Inlägg från: yessi |Visa alla inlägg
  • yessi

BF Juli 2017 ny

Hej!

Hoppar in här i gruppen, hoppas det är okej ;)

Väntar just nu bebis nummer två, verkar bli beräknad kring 12-13/7. Har en liten tjej sen tidigare som är född 2015.

Än så länge har graviditeten varit en berg och dalbana, mår gode illa på morgonen och foglossning. Jippi.

Har haft lite konstiga blödningar och flytningar på sistone som jag har tagit prover för, vilket visade på sänkt HCG värde. Har gjort ett vul där man kunde se en liten krabat fara runt, men är lite nojig att det är något fel när värdet inte stiger.

Någon med samma erfarenhet?

• yessi

Hej!

Hoppar in här i gruppen, hoppas det är okej ;)

Väntar just nu bebis nummer två, verkar bli beräknad kring 12-13/7. Har en liten tjej sen tidigare som är född 2015.

Än så länge har graviditeten varit en berg och dalbana, mår gode illa på morgonen och foglossning. Jippi.

Har haft lite konstiga blödningar och flytningar på sistone som jag har tagit prover för, vilket visade på sänkt HCG värde. Har gjort ett vul där man kunde se en liten krabat fara runt, men är lite nojig att det är något fel när värdet inte stiger.

Någon med samma erfarenhet?

Ingen? :(

BF 13/7, Norrbotten. Vet inte hur man lägger till :)

• yessi
    Treansresa skrev 2017-01-02 20:55:00 följande:

Vad jobbigt med sänkt hcg. Har tyvärr inte hört något om samma. Vad sa läkaren? Ska dom följa upp det? Var kul med en till norrländska här inne

Det verkar vara väldigt olika beroende på vem man pratar med, en läkare var inte alls orolig, medan en annan var tvärtemot. Ingen har dock sagt om det blir uppföljning, så ska ringa min barnmorska imorgon och rådfråga med henne. Men känns som sagt inte bra att värdet hade sänkts. Det ena testet visade på 50.000, medan det andra visade på 48.500. Inte mycket hade ju minskat men fortfarande en sänkning :/

Hihi javisst ????
  • yessi
    Summerchild skrev 2017-01-02 21:03:43 följande:

Men gud sänkt hcg värde ....vad kan det bero på.... jag har oxå småblödningar men det blev en störtblödning efter jul ....inte heller kul men bebis är kvar

Läkarna kunde inte heller svara på det, ska försöka reda ut det imorgon tänkte jag :)

Otäckt när det blöder sådär mycket, men som sagt skönt att bebis mår bra iaf! :)
  • yessi
    Treansresa skrev 2017-01-02 21:24:30 följande:

Ja det var konstigt. Och konstigt att läkarna reagerar olika. Jag hoppas du har en bra bm att prata med och att hon förstår! Vad skönt att se att bebisen lever och mår fint där inne:)

Ja jag tror vi är 3 från Norrbotten nu:) har du långt till BB när de är dags? Är ju sjuka avstånd här uppe till BB!!

Ja eller hur. Jo, min barnmorska är bra att ha att göra med, hade henne när jag var gravid med dottern också, så hon har bra koll på mig :)

Ja att få se bebis var det bästa och känner av lite småpirr i magen, så försöker hålla hoppet uppe :)

Nä, jag bor i samma stad, så det går fort att ta sig dit! Själv då?
  • yessi
    Treansresa skrev 2017-01-02 21:44:22 följande:

Vad bra att hon är bra att göra med. :) jag har bara träffat min en gång och då var jag toknervös så fick inget riktigt intryck. Får se på torsdag hur det känns på inskrivningen.

Ohh så du känner också av något i magen? Har känt nu 3 gånger något som jag verkligen vill tro är bebisen. Men känns så tidigt.

Jag bor i en by utanför gällivare där vi har kvar förlossningen. Tar inte jättelång tid med är endå orolig. :( är glad att det är sommarvägar då.

Det kommer nog bli bra ska du se :) fick inte heller nåt bra första intryck i början, så man får ge det några gånger.

Ja, jag tycker jag känner av något, lite pirrigt sådär, men oftast är det bara gaser ;) vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 12+4 nu och har känt sen en vecka tillbaka typ.

Okej, amen det är ju skönt att det inte är så himla långt iaf! Det kommer nog gå jättebra :) det är ju rätt bra vägar däruppe, så det är ju skönt. Bor ca 1-1,5 mil från sunderbyn, så det är toppen!
  • yessi
    Treansresa skrev 2017-01-02 22:13:46 följande:

Jag är i 12+2 enligt appar. Har bf 15 juli. Men får se riktigt på ul :) hoppas jag får den tiden på torsdag. Jag har också massa gaskänningar men just dessa tre gånger har varit annorlunda. Alla tre efter maten då ja ligger ner och som en ryckning :) så häftigt

Ja jag hoppas det. Tror rädslan sitter i att jag är rädd för hela förlossningen haha. Så får blir allt orosmoment :)

Jo samma här, kände ett litet pirr efter att jag åt en macka. Men då är det säkert något du känner. Det är ju inte alls ovanligt att känna något nu :)

Förlossningen kommer nog gå jättebra, men det är ju en stor grej helt klart och kommer vara smärtsamt. Det kommer man ju inte ifrån. Men i slutändan kommer allt slit vara värt det när man har sitt lilla pyre på bröstet. Prata med din barnmorska sen om din förlossningsrädsla så kan du säkert få prata med någon :)
  • yessi
    yessi skrev 2017-01-02 21:17:20 följande:
    Läkarna kunde inte heller svara på det, ska försöka reda ut det imorgon tänkte jag :)

Otäckt när det blöder sådär mycket, men som sagt skönt att bebis mår bra iaf! :)
    Har pratat med min MVC sköterska idag och hon kunde inte heller ge något bra svar på varför värdet sjönk. Hon tyckte dock att jag skulle utgå ifrån att jag fått se ett levande foster på vul samt att alla mina gravidsymptom är kvar och försöka vara lugn över detta.

Jag har och andra sidan lite svårt att släppa tanken varför värdet har gått ned. Även fast jag har sett lilla pyret för en vecka sen, så betyder det ju inte att det kommer att överleva resten. Sorry men känner mig som en pessimisst nu... 
    Jäkla läkare på sjukhuset som ska skrämma upp en...:( 
  • yessi
    Treansresa skrev 2017-01-04 22:12:36 följande:
    Jag förstår dig. Om du ringer kk kan du inte få ett till vul då ocg kolla?
    Jo, min sköterska tyckte eller nästan rådde mig till att göra det om jag känner mig mer orolig. Tror jag ska försöka ringa imorgon och få en akuttid. Enl gyn när jag pratade med dem innan jul fanns det inga tider förrän i mitten av januari...
  • yessi
    Treansresa skrev 2017-01-04 22:19:26 följande:
    Dey tycker jag att du ska göra. Annars får du köra fulingen med smärta. För sådär ska du inte behöva gå och oroa dig till rul:(
    Ja, tyvärr är det ju så. Helt sjukt att man ens ska behöva göra det. Jag har så svårt att ljuga så undviker det helst ;)
    Nä det är liksom en månad bort och det värsta som finns är ju att gå att oroa sig.

Det är ju säkert ingen fara öht utan det är dem som skrämt upp mig i onödan, men när hamsterhjulet har börjat snurra i mitt  huvud så är det svårt att stanna det!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny