Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2016-12-19 06:59:51 följande:

Sitter med BF listan nu

Vad tror ni ska man ha den i datumordning eller i bokstavsordning?:)

Jag vill oxå vara med! Bf 12 juli

I vissa listor brukar man skriva in villet barn i ordningen det är samt ev mf el ma typ så här:

12 juli beebii Uppsala 3e barnet 2 mf

Vad tror ni om det?
  • Beebii
    Treansresa skrev 2016-12-19 18:55:12 följande:

Listan är nu färdig. Känns som jag känner er alla lite haha. Jag ber om ursäkt om jag har stavat fel, skrivit fel, eller glömt Någon/ Något.

Nu vart inte antalet barn och mf med då jag bara hade info om 2. Vill ni skriva in det så fyll gärna på. Låter den ligga någon dag här i tråden innan vi flyttar upp den så fler kan ansluta eller göra ändringar :)

Det där blev jättebra! Lättläst och tydlig! Bra jobbat!
  • Beebii
    Leeandra skrev 2016-12-19 21:10:25 följande:

Ha, ha, ingen aning men dagar går ju långsamt framåt ändå. 9+0 imorgon och 5 veckor av illamående så har glömt hur det känns att inte må illa. Det värsta är ändå när alla matblecken kommer tillbaka efter några timmars varmhållning och jag måste stå och skrubba dem innan jag kan stoppa dem i disken. Men snart jullov!

Å fy ja all cred till dig som står ut! Vet arbets kamraterna om läget än?
  • Beebii
    Leeandra skrev 2016-12-20 07:19:52 följande:

Nej, ingen vet ännu. Det har bara varit att bita ihop. Klart att de kollade lite konstigt när jag somnade sittandes i soffan en gång, men det var bara att skylla på att jag ännu är så nykär att jag inte får sova på nätterna, .

Haha ja vi har alldeles för många år bakom oss för att kunna skylla på nykär!

De får alla sin förklaring snart förhoppningsvis!
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-12-20 19:35:39 följande:

Kan någon hjälpa mig i mina tankar!

Vi diskuterade det här med kub hemma och kom fram till att vi gör det. Har hela tiden tänkt att jag inte bryr mig om det är nåt fel på barnen, vill ha dom ändå.

Men tankarna har ändrats! Det är så hemskt att skriva, men skulle det verkligen vara rättvist mot våra två andra barn om tex båda tvillingarna har down syndrom eller nåt annat? Jag är verkligen emot abort, men när vi tänker såhär så vill jag ju inte ha två sjuka barn till varje pris. Hade det varit våra första barn så hade det inte spelat någon roll, men nu har vi ju två innan som kommer att komma väldigt mycket i kläm om vi får sjuka tvillingar. Förstår ni tanken eller är det dumt att tänka så?

Samma här! Gjorde kub med barn nr 2 och fick 1:45 storgrät och var förstörd. Sen fick vi svaret att barnet var friskt! Skulle aldrig göra om det sa jag men nu har vi ju 2 barn och mannen har lite knackig hälsa så vi känner att vi skulle inte klara av ett "sjukt" barn och allt vad det innebär. Så nu ska vi göra kub igen nästa vecka. Nervös men försöker intala mig själv att det blir positivt resultat. Men om det inte blir det så ska vi avsluta graviditeten....känns så hemskt att ens tänka tanken men så har vi sagt och jag vet att det är det enda rätta för oss.
  • Beebii
    Treansresa skrev 2016-12-20 20:52:42 följande:

Tycker så synd om våra barn just nu. Gubben är på kurs och kommer först imorgon så har varit själv med 4 st nu sedan i söndags. Jag märker att jag har noll tålamod! Jag bara fräser och har mig hela dagarna:( lite svårt att förklara varför då vi ej vill berätta. Nu ikväll tog stortjejerna disken och tvätten åt mig för dom tyckte ja skulle dricka te och äta choklad framför brasan. Då började ja storgråta istället haha. Hoppas detta humör släpper snart!

Å vad jag hade bölat då! Underbara barn man blir ju så rörd! Jag är riktigt hormonstyrd denna gång och reagerar ganska olikt mig. Mår iofs väldigt illa fortfarande och galet trött.....Man vill sova sova sova......
  • Beebii

Imorgon kommer vi berätta!

Barnen får varsin babybody i strumpan. Övrig släkt och vänner får ett julkort med det tidiga vul vi gjorde i v.8+2, ska ju göra nästa kub ul på tisdag men ville berätta nu. Hoppas allt är bra bara!

Ska bli skönt att äntligen få berätta varför man är så trött, äter dåligt, inte ens tål doften av kött och har dåligt tålamod...

Barnen kommer troligen blir superglada då dom önskat syskon länge! Ska bli spännande att se folks reaktioner.

• Beebii

Haha det blev en lite turné och utdelande av julkort!

På morgonen fick barnen varsin babybody och det tog en liten stund men sen fattade den äldsta att det var ett syskon på väg! Superglada blev dom iaf!

Sen åkte vi iväg för att dela ut personliga julkort, det var av vikmodellen och vanligt GOD JUL med barnen på framsidan. Sen inuti satt bilden på ul och texten önskar alla vi djuren och kotten i magen!

Lite kul att se allas reaktioner när dom öppnade kortet och insåg vad det var XD Alla blev dock mycket glada och väldigt förvånade! Kändes fantastiskt!

Nu ännu mer nervös för kub testet! Men kan verkligen rekommendera metoden! Haha

GOD JUL på er alla!

• Beebii

Berättade idag för min andra halva av familjen med lite blandade reaktioner. Alla blev väl glada men vissa blev bara ytligt glada och verkar mest vara trötta på alla barn i familjen...tar inte så hårt på det då vi gör det för vår skull såklart. Men tråkigt att dom inte bara kan glädjas...

Vagn köpte jag redan i somras då vi planerat graviditeten länge. Köpte en babyjogger city select syskon vagn som man kan vända sitsar som man vill. Följde med en liggdel samt kan man ju välja att använda bara en del. Nu kommer ju minstingen vara 4.5 år men vagnen är smidig att vika ihop och ta med. Sen har vi våran gamla Emmaljunga med svängbara hjul kvar. Får se hur man använder dom!

• Beebii

Idag var vi på nupp ul. En väldigt noggran sköterska som informerade om allt hon såg på bebis! Att det var EN bebis, fingrar, händer, tår, fötter, ryggrad, hjärta, huvud, rumpa. Dock måste bebis ligga lite i sidoläge för att man ska kunna se vätskespalten i nacken. Det gjorde INTE vår bebis!

Bm puttade och gnuggade, jag fick hoppa och vrida och dunsa ner i madrassen men icke! Fick ta en paus och fika lite sött (cola och choklas) det kan väcka till dom små så dom sprallar runt lite. 30 min senare gjorde hon nytt försök men bebis hade fortf inte vänt sig rätt. Fick hoppa runt och dunsa lite till (Vi försökte på alla möjliga sätt) men hon fick inte till bilden så vi fick boka en ny tid till nästa vecka. Fick en lite suddig bild som vi inte behövde betala för

Mysigt iaf att se lilla bebis små armar och ben sprattla. Och kul att få se bebis en 3e gång (sen blir det förstås en 4e med rul) känslan säger pojke men vi vill inte veta denna gång så får väl se

Nytt sen november var att man får bilden till mobilen och inga papperskopior. Lite tråkigt då vi har de andra barnens rul bilder på väggen men går väl att ordna!

Så lycka till på rul och nupp och mitt och bms tips är att man ätit ordentligt innan och gärna något sött efteråt samt gärna vara kissnödig så har man gjort så gott man kan. Att springa runt och hoppa och dansa med rumpan i golvet är heller ingen nackdel så den lilla vaknar till ordentligt!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny