli att heta..

Malvina hette mitt 1a husdjur (guldhamster) som råkade föda ungar 2a dagen efter hemkomst. Jag lyfte på hennes bo å ut rasade ungarna och hon fick panik och åt upp dom. Min syster rädda en liten men den klarade sig inte länge utan mjölk. :( ...hemskt som barn att uppleva men samtidigt komiskt alltihop....hon dog sen av att jag gett henne semla... hon stelna med ståpäls och ett leende typ... tror det var grädden...hoppas hon dog nöjd iaf (brukar jag tänka.) Det var MALVINA det :)
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!

Jag älskar min britax smile 2 ..... rena körglädjen :)
  • Summerchild

På rul idag ... nu har jag 2 flickor och 2 pojkar med denna :) men att han är frisk är viktigast nu ....ska vårda min diabetes för hans skull...och ska få en liten dosa i armen som håller koll på sockret bättre. Tryggt.
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-03-03 08:49:30 följande:

Vad skönt att du äntligen fått gå på rul eftersom jag vet att du oroat dig pga diabetesen. Toppen också att du får en sån dosa nu så att du får stenkoll.

Ja allt är toppen ...bara för oss alla att njuta nu.... några kvar för Rul men nästan alla är avklarade och jag har inte hört nåt som gått dåligt än.
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-04-08 21:11:29 följande:

Här har jag varit helt förstörd sedan mitt bm besök igår. Bebisen mår bra och allt ser bra ut men jag blir inte tagen på allvar med min förlossningsrädsla :( hon vägrar skicka remiss nu. Hon tycker att jag ska gå på ett möte i v 35-36 och göra upp en förlossningsplan bara.. Vart "lovad" nå helt annat i v 12:(

Tycker det är sjukt att man inte blir tagen på allvar för de ser för bra ut på papper. Att jag har ju klarat det förut och det kommer säkert gå bra nu med. Att jag måste ju genomlida detta.

Jag tycker epiduralen är fantastisk å skötte förlossningen åt mig utan smärta ...så den tar jag direkt när jag kommer in....annars jäklars....tänker ha en smärtfri förlossning en 3e gång . Fast föder för 4e gången. 4,3-4,8 kg barn :(
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-04-11 13:01:28 följande:

Jag tror inte alla psykiskt är gjorda för att amma. Känner precis som du skrev förut att ger jag mig in i detta så vill jag göra det 100% och inte bara för första tiden. Min sambo tycker att man ska amma, men han förstår om jag inte vill. Det positiva är ju också att pappan kan avlasta mer. Känner att vi har ju endå 5 andra barn som jag också ska räcka till för.

Ja kostnaden drar lätt iväg. Dock var det aldrig något jag tänkte på när jag väl var där och endå levde vi knapert då. Mina har haft mer strul med magen under amning än med ersättning.

Det är ett svårt beslut. Ena minuten vill jag amma andra inte. Men kommer nog ge det en chans till. Är ju 7 år sedan sist och mitt psyke kanskr klarar att vara en mjölkko med smärta nu. Men är ej 100 ännu.

Jag tyckte problemet med amningen var när dom fylldes så blev dom stenhårda å då led jag mkt. Men nu vet jag att innan barnet ska få suga kommer jag att pumpa ut det 1a och det skulle även vara den tunnaste mjölken som släcker barnets törst?

Mitt problem är att jag har tunn mjölk och mina barn gick inte upp i vikt som dom skulle och planade kurvan. Jag är rädd att det händer med 4e nu?

Ska jag amma?
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-04-14 10:09:54 följande:

Idag går jag in i vecka 29 och drygt 8 veckor kvar tills lilleman är hos oss!!

Vad vältränad du ser ut. ..här har fläsket fått mer fart.... på lår mest... gått upp mer än 10kg nu ...fy vad sjukt ...har själv 3mån kvar typ
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-04-14 17:18:03 följande:

Du får gravidpenning 60 dagar innan, men får ansöka om FP 2 veckor innan BF. Det innebär ju att du går hem 60 dagar innan men får inte gravidpeng mer än till 2 veckor innan BF då de anser att man ska ha fl då istället. Graviditetspeng är samma utredningsprocess o handläggningstid som allt på försäkringskassan, ju tidigare de får in alla uppgifter ju större chans att slippa glapp i inkomsten. Eftersom du går hem 3/7 och hon är beräknad till 17/7 så är det fp du får ansöka om. :)

Graviditetspeng ansöks om man har så pass krävande/tungt/stressigt jobb så det inte går att arbeta som tänkt fram till 2 veckor innan BF, och arbetsgivaren inte kan omplacera dig till lättare uppgifter. Skulle barnet födas tidigare så får man söka fp som vanligt när man fått barn.

Men om man inte har jobb får man ingen gravid penning? Minns förr att jag fick det
  • Summerchild

Min glada påsk blev en mardröm när jag åt vacumförpackad gravad lax.... hur tänkte jag....gråtit å spytt ....om det nu ens hjälper. Läst men tröstar lite bara. Nån annan som begått misstag?

Fasen ska jag vara orolig i veckor nu :(

Svar på tråden BF Juli 2017 ny